Wout van Aert en Marianne Vos winnen koppeltijdrit in criterium Roosendaal

maandag 1 augustus 2022 om 20:43
Wout van Aert en Marianne Vos winnen koppeltijdrit in criterium Roosendaal

foto: Cor Vos

Wout van Aert en Marianne Vos hebben de koppeltijdrit van het criterium in Roosendaal gewonnen. Het tweetal van Jumbo-Visma versloeg het duo Ellen van Dijk en Bauke Mollema, de derde plaats ging naar het duo Mathieu van der Poel en Annemiek van Vleuten. Laatstgenoemde won eerder op de avond bij de vrouwen.

Zowel Van Aert als Vos reden in hun groene trui door de straten van Roosendaal, waardoor ze niet alleen een snel, maar ook een groen duo vormden. De Belg en de Nederlandse zijn dit jaar, gecombineerd, goed voor vijf zeges in de Tour de France. Ze wonnen beiden ook het puntenklassement met een riante voorsprong.

Eerder op de avond werd er ook gekoerst bij de vrouwen in Roosendaal. Daar won Annemiek van Vleuten de Draai van de Kaai. De Nederlandse van Movistar won in haar gele trui voor groenetruidrager Marianne Vos en wittetruidrager Shirin van Anrooij.

foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

17 Reacties

Mad 1 augustus 2022 om 21:20

Zo! Dat zijn wel een paar schitterende koppeltjes

Wheely 1 augustus 2022 om 22:11

Je zou bijna hopen dat ze samen voor nageslacht gaan zorgen.

Poeksel 1 augustus 2022 om 21:32

Hoe werkt dat bij een koppeltijdrit in criteriums, krijgen ze van tevoren te horen met welke snelheid ze moeten rijden? Of wordt de winnaar niet van tevoren bepaald?

Vangenechten 1 augustus 2022 om 21:38

En hoe werkt een tijdrit met een man en een vrouw? De hartslag van Van Aert mocht waarschijnlijk niet meer zijn dan 100, of Vos kon niet meer volgen.

Wheely 1 augustus 2022 om 22:10

Ik denk dat de rest bij voorbaat al kansloos is als je Marianne en Wout samen laat rijden.

Brabander 1 augustus 2022 om 22:20

Vangenechten is van de subtiele opmerkingen? Pfff

Pizzi 1 augustus 2022 om 22:50

@Vangenechten: geeft jouw weegschaal wel eens onder de 100 kg. aan?

Dikke Vrouw 1 augustus 2022 om 23:09

Ha ha pizzi

Dr op en dr over 1 augustus 2022 om 21:39

Kunnen ze de muziek niet wat zachter zetten, zit acht kilometer verder op aan de andere kant van de grens en dreun gewoon m’n tuinstoel uit. hahaha ;-)

Brabander 1 augustus 2022 om 22:19

Essen? Vreemd, want ik woon op 2km van het parcours en hoor hier helemaal niets. Gisteravond wel trouwens

C de Vries 1 augustus 2022 om 22:48

@brabander
ligt aan de wind.

Dr op en dr over 2 augustus 2022 om 00:26

@Brabander … > Yep, Essen idd. Volgens mij staat de wind net deze kant op af en toe, want ik kan de speaker tot hier horen.

Woon dan ook echt op het randje van Essen, nog geen vijftig meter van de grens. Een kennis belde me daarstraks vanuit R’daal (Vanuit de wijk De Dijken, je waarschijnlijk wel bekend.) en die kregen helemaal niets mee van “De Draai”.

Maar dat m’n tuinstoel uit dreunen, moet je ook wel met een behoorlijke korrel zout nemen hoor. ;-)

Brabander 2 augustus 2022 om 01:19

Ik woon in de Kalsdonk. Maar het zal de wind zijn ja. Zaterdag en zondag kon ik het prima horen iig :)

Dikke Vrouw 1 augustus 2022 om 23:08

Ooh wat geweldig dit !

Angelo Pauwels 2 augustus 2022 om 09:37

Wout wel snel genezen van zijn verkoudheid moet ik zeggen, hij had gewoon geen zin om gelost te worden a la Pogi denk ik.

Alfons Haavers 2 augustus 2022 om 09:51

Slimme keuze dan van Wout.

jappe666 2 augustus 2022 om 13:06

Zonde, ‘Oma’ Annemiek niet gekoppeld aan ‘Opa’ Alejandro.