WK wielrennen 2021: Deelnemerslijst wegwedstrijd mannen

zondag 26 september 2021 om 08:10
WK wielrennen 2021: Deelnemerslijst wegwedstrijd mannen

In Leuven en omstreken strijden zondag de beste wielrenners van het moment om de felbegeerde regenboogtrui op het WK wielrennen 2021. Bekijk hier de startlijst voor de wegwedstrijd van de elite mannen.

Klik hier voor de deelnemerslijst op basis van merkenteams.

Frankrijk

België

Slovenië

Italië

Groot-Brittannië

Nederland

Denemarken

Spanje

Australië

Colombia

Duitsland

Zwitserland

Portugal

Noorwegen

Ecuador

Rusland

Polen

Verenigde Staten

Canada

Oostenrijk

Nieuw-Zeeland

Ierland

Zuid-Afrika

Estland

Kazachstan

Slowakije

Eritrea

Tsjechië

Oekraïne

Letland

Zweden

Panama

Luxemburg

Hongarije

Wit-Rusland

Roemenië

Litouwen

Griekenland

Mexico

Thailand

Venezuela

Albanië

Japan


Klik hier voor de deelnemerslijst van de wegwedstrijd voor vrouwen

Dit artikel delen:

18 Reacties

JensVdB 22 september 2021 om 12:25

Waarom rijdt Taco niet mee

Dikke Vrouw 22 september 2021 om 12:45

Koos wou m er niet bij

Dikke Vrouw 22 september 2021 om 12:37

Wie maakt even de optelsom van de merkenequipes aan de start? Quickstep 15?

ChefSpijker 22 september 2021 om 12:46

16 als Bagioli en Ballerini allebei de final cut halen bij Italië.
15 UAE
12 INEOS
11 Bora
10 EF
9 Astana & Bahrain
8 BEX & Trek
7 FDJ

De rest minder.

Dikke Vrouw 22 september 2021 om 12:59

Klopt ulissi zit daar ook nog op de wip maar die zal vast gaat

Dikke Vrouw 22 september 2021 om 12:42

Jumbo maar 4 + laporte

Dikke Vrouw 22 september 2021 om 12:44

Uae ook 15 heb je dan met die vreemdelingenligioenen

Peetvader 22 september 2021 om 15:40

Inderdaad Jumbo slechts 4 deelnemers, dat is toch wel heel weinig na zo’n seizoen…

ChefSpijker 22 september 2021 om 16:49

Vind ik juist zo gek niet, bij Jumbo zijn er maar een paar die de prijzen pakken in wegkoersen en een Dumoulin is dan nog geblesseerd. Bij Quick-Step rijden veel meer renners goede individuele resultaten en hebben dus ook meer kans om een WK te halen.

fietsvriend 23 september 2021 om 22:21

Waarom mag Slovenie met 9 starten? Omdat ze eerste staan?

koos1 25 september 2021 om 20:30

Sinds wanneer is Benedetti Pool geworden? Valt nu pas de eerste keer op, die was toch altijd Italiaan.

Verweggistan 25 september 2021 om 20:41

Is ook recent gebeurt, ergens begin dit jaar plots. Hij woont al jaren in Polen en heeft een Poolse vrouw en heeft daarom voor Polen gekozen. Maar daar is inderdaad geen aandacht aan besteed.

girardengo 25 september 2021 om 20:34

Evenepoel heeft helaas nummer 13;-)

Angelo Pauwels 25 september 2021 om 20:40

Haha, hij werd denk ik wereldkampioen bij de junioren met rugnummer 13 in Innsbruck. http://www.thebikecomesfirst.com/wp-content/uploads/2018/09/Remco-Evenepoel-2018-World-Champs.jpg

Kopinkas 25 september 2021 om 23:58

Krijg hier opeens een visioen met rosse vlammen dat Quinn Simmons gaat winnen na een sprint met zijn twee vluchtgezellen Moscon en Vakoc…
WVA wint op 6 seconden de spurt voor plek…5… want Cosnefroy is nog alleen op zoek gegaan naar de drie maar strandt op 3 seconden…

Reiger 26 september 2021 om 00:08

@Kopinkas Heeft de dokter niet tegen jou gezegd dat een halve krat Duvel op een dag teveel is van het goede? Oppassen hoor. Anders word je pas wakker ná de finish! ;)

Kopinkas 26 september 2021 om 01:12

@Reiger
Laat eens in jouw kaarten kijken.
Of zit je liever aan de schaduwkant van de vijver te wachten tot je een vette kikker kan opvissen die luistert naar de naam ‘Colbrelli, zei ik het niet?’ of ´Ewan, maar natuurlijk!’ …

O ja, visioenen krijg je van Delirium Tremens, van Duvel dan weer gewone katers… ;-)

Reiger 26 september 2021 om 01:40

Ok eerlijk is eerlijk. Vanwege het mooie weer, de zwakke wind en het (jammergenoeg) weinig selectieve parcours verwacht ik dat er een groep van zo’n 60 man de laatste ronde aanvat. Op het laatste klimmetje of net erna toch nog een ultieme uitval waarbij 2 man licht vooruit komen met daarbij iig Michael Valgren. Die klopt zijn medevluchter en wordt Wereldkampioen. Wout en Mathieu kijken elkaar het licht uit de ogen en worden 3 en 4.
Dit doe ik gewoon zonder Heineken dus we kunnen de wedstrijd schriftelijk afdoen.. ;)
Veel plezier allemaal!

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair