Wout van Aert volgend jaar in kasseiklassiekers

woensdag 12 april 2017 om 09:19
Wout van Aert volgend jaar in kasseiklassiekers

foto: Jos Kafoe

Wout van Aert heeft de knoop doorgehakt. De wereldkampioen veldrijden gaat in 2018 zijn opwachting maken in de voorjaarsklassiekers, waaronder Omloop Het Nieuwsblad, en Parijs-Roubaix indien zijn ploeg een wildcard krijgt. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Van Aert is niet van plan zomaar mee te rijden. Om zich goed voor te bereiden op de kasseienkoersen zal hij in beduidend minder veldritten aan de start verschijnen. De Vlaamse krant schrijft over een dertigtal crossen komende winter. Afgelopen seizoen reed hij nog 42 wedstrijden. Met name de crossen na het WK in Valkenburg kunnen waarschijnlijk niet meer rekenen op de komst van de 22-jarige Van Aert.

De renner van Vérandas Willems-Crelan was afgelopen jaar al succesvol op de weg. Zo was hij de beste in Schaals Sels en in de proloog van de Baloise Belgium Tour, waarin hij onder andere Tony Martin versloeg. Sindsdien krijgt hij met enige regelmaat de vraag wanneer hij kiest voor een wegcarrière. Die vraag lijkt nu beantwoord.

Dit artikel delen:

43 Reacties

LaurentJalabert 12 april 2017 om 09:28

Echt een megatalent dit! Ben erg benieuwd. Naar mijn idee wel een redelijke alleskunner op de weg, niet zoals vele zeggen alleen geschikt voor de kasseien.

Witte Trui 12 april 2017 om 09:32

Nu kan van der Poel toch niet achterblijven? Welke ploeg kan hem eenzelfde traject bieden?

Greg4ever 12 april 2017 om 09:33

Gaaf! GvA en andere kassei kleppers krijgen er een geduchte concurrent bij…

Als gevolg wordt t veldrijden wel minder leuk, als Wout (deels) niet meer meedoet… ben benieuwd wat MvdP dan gaat doen. Alles met een straatlengte winnen? Pffff….

Sebas 12 april 2017 om 09:35

Bon! Fijn dat hij dit uitspreekt, verheug mij echt op zijn prestaties aldaar. De manier waarop de entourage met Van Aert omspringt, spreekt mij erg aan.

Secondant 12 april 2017 om 09:37

Je zou haast hopen dat VDP diezelfde beslissing neemt. Na het WK het seizoen afkappen en lekker het voorjaar meepakken. Maar Beobank Coredon zal wel nergens aan de start kunnen verschijnen. Helaas zit hij nog bij dat ploegje voor anderhalf jaar.

Mathieu Moller 12 april 2017 om 09:37

Ik ben heel benieuwd hoe ver Wout kan komen. Roubaix is nog echt wel andere koek dan Schaal Sels, dus het is nog niet gezegd dat hij daar dan ook meteen meekan.
Als van der Poel nu alles met twee vingers in de neus wint, denk ik niet dat het nog lang interessant voor hem blijft. Aan de andere kant geeft hij volgens mij ook weer niet zo veel om wat anderen doen of vinden.

Chrys 12 april 2017 om 09:40

Benieuwd of hij volgend jaar al de lengte van PR aankan.

RRobson 12 april 2017 om 09:49

In elk geval een verstandige beslissing om minder crossen te rijden, die overbelasting van de knie is er ook niet zomaar gekomen natuurlijk. Ik verwacht dat hij op de kasseien vooral veel zal bijleren en nog niet meteen resultaten zal rijden in 2018.

F e r o x 12 april 2017 om 09:52

Hopelijk krijgen ze die wildcard voor Parijs-Roubaix. Als ik Van Aert zie, moet ik altijd een beetje aan Cancellara denken. Echt benieuwd wat mogelijk is in de toekomst.

Gelukkig rijdt hij nog alle klassementscrossen en kampioenschappen in het veld. Anders zou er echt geen strijd meer overblijven.

Secondant 12 april 2017 om 09:59

We moeten niet vergeten dat ook Lars Boom een echte topper was in het veld. Is tot nu toe niet verder gekomen dan een Vuelta-rit en een Tour-rit. Niet mis natuurlijk, maar misschien niet helemaal wat we er van verwacht hadden. Zdenek Stybar hetzelfde, al presteert die wat constanter. Qua winst ook alleen een Tour-rit en een Vuelta-rit. Weliswaar twee keer tweede in Roubaix, dus wellicht komt die echte grote zege nog. Maar echt veelwinnaars zijn het beiden niet op de weg.

mat123 12 april 2017 om 10:01

Topfavoriet voor het wk veldrijden als hij minder crossen gaat rijden als de rest.

Sebas 12 april 2017 om 10:03

@ Secondant

Veelwinnaars niet, maar Boom (ironie) en Stybar waren de laatste jaren toch zeker smaakmakers / blikvangers in de klassiekers. Als je ziet hoe Stybar dit jaar ook weer over de Franse keien vloog .. Dat soort mannen zie ik graag! Van Aert idem ..

Piet Lut 12 april 2017 om 10:05

mat123

Minder dan niet minder als ;)

Zijn ploeg moet dan idd wel wildcard ontvangen voor al deze koersen. Belgische koersen lijkt me geen probleem maar Paris-Roubaix is een vraagteken. Of hij moet gewoon verkassen naar een WT ploeg

fringale 12 april 2017 om 10:09

Er is nog leven na Tom Boonen !

Arema Pro Cycling Team 12 april 2017 om 10:10

Wildcard voor Veranda voor P-R…denk het toch van niet!

assen 12 april 2017 om 10:18

Nu MvdP! Ik verwacht dat MvdP meteen meedoet voor de knikkers, gezien zijn talent en genen.

HoofdIsVrij 12 april 2017 om 10:20

@Secondant
Boom was redelijk in het veldrijden he, geen echte topper als Van Aert. Vergelijk het palmares maar even.

Van der Poel houdt niet van kasseien dus die zie ik toch niet snel eenzelfde soort voorjaar meepakken. Die zal eerder starten in de Waalse klassiekers.

Verder erg benieuwd naar of Van Aert zijn belofte meteen weet in te lossen. Het geeft in ieder geval een extra dimensie aan die koersen.

jorryt 12 april 2017 om 10:24

Van der Poel en van Aert zijn heel verschillende renners in het veld maar helemaal op de weg. VDP is helemaal niet zo’n kassijenrenner.

zipp404 12 april 2017 om 10:28

@Fringale
Tom Boonen was op zijn 21e al podium;)

Jeje 12 april 2017 om 10:29

Geweldig nieuws! Van Aert kan volgend jaar al gaan knallen!

Wheely 12 april 2017 om 10:33

Moet ie zich wel een beetje in gaan houden in het veld, benieuwd of hem dat lukt.

achtpuntzes 12 april 2017 om 10:35

van Aert eerder in serieuze wegkoersen dan VD Poel, dat had ik niet verwacht.

Secondant 12 april 2017 om 10:38

@hoofdpijnvrij

Maar wel wereldkampioen. En hij reed in een tijd met Nys en Stybar. Oftewel: niet echt te vergelijken.

Don Stephano 12 april 2017 om 10:39

Dat is er over. Snijdt zichzelf in de vingers.

theking 12 april 2017 om 10:53

Eerst maar zien of de wildcards ontvangen worden. Zal voor de Belgische koersen geen probleem zijn maar voor de koersen van de ASO vraag ik mij dat af.

Headlines

Materiaalzone

Populair