Wout van Aert kampt met blindedarmontsteking

zaterdag 8 mei 2021 om 14:17
Wout van Aert kampt met blindedarmontsteking

foto: Cor Vos

Wout van Aert moet het voorlopig rustig aan doen. De winnaar van Gent-Wevelgem en de Amstel Gold Race kampt namelijk met een blindedarmontsteking, laat hij via social media weten.

“Even letterlijk uit de running. Ik ben herstellende van een blindedarmontsteking”, schrijft Van Aert op Twitter. De Belgische renner van Jumbo-Visma zou morgen eigenlijk meedoen aan de Wings for Life World Run, maar hij moet het wereldwijde hardloopevenement door de ontsteking aan zich voorbij laten gaan. “Blik vooruit op de voorbereidingen op de Tour en de Spelen”, aldus de Belg.

Sinds de Amstel Gold Race, die hij na een fotofinish achter zijn naam wist te zetten, houdt Van Aert een rustperiode. Normaal gesproken is het Critérium du Dauphiné zijn volgende koers, in aanloop naar de Tour de France die op 26 juni in Bretagne van start gaat. Vorig jaar wist hij in de Franse ronde twee etappes te winnen.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Murcia 8 mei 2021 om 14:28

Beterschap Wout!
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat het geen pretje is en dat herstel ook wel een paar weken duurt na verwijdering blinde darm.

Groetjesaandevoetjes 8 mei 2021 om 16:45

Ik ging er vanuit dat hij geopereerd is, maar ik zie dat nergens in het bericht terugkomen. Is er een manier om hier vanaf te komen zonder operatie? Als ervaringsdeskundige kan ik ook zeggen dat het herstel hiervan wel enkele weken duurt.

Murcia 8 mei 2021 om 17:12

@groetjesaandevoetjes
Ik zag het ook nergens in het bericht, maar het is wel de standaard procedure. Ik meen ergens gelezen te hebben dat een miniem aantal gevallen met antibiotica wordt behandeld ipv operatie maar men neemt meestal geen enkel risico ivm kans op buikvliesontsteking en verwijderd dus de blindedarm.

Frits van Jumbo 8 mei 2021 om 19:50

Operatief is zeker niet dé standaard.

antilek 8 mei 2021 om 14:28

Auw dat is zwaar kat met een U. Beterschap man.

Romerike 8 mei 2021 om 16:48

Wat is uat eigenlijk??

Anketieletje 8 mei 2021 om 17:27

Vroeg opgestaan vanmorgen, Romerike??

xistnc 8 mei 2021 om 14:33

Dat die renners het trekken van verstandskiezen in een tussenseizoen plannen kan ik me nog voorstellen. Maar dit is toch wel een overtreffende trap.

Murcia 8 mei 2021 om 14:35

Wout heeft inderdaad een blinde darm die met de topsporter meedenkt. LOL

Derierre de la course 8 mei 2021 om 14:50

Denk niet dat hij deze aan had “zien” komen.

Dikke vrouw 8 mei 2021 om 15:09

Wat erg :( beterschap woutie!

Davide Lappartiente 8 mei 2021 om 15:17

Overtollig gewicht eruit, slim gezien Wout!

Romerike 8 mei 2021 om 16:49

Rasmussen als voorbeeld??

madeinstars 8 mei 2021 om 19:48

Precies. Marginal gains.

Limal 8 mei 2021 om 20:27

De gemiddelde appendix weegt 170 gram – ze doen tegenwoordig echt àlles voor enkele grammetjes minder :D

kelderfan 8 mei 2021 om 17:31

Beterschap Wout Van Aert, maar komt de TdF dan niet te vroeg.

Anketieletje 8 mei 2021 om 17:34

Och (d)arm!!

Limal 8 mei 2021 om 20:27

Hopelijk snel beter! En zo heel erg is het niet als de conditie nog niet 100% is bij de start van de Tour…

Killco 8 mei 2021 om 21:57

Beterschap! Mijn buurjongetje zei na mijn blinde darm operatie: kan hij nu weer zien?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair