Wout van Aert niet in Ronde van Vlaanderen (update)
vrijdag 1 april 2022 om 18:58

Wout van Aert niet in Ronde van Vlaanderen (update)

Er is bij Jumbo-Visma nog hoop ontstaan dat topfavoriet Wout van Aert zondag van start kan gaan in de Ronde van Vlaanderen. Bronnen rond de wielerploeg hebben aan WielerFlits gemeld dat de ploeg op het ogenblik op de testresultaten van o.a. een Covid-19 test wacht. Afhankelijk van die uitslag én van het gevoel van de renner zelf zal een beslissing worden genomen.

Van Aert heeft zelf vandaag aan de ploeg gemeld dat hij zich een stuk beter dan gisteren voelt. Daardoor is er binnen de ploeg ook weer enig optimisme ontstaan. Gisteren gaf sportief manager Merijn Zeeman nog aan dat hij vrijwel zeker dacht dat de ziekte een streep door de deelname van Van Aert in de Ronde van Vlaanderen betekende. Wanneer nu zou blijken dat Van Aert geen corona heeft, gaat men toch kijken of starten in ‘Vlaanderens Mooiste’ mogelijk is.

Op de persconferentie van de ploeg werd vanmiddag door Jumbo-Visma nog eens hardop bevestigd dat er nog geen beslissing is genomen over zijn al dan niet deelname. Van Aert is door zijn ploeg nog niet van de deelnemerslijst gehaald. Ze hebben alleen Mick van Dijke aangewezen als zijn mogelijke vervanger.

Update 20:11: Definitief niet in Ronde van Vlaanderen
Wout van Aert moet de Ronde van Vlaanderen aan zich voorbij laten gaan. Dat bevestigt Jumbo-Visma op social media. De Belgisch nationaal kampioen heeft het coronavirus, meldt hij op zijn instagrampagina.

https://www.instagram.com/p/Cb0VEL1gIZh/

RIDE Magazine
73 Reacties
01-04-2022 19:04
Haha, allemaal een grote afleidingsmanoeuvre om zand in de ogen te strooien. Die is zondag gewoon topfit ;-)
01-04-2022 19:05
Dit is nog erger dan al dat geacteer en vals gedoe van MvdP en team!
    01-04-2022 19:35
    Het maakt niet uit dat dat je frustreert, iedereen is wel eens gefrustreerd..
    01-04-2022 19:37
    Oké Adri
    01-04-2022 20:07
    Stel je niet zo aan man
01-04-2022 19:09
Okee die doet dus 100% zeker mee.
01-04-2022 19:10
Haha wat een poppenkast allemaal
01-04-2022 19:10
Dit had ik nou echt niet verwacht...
01-04-2022 19:12
Hij heeft dan wel héél goed geslapen
01-04-2022 19:13
Die heeft lekker 2 dagen op bed kunnen chillen: geen verkenning met de media achter zich aan, en ook geen persconferentie met de geijkte vragen over Mathieu. Altijd is Kortjakje ziek....

En de ploeg zelf maar lachen over alle commotie, gezaaide twijfels en voorbeschouwingen die op de schop gingen. En dan ook hopen dat ze nu in het peloton ook nog denken dat Wout "aangeschoten wild" is, om hem vervolgens naief mee te nemen naar de streep. Of al het werk gaan opknappen in het peloton omdat Wout "ziek" is.
    01-04-2022 19:22
    Haha, Kortjakje! Zullen we hem voortaan zo noemen? Toch blijft het onbegrijpelijk dat de ploeg gisteren met allerlei speculaties naar buiten trad.
    01-04-2022 19:23
    Gewoon stress...Zoals een concurrerende ploegleider vandaag al zei: "Als Mathieu aan de start komt, doet dat altijd iets met Wout. Hij reageert daar niet goed op. Mathieu heeft een sterk lichaam en een sterk hoofd."
    01-04-2022 19:29
    Stelletje conspiracy malloten. Meest voor de hand is gewoon dat WvA zich vandaag beter voelt en als dat zo doorgaat dat zondag er nog in zit.

    Alsof ze paar dagen geleden met de ploeg bij elkaar gekomen zijn en besloten hebben om een ziekte te veinzen om de pers niet te woord hoeven te staan. Het gemis aan trainen is veel erger.
    01-04-2022 20:24
    Uurjte later en Michelangelo staat hier dik voor aap. Geweldig.
    01-04-2022 20:25
    Ik ben benieuwd of je nu terugkomt van de onzin die je hebt uitgekraamd Michelangelo
    02-04-2022 00:09
    Hoezo voor aap?

    Toen vd Poel aangaf last van zijn rug te hebben en daarna 3 maanden (!) geen koers reed, werd dat niet geloofd en zand strooien genoemd.

    Nu van Aert zegt ziek te zijn en Michaelangelo dat wellicht ook zandstrooien noemt, staat hij opeens voor aap omdat van Aert 1 koers niet rijdt?

    Dus iedereen hier die van der Poel betichtte van zand strooien heeft ook 3 maanden 'voor aap' gestaan.

    Maar zal in dit geval ongetwijfeld weer anders in elkaar steken....
01-04-2022 19:14
Wat een 1 april grap dit
01-04-2022 19:21
Hopelijk start ie en krijgen we een topfinale. Fijne bijkomstigheid dat we nu ook van die quasi-verontwaardigde calimero reacties van de WVA fanboys over het zogenaamde 'zandstrooien' van VDP af zijn.
01-04-2022 19:26
Is hij nu de van der Poels aan het trollen of wat is dit?

Persoonlijk zie ik hem er graag bij, in vorm. Maar het blijft afwachten of en in welke staat van paraatheid hij aantreedt.
01-04-2022 19:28
Ze hebben een make-up artist ingevlogen, om WVA er als twee druppels water op vervanger Mick van Dijke te doen lijken. Allebei 1m90, dat moet lukken.
'Wat peddelt die eerstejaarsprof toch goed mee vooraan in zijn eerste ronde' zegt Karl, waarop José: 'Ja jongens, wat gaan we hier allemaal nog zien'.
Op de Paterberg sluipt 'Mick van Dijke' aka Wout van Aert mee in het zog van Pogiboy, Van der Poel en Asgreen - de vertwijfeling slaat toe. Onder de rode vod demarreert 'Mick' genadeloos weg, terwijl de drie tenoren naar elkaar kijken. Niemand wil de kastanjes uit het vuur halen. MVDP zet dan toch aan, maar strandt op een half wiel.
Op het podium veegt 'Van Dijke' met een washandje het vuil én de make-up van zijn gezicht. Maar Van der Poel, Asgreen en Pogacar zagen de bui al hangen. Want meteen na de finishlijn zat daar ene Georges 'papa, papa!' schreeuwend in zijn buggy....
01-04-2022 19:29
lijkt mij dat als hij meedoet, hij niet voor de winst gaat strijden. Kan me niet voorstellen dat dit echt een stunt zou zijn en Van Aert gewoon fit is. Geloof ik geen reet van, de kans dat hij de Ronds wint lijkt me nihil.
01-04-2022 19:30
Middelvingertje naar VDP dit? Ben benieuwd.
    01-04-2022 19:52
    Dat zou next level sneu zijn.
    01-04-2022 19:55
    Ik zou het zalig vinden. Werd stilaan wat gortig met Kortjiueke.
    01-04-2022 19:59
    Zalig Beer dat je bij deze toegeeft dat Matje rent free huist in het kopje van Wout :)
    01-04-2022 20:04
    Matje is een aansteller, maar Wout is top, want Matje begon.
    01-04-2022 20:04
    Ah nu snap ik het.

    Als van Aert het doet is het zalig en als van der Poel het doet is het zielig.

    Mooi dat dat nu eindelijk opgehelderd is.
    01-04-2022 20:07
    Bij de ene is het een levensstijl, de andere doet het nu (mogelijk) één keer. Maar het is toch hetzelfde. Nu snap ik het.
    01-04-2022 20:13
    Je weet nog dat je laatst naar voorbeelden vroeg waar je recht lult wat krom is?
    Hier heb je er weer 1....
    01-04-2022 20:14
    Levensstijl inmiddels. Lekker in bochten blijven wringen. Mooie koers zondag!
    01-04-2022 20:18
    Doe jij dan niet hetzelfde sjonge?
    02-04-2022 00:12
    Nee Beer, jij bent hypocriet.

    Ik wilde daar nog een hele uitleg over geven, maar besef me dat dat geen zin heeft, omdat jij toch in je eigen bekrompen wereld leeft.
01-04-2022 19:32
Overigens hoop ik dat ze in hun achterhoofd meenemen dat je ondanks c orona onder de leden nog best 2 of 3 dagen negatief kunt testen terwijl je wel de klachten hebt. Tenminste dat is mijn eigen ervaring: 3 dagen niet helemaal fit zijn, iedere dag testen omdat alles erop wijst dat je iets onder de leden hebt, maar pas op dag 4 uiteindelijk de (verwachte) positieve test...

Als hij echt ziek is en toch start gaat hij sowieso door de mand vallen vanwege zijn prestaties.... Maar ik geloof toch eerder in het Kortjakje-scenario.
    01-04-2022 20:36
    Zoveel mensen zoveel corona's: Ik deed snif, pakte een test en dat ding sloeg meteen 2 donkerroodroze strepen uit.
    01-04-2022 20:44
    Kom er maar in, Michelangelo. Vind je dat complotdenken nu zelf niet belachelijk van jezelf?
01-04-2022 19:33
Opmerkelijk dat mensen niet kunnen aanvaarden dat Van der Poel met de rug sukkelde ( "hij voelde dat hij niet kon winnen van crossWout" ) en dat Van Aert gisteren ziekjes opstond ( "hij is altijd bang van Mathieu" ). En dan elkaar maar beschimpen als blinde fanboys...
    01-04-2022 19:53
    Ja, echt bizar. Gisteren voelde ik me wat ellendig. Maar vandaag voel ik me precies terug beter. Ben ik nu plots een toprenner?
    01-04-2022 20:12
    @Limal
    Eens,werkelijk waar doodvermoeiend zijn die schuttersputjes waarmee de ene na de andere maar Mathieu deed zus en Wout deed zo als bijdrage levert. Kinderachtig is het woord dat daarbij past. Ik hoop nog steeds alle toppers zondag aan het werk te zien zonder mij te verliezen in de wieler variant van diverse complot scenario's.
    01-04-2022 20:24
    Het komt wel neer op een ziekte/ongemak zit tussen-de-oren discussie. Dat is kwalijk te noemen.
01-04-2022 19:38
Goh, wat verrassend.
01-04-2022 19:38
Top nieuws dit !
01-04-2022 19:39
Ben blij dat hij meedoet voor vdp. Moet toch een inmens goed gevoel geven als je wva als een amateur kan laten overkomen
    01-04-2022 19:48
    Houdt zijn rug het nog?
    01-04-2022 20:14
    ... Zoveel dagen gaat het al goed kijk maar op Narug.nl
    01-04-2022 20:18
    Goed. Kan hij beginnen trainen.
    01-04-2022 20:26
    Klopt, daarom gaat hij zondag alweer vroeg op pad. Alles voor parijs roubaix
01-04-2022 19:39
Corona test zal meteen afgenomen zijn, dat duurt geen 48 uur. Kan me niet voorstellen dat het corona is
01-04-2022 19:40
Niet 100 procent fit zijn, wel negatief testen, dus toch maar starten. Klinkt wel als een goed plan om de rest van je voorjaar weg te gooien.
01-04-2022 19:43
Hopen dat hij meedoet en in orde is.
Toch niets mooier dan vanaf 10.00 tot 17.00 te genieten van matadoren van Aert, van der Poel, Pogacar, Asgreen en Pidcock in de Hoogmis?!
01-04-2022 19:44
Welk bericht is de 1 april grap? Hij gaat wel of hij gaat niet?
01-04-2022 19:52
Iedereen paranoïde en wantrouwend. Mooi toch dat ze als ploeg open en transparant communiceren.
01-04-2022 20:04
En als hij toch fit is maar positief getest mag hij niet starten… waanzin
01-04-2022 20:05
Als het echt allemaal toneel geweest is vind ik dat gewoon prima. In de gevallen MvdP en Wout, die maar een halve scheet hoeven te laten om hier met hun vierkante kop resp. blonde plukje boven een nieuw schrijfsel te prijken, kan ik het me levendig voorstellen ook.

En het kan wel degelijk wat druk en geklooi bij andere ploegen leggen terwijl je zelf gnè gnè beter weet. Nog even een zielige bek opzetten de eerste 175 K en dan ineens tadááá. Ook bijv Benoot of Laporte wegsturen dan leuk, weten ze niet of het afleiding of voor de zege is.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine