Yates beperkt schade na crash: “Knie en heup zijn geraakt”

dinsdag 14 mei 2019 om 19:51
Yates beperkt schade na crash: “Knie en heup zijn geraakt”

foto: Cor Vos

De massale valpartij in de Giro d’Italia heeft flink wat slachtoffers geëist. Zo zag Tom Dumoulin zijn Girodroom in duigen vallen, maar ook Simon Yates kwam niet ongeschonden uit de strijd. “Ik viel op mijn knie en heup, maar ik voel me OK”, zo geeft de Britse klimmer aan.


Yates wist uiteindelijk de schade te beperken. De kopman van Mitchelton-Scott verloor zestien seconden op leider Primož Roglič. “Iedereen was aan het vechten voor positie”, zo reconstrueert Yates de finale. “Uiteindelijk gleed er een renner voor me uit, waardoor ik viel. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.”

“Ik stond al snel weer op, waardoor ik samen met mijn ploeggenoten de schade wist te beperken”, aldus Yates, die de schade opsomt. “Ik viel op mijn linkerknie en heup, maar ik ben OK. We zullen zien hoe het morgen gaat. Meestal is het dan erger, maar de Giro duurt nog lang. Valpartijen horen er nu eenmaal bij.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Random wielerliefhebber. 14 mei 2019 om 19:54

Het belangrijkste uit het hele interview word in dit artikel niet genoemd.

Yates was mee na de Puccio crash maar daarna op een rotonde is er nog een valpartij geweest, daardoor zijn nog meer renners opgehouden en oa Landa hebben nog een stuk meer achterstand opgelopen

Hollow Knight 14 mei 2019 om 20:01

Volgens Landa heeft Yates hem laten vallen.

Als dat waar is, moet Yates gediskwalificeerd worden.

Jacco van Stierop 14 mei 2019 om 20:07

“El puto [Simon] Yates, que es un retrasado y va como un loco. Me tiró en una rotonda”.
Ja, klare taal.

SprintMaster 14 mei 2019 om 21:13

Zou de organisatie Yates er uit durven gooien?

04398 14 mei 2019 om 22:47

Yates is zelf toch ook gevallen, denk niet dat hij bewust tegen Landa aan gaat rijden en moet Puccio dan ook gediskwalificeerd worden omdat Tom zijn Giro nu naar de klote is?

koos1 14 mei 2019 om 20:01

Die valpartij is nooit in beeld geweest. Dat verklaard wel waardoor de groep met Roglic en de sprinters opeens een stuk kleiner was. Na de grote valpartij leek inderdaad nog een groep van zo’n 3040renners door te zijn en opeens was er die kleine groep nog maar over.

leegloper 14 mei 2019 om 20:18

Aha, ik dacht al te zien dat oa Yates en Jungels in eerste instantie wel mee waren. Stom dat de regie het niet heeft uitgezonden.

Joachim 14 mei 2019 om 22:37

De regie kon dit onmogelijk uitzenden, moto(‘s) met camera zaten nog achter de eerste val en ook de helikopter zweefde daar nog rond denk ik dus er waren gewoon geen beelden van wellicht.

VerstandOpNul 14 mei 2019 om 21:00

De Yates-broertjes zijn ook niet de beste stuurlui, of vergis ik me? Zou nog spannend worden als hij het wiel van Roglic of Nibali moet houden..

rahimns 14 mei 2019 om 23:51

Op twitter wordt nu ook gezegd dat Dumoulin bij deze val lag en niet bij die eerste val van Puccio

Jean Dumas 15 mei 2019 om 02:11

Er waren wel veel Sunwebs opgehouden door die eerste val. In de greppel lag Haga volgens mij.