Wynants looft Jumbo-Visma: “De sterkte van onze ploeg is dat ze renners beter maken”

zaterdag 6 april 2019 om 13:07
Wynants looft Jumbo-Visma: “De sterkte van onze ploeg is dat ze renners beter maken”

foto: Cor Vos

Maarten Wynants is al een aantal jaar de trouwe wegkapitein van de voorjaarskern van Jumbo-Visma. Dit jaar ziet de Belgische coureur zijn ploeg excelleren in de voorjaarsklassiekers. En dat komt niet alleen door het aantrekken van Wout van Aert.

Van Aert is de absolute kopman van het team, maar ook renners als Mike Teunissen en Danny van Poppel weten uitstekend hun man te staan in de Vlaamse velden. “Het zijn allemaal talentrijke jongens. Ze komen traag, maar ze worden ieder jaar beter. Het zat er misschien ergens aan te komen. En Van Aert presteert boven de verwachtingen, dan gaat het net iets sneller”, vertelt Wynants aan Sporza. “Ikzelf vervul de rol van ouderdomsdeken in de ploeg en dan heb je de jonge honden – wolven mag ik niet zeggen – die ook graag willen.”

Wynants zag Jumbo-Visma zich de afgelopen jaren ontwikkelen van een ploeg met budgettaire beperkingen en weinig successen tot één van de sterkere machtsblokken in het wielerpeloton: “Het succes is met de jaren gekomen. We hadden het budgettair moeilijk en we hebben de omslag gemaakt om in te zitten op jonge talenten. Dankzij onze goede scouting en met een beetje geluk hebben we met Dylan Groenewegen en Primoz Roglic twee potentiële wereldtoppers aangetrokken. Daar zijn we gestaag mee aan de slag gegaan.”

“We hebben de kiem gelegd van wat er nu gebeurt toen het slecht ging. Vroeger wilde niemand komen naar ons, maar nu staan ze in de rij. De sterkte van onze ploeg is dat ze renners beter maken. Ze halen geen kopmannen, maar proberen ze hier op te leiden”, eindigt de coureur van Jumbo-Visma, dat nu met Van Aert binnen de gelederen één van de topfavorieten voor de Ronde herbergt.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Plavka 6 april 2019 om 13:13

Heeft natuurlijk ook te maken met de uitbreiding van het budget, die ze sinds dit jaar hebben. Daar zegt hij niks over.

Bulcke 6 april 2019 om 14:59

In de redenatie van froome hebben ze die extra financiële middelen te danken aan het prestaties ;-)

peervaneynthoven 7 april 2019 om 00:00

Groenewegen en Roglic waren er al met een lager budget. Alleen van Aert misschien door het budget.Bijna alle renners bij Lotto Jumbo en nu Jumbo Visma zijn beter geworden en dit is een “gestaag” proces van goede begeleiding en trainingsarbeid. En niet door het budget, maar door de accenten die Wynants aangeeft.

Dark Noise 6 april 2019 om 13:28

Toch even wachten op bevestiging van de sterkte van de ploeg tot na de ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix.

ghostwriter 6 april 2019 om 17:31

Ik verwacht op Van Aert na niet heel veel van de mannen van Jumbo-Visma in de Ronde van Vlaanderen. Ik denk dat er een grotere kans is dat mannen als Teunissen, Van Poppel en Jansen in de finale van Parijs-Roubaix een rol kunnen spelen. Het is in de Ronde van Vlaanderen vooral heel belangrijk dat de Jumbo-Visma mannen ervoor zorgen dat Van Aert zo fris mogelijk aan de finale kan beginnen.

peervaneynthoven 7 april 2019 om 00:04

@ghostwriter. Met Je laatste zin blijk je een tactisch genie, ik had het zelf niet kunnen bedenken. Open deur noemen we dat!

alvaro mejia 6 april 2019 om 13:31

Heb het interview gezien. Voelt zich niet heel erg op z’n gemak voor de camera, rustige kerel. Wel een goede om als knecht te hebben.

xistnc 6 april 2019 om 14:26

Dit is natuurlijk om ‘zieke’ kandidaat-ploegmaats te overtuigen. Die mogen straks immers geen medicijnen meer gebruiken… #healtheworld

Emergo 6 april 2019 om 16:26

Waar slaat dit op ???????????

kelderfan 6 april 2019 om 14:48

Ja het gaat ook over de kiem leggen. Dat zegt hij heel goed. Leuk om te horen dat door ’t budget de renners in de rij staan.

maklukzat 6 april 2019 om 22:47

Dat renners in de rij staan heeft toch niets met het budget te maken.

VerstandOpNul 7 april 2019 om 09:30

Ik geloof ook wel dat ze tegenwoordig beter in staat zijn renners beter te maken. Heb alleen mijn vraagtekens bij ploegleiders als Nico Verhoeven en Addy Engels..

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair