Wout van Aert racet tegen Max Verstappen in spectaculair reclamefilmpje

woensdag 24 augustus 2022 om 10:26
Wout van Aert racet tegen Max Verstappen in spectaculair reclamefilmpje

foto: Red Bull Content Pool

De Formule 1 strijkt dit weekend neer in België met de GP Spa-Francorchamps. Reden voor Red Bull om een spectaculair promotiefilmpje rond Max Verstappen de wereld in te sturen. Maar voor de wielerliefhebber is een figurant in de video wellicht interessanter: Wout van Aert.

In het filmpje zien we hoe Max Verstappen zich via een simulatie voorbereidt op de GP. Daarbij komt hij meerdere andere sporters tegen die gesponsord worden door Red Bull, waaronder Van Aert. Te zien is hoe de Belg, die in de koers regelmatig zelf de hoofdrol opeist, Verstappen in zijn bolide moet laten gaan. “Ik ben het gewend om achtervolgd te worden, maar niet door een F1-auto”, zei een lachende Van Aert later tegen Sporza. “Die gaan net iets sneller. Zwaaien naar Max Verstappen terwijl hij me in zijn RB7-wagen passeert, stond wel op mijn bucket list.”

Verstappen zelf vond het schieten van het filmpje ook bijzonder. “Het off-road gedeelte en de helikopterachtervolging zijn gefilmd in Lommel. Dat is niet ver van waar ik ben opgegroeid. Het was heel speciaal.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Mystieke_Monnik 24 augustus 2022 om 10:36

Ik dacht dat Wout alles kon? Hij kan dus blijkbaar geen banden wisselen…

0
De Capybara van de Conradkade 24 augustus 2022 om 11:25

Ik begin echt te oud te worden merk ik…

5
VerstandOpNul 24 augustus 2022 om 11:29

Ik ook.. geen idee waar ik naar heb zitten kijken eigenlijk..

5
Maenhout 24 augustus 2022 om 13:06

Duimpje omhoog.

-1
Pietspeed 24 augustus 2022 om 13:20

Duimpje hoog, kindercultuur

2
Albeijing Feeniks 24 augustus 2022 om 11:29

Twee halve Belgen tegen elkaar.

0
ken dcq 24 augustus 2022 om 15:44

Verstappen is echt wel 100% Nederlander ;-)

0
Brabander 24 augustus 2022 om 15:52

Ook gewoon geboren en getogen in België toch?

0
ken dcq 24 augustus 2022 om 16:02

@Brabander, Verstappen zelf vind zichzelf Nederlander dus dan is hij ook gewoon Nederlander natuurlijk. Dat hij België gebruikte om te slapen maakt van hem geen belg , ook geen halve…. ;-)

1
Romāns Vainšteins 24 augustus 2022 om 16:12

Een en ander op basis van ‘gevoel’ indelen geeft niet altijd het gewenste resultaat:

https://www.cyclingweekly.com/news/latest-news/rachel-mckinnon-becomes-first-transgender-woman-win-track-world-title-397473

0
Stabanger 24 augustus 2022 om 11:34

wat is de nieuwswaarde hier precies van?

1
Pietspeed 24 augustus 2022 om 13:10

Geen, behalve reclame uiteraard

1
Romāns Vainšteins 24 augustus 2022 om 11:36

Bij welke goksite zouden deze sympathieke jongemannen eigenlijk zitten, kan daar eens een artikel over komen?

0
Quincy Adams (aka voorwiel) 24 augustus 2022 om 12:12

beetje langdradig… ergens wel vermakelijk voor een hoop mensen. Ik heb het idee dat max voor een hoop mensen nog vermakelijk is terwijl ie een krant leest. Niks mis mee, overigens.

0
Pietspeed 24 augustus 2022 om 13:08

Redbull geeft je vleugels

-1
re-cycle 24 augustus 2022 om 20:56

2x Troep en blikjes daar waar ze niet horen!

1
thenewGOAT 24 augustus 2022 om 13:10

Tja. Voor een veertiger als mezelf is dit ook allemaal een beetje onnozel, maar het zal wel geld in het bakje brengen voor alle betrokkenen neem ik aan. Wie ben ik dan om daar iets op tegen te hebben. Waar ik wel geen begrip voor kan opbrengen zijn/waren de reacties van veel wielerflitsers een jaar of 2 geleden bij de reclamespot van REV voor Pizza hut. Dat het schandalig was dat iemand met een voorbeeldfunctie voor de jeugd zich omwille van het geld liet verleiden tot het promoten van zoiets ongezond als pizza. Wel, wel….ik wist niet dat Red-Bull dan zoveel gezonder dan pizza was. Of hoe komt het eigenlijk dat iedereen dit schijnbaar wel ok blijkt te vinden? Zou het kunnen zijn omdat het Heilige Woutje van het nog veel heiliger TJV dat wel allemaal mag en kan zonder dat de gemiddelde moraalridder in Nederland op staat en zich geroepen voelt om anderen de les te spellen? Raar volkje die noorderburen :-)

0
VerstandOpNul 24 augustus 2022 om 13:23

Red Bull is natuurlijk gore troep en ik vind het daadwerkelijk ook wel een klein smetje dat Wout die suffe helm is gaan dragen.. Dus als noorderbuur geef ik je gelijk..

1
Verweggistan 24 augustus 2022 om 13:20

Kun je een artikel ook een duimpje omlaag geven?

3
Stabanger 24 augustus 2022 om 13:34

geweldig idee
duimpje omhoog moet dan ook kunnen he

0
Robin van Wijlick 24 augustus 2022 om 13:36

Mooie marketingstunt. Stuk beter dan Tom Boonen in tomatensaus.

-1

Headlines

Populair

Materiaalzone