Wout Poels met gemengde gevoelens na tweede plaats Ruta del Sol

Wout Poels met gemengde gevoelens na tweede plaats Ruta del Sol

Wout Poels in de leiderstrui van de Ruta del Sol - foto: Sirotti

maandag 19 februari 2018 om 10:24

Wout Poels kijkt met een dubbel gevoel terug op de Ruta del Sol. De Nederlander van Sky wist zondag in de tijdrit onvoldoende tijd goed te maken op leider Tim Wellens. Dit resulteerde in een tweede plaats in het eindklassement van de Ruta del Sol. Toch is hij optimistisch voor de rest van het seizoen. Zo valt te lezen op de website van Sky.

Het seizoen is voor de Nederlander niet gestart zoals hij had gehoopt. “Soms ben ik meteen vanaf de eerste koers in goede vorm, maar nu heb ik Valencia nodig gehad om beter in vorm te geraken”, aldus de klimmer van Sky. “Het is goed voor het zelfvertrouwen dat ik hier een goede week achter de rug heb met een paar goede resultaten.”

In de tweede rit greep Poels de macht in Andalusië, maar moest deze na de vierde rit afstaan aan Wellens. “Ik begon goed. Ik won de tweede etappe, heb twee dagen in de leiderstrui mogen rijden en ik eindig tweede in het eindklassement”, blikt Poels terug. “Het is niet slecht. Jammer dat ik het eindklassement niet win, maar dat is koers.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

assen 19 februari 2018 om 11:18

Wat een ambitie! Je hoeft nu nog niet top te zijn, lijkt me, dus wees vooral blij.

SoloSlim 19 februari 2018 om 13:25

Is ook niet door pech dat hij 2e werd.. Wellens was gewoon iets beter.

Arry1337 19 februari 2018 om 13:48

@Soloslim Ik zal het ook geen pech noemen, maar eerder een waagden positionering aan het begin van de klim eergisteren van Wout. Dan komt hij nog achter een valletje van een man van ag2r te zitten, en daarna kan hij pas beginnen inhalen. Ik had het nog willen zien waar hij was beëindigt zonder die slechte plaatsing.

Wheely 19 februari 2018 om 13:52

Gemengde gevoelens lijken me wel op zijn plaats, niet zozeer vanwege de uitslag maar meer vanwege de situatie in zijn ploeg.

schipperaar 19 februari 2018 om 14:30

8 seconden Wout, waar hebben we het over, nog wat werken aan je chrono en je maakt een figurant van je kopman die het gas duidelijk in lijkt te houden.

Samlambeej 19 februari 2018 om 15:09

Als de ploegleiding bij Sky straks wat kort door de bocht gaat gaan ze zeggen dat Wout Poels in Valencia en RDS een hele goede kans op een eindzege liet schieten. Kwiat, Wout en Thomas azen daar voor het kopmanschap mocht Froome wegvallen. Maar ik denk dat het contract met Sky voorschrijft dat de kopman voor de Tour BRIT moet zijn. Bijgevolg als Froome geschorst w en Thomas niet voldoet dan is het einde verhaal.

hugenholz 19 februari 2018 om 19:36

Wout maakte de fout door de rit van zaterdag te bestempelen als een veredelde sprinters etappe.

Taliesin 20 februari 2018 om 10:54

Wellens was echt verrassend sterk bergop. Ben benieuwd naar zijn performance in voorjaarsklassiekers.

Dn Does 20 februari 2018 om 15:58

@Arry1337 Helemaal mee eens. Op dat klimmetje heeft hij denk ik geen tijd verloren. Maar een goede kopman die volledig gesteund wordt door een ploeg als Sky, die moet beter gepositioneerd zijn. Dat mogen zij zichzelf aanrekenen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair