Wout van Aert: “Natuurlijk ben ik zwaar ontgoocheld”

zaterdag 20 juli 2019 om 18:18

Wout van Aert heeft vandaag voor het eerst gereageerd op de gebeurtenissen van gisteren. De Belgische kampioen kwam in de tijdrit in en rond Pau zwaar ten val en werd gisteravond nog geopereerd. “Pas in de ziekenwagen besefte ik dat mijn Tour er opzat”, aldus de revelatie van Jumbo-Visma. Dit is zijn verhaal.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Gilberto 20 juli 2019 om 18:31

Gun geen ene wielrenner zoiets natuurlijk, want het is voor iedereen erg, maar als zo’n wielrenner als van Aert uitvalt, is dat toch echt een groot gemis!

Franco Ballerini 20 juli 2019 om 18:39

Dat is wielrennen. Het uitvallen van Schachmann of Terpstra is ook een groot gemis.

Gilberto 20 juli 2019 om 18:45

Hoe is t met Terpstra verder eigenlijk?

Pat McQuaid 20 juli 2019 om 18:41

Sterkte Wout! We zien je graag gauw weer terug.

Wildebert 20 juli 2019 om 18:47

Beterschap Wout! Je hebt onuitwisbare indruk gemaakt. En mss ook weer iets geleerd. Sterkte daar in Frankrijk en ik hoop dat je vlot naar huis mag.

Apemantus 20 juli 2019 om 19:16

Een kanjer op de fiets en een heel fijn mens naast de fiets. Zoals hij dat incident een dag later analyseert getuigd ook van grote klasse, weerbaarheid en inteligentie. Ben echt groot fan geworden van deze coureur.

the student 20 juli 2019 om 20:20

Die hekken stonden inderdaad helemaal niet lekker. Zie de link. Dit is niet de bocht waar van aert viel volgens mij. Want er moet daar een banner aan de binnenkant gehangen hebben. Maar als op die plek de hekken ook zo stonden dan kan je goed zien waaraan hij bleef hangen.

https://i.postimg.cc/BvGhV1dR/IMG-2440.jpg

Necsupporter 20 juli 2019 om 20:56

thanks voor deze link. ja, die zegt alles als het overal zo ging!

Peter Lippens 20 juli 2019 om 21:45

Bilbao nr. 72 passeert hier net, dus is deze foto igenomen zo'n 20 minuten nadat Wout is gevallen en dus enkele minuten nadat Wout is afgevoerd, zegt dus weinig hoe de hekken er eerst hebben gestaan voordien, De hekken zullen oorspronkelijk wel netjes in elkaar gehaakt zijn. De hekken die ik ken hebben normaal wel verticale haken en die lijken idd iets veiliger maar vermoed dat deze met horizontale haken veel sneller in mekaar zijn te zetten, en de Tour is een circus dat elke dag verhuis met vele kilometers hekken. En hekken worden geplaatst om toeschouwers van het parcours te houden, niet om renners op te vangen ….

the student 20 juli 2019 om 22:00

Het ging mij ook deels om de illustratie wat de vleeswond veroorzaakt heeft. Ik heb de foto ook maar van t internet geplukt.

assen 20 juli 2019 om 21:14

Filmpje doet het niet op ipad. Gisteren ook niet. Voorheen wel.

pirazzi 20 juli 2019 om 21:23

Van Aert hoorde van Heijboer dat hij achter lag en sneed de bocht te kort aan. Leerzaam voor de toekomst, niet tot het uiterste gaan in een tijdrit en als ploegleiding de renner niet pushen.

rennerske 20 juli 2019 om 21:40

“ Wout, hier Mathieu, je verliest op het tweede tussenpunt iets op de Gendt. Doe maar rustig aan. Begrepen? Rustig aan dus”.

the student 20 juli 2019 om 21:41

Soms willen renners het ook niet weten. De manier van coaching wordt van te voren afgegesproken. Maar van Aert is ten alle tijde verantwoordelijk voor het bocht aansnijden. En ik denk dat de ploegleiding juist hem nog heeft gewaarschuwd voor wat voor een bocht eraankomt.

Tijmuh 21 juli 2019 om 01:24

Niet alleen een steengoed renner, maar ook een zeer sympathiek mens. Ik wens je een goed herstel toe en een snelle terugkeer in het profpeloton