Wout van Aert terug in het veld: “Kortrijk wordt een schok”

zaterdag 28 november 2020 om 12:36
Wout van Aert terug in het veld: “Kortrijk wordt een schok”

foto: Cor Vos

Wout van Aert maakt in Kortrijk zijn rentree in de cross. De verwachtingen zijn hooggespannen, maar de drievoudige wereldkampioen temperde nog maar eens de verwachtingen.

“Ik vertrek een beetje met een klein hartje naar Kortrijk”, vertelde de renner van Jumbo-Visma, die in september 26 jaar werd, in een interview met Het Laatste Nieuws. “Niet dat ik stress heb om af te gaan, ik heb er zeker niet met mijn pet naar gegooid de voorbije weken, maar ik ben wel heel benieuwd. Als ik echt een goede dag heb, denk ik dat ik mijn plek vooraan wel zal hebben, maar het zou logischer zijn als de anderen voor mij eindigen.”

Mathieu van der Poel wist vorig jaar bij zijn rentree meteen te winnen. “Ik kan me inbeelden dat Mathieu qua gevoel en techniek iets minder aanpassing nodig heeft dan ik. Maar vooral: ik weet niet hoe hij het toen aangepakt heeft in de voorbereiding. Ik had de voorbije weken kunnen focussen op crosstrainingen, maar dan is het gevaar dat mijn basis niet groot genoeg is voor wat later komt. Dan zou ik heel lang achter de feiten aan lopen. Neen, Kortrijk wordt een schok.”

Onderhandelingen over een meerjarig contract
Van Aert onderhandelt momenteel ook over een nieuw contract met Jumbo-Visma. “Er zijn goede bedoelingen aan beide kanten. Ik heb nog een jaar contract, maar ik vind het leuk dat we al aan het praten zijn. Ik heb dat wellicht zelf afgedwongen met mijn prestaties, maar ik apprecieer het wel van de ploeg.” Als het aan de renner ligt, worden de onderhandelingen binnenkort afgerond. “Ik heb geen reden om lang te wachten.”

“Als mijn contract opengebroken wordt, heeft dat normaal ook voordelen voor mij. We spreken over een nieuw contract voor meerdere jaren. Op die manier kan ik alle doelen najagen die ik heb. Dus liever ‘asap’ (zo snel mogelijk, red) dan uitstellen”, aldus Van Aert.

Dit artikel delen:

10 Reacties

bartp25 28 november 2020 om 13:15

Ik verwacht snel witte rook, fantastisch dat van Aert gaat verlengen!

kelderfan 28 november 2020 om 13:21

Ik zit op het puntje van mijn stoel. Die witte rook moet dan ook maar snel komen.
En go, go Wout vandaag met die cross. Aerts is in ieder geval blij met een medestander.

Turtlehead 28 november 2020 om 13:25

Hoeveel voordelen zou JV voor hem in kas hebben?

AnderJ 28 november 2020 om 13:55

Ben vooral heel benieuwd of Van Aert versterkingen voor “zijn” koersen in het voorjaar gaat eisen voor langdurige verlenging en zo ja op welke termijn. De discussies in de comments gaan er namelijk steeds over of vanuit het perspectief van TJV er versterkingen moeten komen. Voor de contractsonderhandelingen moeten echter de perspectieven van TJV en Van Aert samenkomen. Ik zou vermoeden dat als Van Aert daarbij een extra goede kracht in het voorjaar wil, het perspectief van TJV dat zij Van Aert wil houden, belangrijker zal zijn dan het perspectief dat zij meent dat er eigenlijk geen versterking nodig is.

Poeksel 28 november 2020 om 14:17

Maar heeft Van Aert ooit ergens in het openbaar, al is het maar tussen de regels, laten blijken dat hij dat nodig vindt?

AnderJ 28 november 2020 om 14:53

@Poeksel: goed punt. Aan de andere kant , zou ik inschatten dat Van Aert zo’n gentleman is dat als hij het zou vinden, hij het niet in de pers zou roepen.

kelderfan 28 november 2020 om 14:08

Hopelijk komen TJV en Wout tot een verlenging van zijn contract. Als er dan nog ruimte is voor een extra ondersteunende man, dan zou ik dat alleen maar toejuichen.

Murcia 28 november 2020 om 14:43

Mooie vooraankondiging van Wout, dat gaat wel goedkomen. Hij (multi) miljonair en TJV houdt een van de beste renners ter wereld binnenboord. Voor wat betreft de cross laat ik mij graag verrassen maar de startplek en gebrek aan ritme zullen toch wel een nadeel zijn vandaag denk ik.

Onie 28 november 2020 om 14:54

Het is een goed huwelijk. Van Aert heeft zich binnen de professionele omgeving van Jumbo verder kunnen ontwikkelen tot één van de beste renners van zijn generatie. Jumbo heeft in afzetgebied België aan Van Aert het best mogelijke uithangbord. Daar zal natuurlijk ook financieel wat tegenover staan.

AnderJ 28 november 2020 om 15:00

Zeker eens dat er financieel voldoende tegenover moet staan. Hij zal er zeker op vooruit moeten gaan. Immers, toen Van Aert werd gehaald was hij (i) beschadigd door de affaire met zijn vorige ploeg en (ii) wist niemand hoe goed hij zou zijn. Aan de andere kant, schat ik Van Aert in dat hij winnen nog iets belangrijker dan vindt dan zijn eigen salaris. Als hij extra steun zou willen (dat weten we inderdaad niet), maar moet kiezen tussen een (extra hoge) loonsverhoging of een wat lagere loonsverhoging, extra steun voor zijn koersen in het voorjaar en/of meer vrijheid voor zijn sportieve doelen buiten de klassiekers, ben ik wel benieuwd waar hij voor kiest.

Als Van Aert de hoofdprijs zou willen, moet hij naar Ineos oid…

Headlines

Materiaalzone

Populair