Wout van Aert voor geel? Dat zou pas ongelooflijk zijn!’ – WIELERFLITS UPDATE #24

maandag 25 juli 2022 om 15:00
Video

De Tour de France 2022 zit er op. Met Jonas Vingegaard als winnaar van het geel en de bolletjestrui, Wout van Aert in het groen en met de superstrijdlust onder zijn arm en Tadej Pogacar in het wit, kwam deze Ronde van Frankrijk ten einde. Wij analyseren de koers aan de hand van vijf thema’s. Bekijk nu de WielerFlits Update!

Een van de hamvragen die er – na deze Tour – opnieuw ligt, is of Van Aert ooit de Tour de France kan winnen. Hijzelf en zijn trainer zijn er stellig over: nee, dat kan hij niet. Toch blijven met name de Belgische media aandringen en zij kregen zelfs uit de mond van ASO-baas Christian Prudhomme dat hij een Tour zou willen maken zodat iemand als WVA de Ronde van Frankrijk ooit zou kunnen winnen.

Hoe dat zit en wat de overige thema’s zijn? Onze verslaggevers Maxim Horssels en Youri IJnsen praten je vanaf de Champs-Elysées volledig over alles bij in de laatste WielerFlits Update van deze Tour. Bedankt voor het kijken en luisteren de afgelopen weken!

Beluister de podcast hier:


De WielerFlits Update is ook te beluisteren als podcast
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

17 Reacties

timjokkmokk 25 juli 2022 om 10:26

Wat een vreemd idee, dan dus ook een Tour met uitsluitend sprintetappes, maat een Groenewegen en mede sprinters ook een kans om een Tour te winnen.

Scibby 25 juli 2022 om 11:50

of alleen tijdritten

Rob de Keijzer 25 juli 2022 om 10:33

Reeds uitvoerig besproken bij Sporza. Wout heeft zelf al aangegeven hoe het zat, maar Wielerflits doet ook nog even de welbekende duit in het zakje…..

Comments 25 juli 2022 om 11:10

Besproken bij Sporza ja; maar Sporza doet vervolgens zelf hard mee aan het opvoeren van de druk op Wout. Denken ze echt grip -op z’n Belgisch- te hebben op Jumbo.

Rob de Keijzer 25 juli 2022 om 17:59

Eens @comments. Ook bij Sporza bleven ze doorzagen..

GUY MALFAIT 25 juli 2022 om 11:03

Eens hij de Dauphine of de Ronde van Zwitserland aanstipt als een koers die hij wil winnen, zal ik het ernstig beginnen nemen. Tot die dag blijft dit soort artikelen bladvulling.

jan jansen 25 juli 2022 om 11:40

Met een “goede voorbereiding” kan dat zeker lukken.
We hebben gezien hoe de verhouding met de rest van het peloton hierdoor kan veranderen. Wout de groene hulk, onverslaanbaar, onoverwinnelijk.

Alfons Haavers 25 juli 2022 om 11:43

Maar Remco blijft toch wel de beste?

jan jansen 25 juli 2022 om 13:31

Alfons
Ik ben het 100% met je eens
Hup Remco

Brabander 25 juli 2022 om 13:00

Blijft dit nu bezig?

SpeedyLegs 25 juli 2022 om 13:07

Als je constateert dat een tourwinnaar al vele jaren niet meer dan 75 kg weegt, dan valt er iets voor te zeggen om een tour/ klassement/ trui te hebben voor zwaardere rijders.
En ja, dan kan en zou Wout van Aert de tour (meermaals) gaan winnen.

de adelaar 25 juli 2022 om 14:35

Daar gaan we weer…. Wees nu blij dat ie zo rijd… maar nee als wout of Remco iets goed doen moeten het gelijk afstammelingen van God worden die de tour op hun naam gaan schrijven, jammerlijk. Het zijn zo ook steengoede renners

Koersmaniak 25 juli 2022 om 14:52

Ongelovelijk?

Als in de zin dat alles wat te te mooi is om waar te zijn…?

Als klassementsambities wil zeggen dat Wout zich met niet toelaatbare dingen moet bezig houden, laat dan maar

Martino87 25 juli 2022 om 15:35

Op welk terrein zou hij dan het verschil moeten gaan maken met Pogacar en Vingegaard? Als ik even snel reken dan kom ik voor die drie renners tot de volgende bonificatieseconden: va 42, jv 32, tp 40. In de tijdritten was hij 29 seconden sneller dan beiden, met daarbij de kanttekening dat Vingegaard het laatste stuk niet meer trapte.

Handige Harry 25 juli 2022 om 16:00

Die bonificatieseconden maakt weinig uit, in het echte hooggebergte gaat hij flink tekort komen.
Met volledige focus moet een top 10 mogelijk zijn maar dan moet hij al zijn andere ambities aan de kant zetten.

jan jansen 25 juli 2022 om 18:53

Martino
Op welke manier hij het verschil gaat maken?
Het zit hem allemaal in de voorbereiding, als je dat goed doet dan kun je alles.

RLM 25 juli 2022 om 17:52

Ik vraag me af wat Van Aert moet doen om die verhalen dat hij voor een klassement moet gaan te ontkrachten. Heeft al meerdere malen gezegd dat hij dat niet van plan is (dacht ik toch gelezen te hebben) en nog steeds elke dag weer. Straks moet hij zijn been er nog afzagen, maar dan begint iedereen over zijn gewichtsverlies om de Tour te winnen.

Wout heeft overduidelijk plezier in zijn job, en is ook bereid om te knechten. Dat maakt hem juist zo speciaal, laat dat dan zo.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone