WK 2022: Mathieu van der Poel reist pas zaterdagavond af naar Australië

donderdag 15 september 2022 om 15:27
WK 2022: Mathieu van der Poel reist pas zaterdagavond af naar Australië

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel, een van de favorieten voor de wegrit van de WK in Wollongong, reist zaterdagavond pas af naar Australië. Diezelfde dag rijdt hij namelijk eerst nog de Primus Classic in België.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

“Zaterdag rijd ik nog de Primus Classic, en zaterdagavond vertrek ik dan”, vertelde Van der Poel op een persconferentie van Alpecin-Deceuninck waarbij WielerFlits aanwezig was. Het persmoment ging over het komende crossseizoen, maar MVDP beantwoordde ook vragen over het komende WK op de weg. “Het wordt een lange trip, vanaf Brussel naar Dubai, en van Dubai naar Sydney. Dat is wel wat meer dan twintig uur, wel vijfentwintig denk ik. Het is een lange, vermoeiende trip, maar dat hoort erbij.”

Voordat Van der Poel zondag 25 september de wegrit in Wollongong rijdt, betwist hij samen met Daan Hoole, Bauke Mollema, Riejanne Markus, Ellen van Dijk en Annemiek van Vleuten eerst ook nog de Mixed-Relay. “Dat heb ik toegezegd omdat het me voor mij ook niet slecht leek, om op woensdag toch nog eens een inspanning te doen. En om een bijdrage te leveren aan de ploeg die nog iemand zochten bij de mannen om iets toe te voegen. Het is ook leuk om favoriet te zijn.”

“Het is eigenlijk Annemiek (van Vleuten, red.) die dat me heeft aangepraat”, lacht Van der Poel. “Maar ik had zelf ook al aangegeven bij Koos (Moerenhout, red.) dat ik dat eventueel wel zag zitten. Die was daar ook wel blij mee, want het scheelt weer een renner.”


Het volledige interview met Mathieu van der Poel volgt later.

Dit artikel delen:

33 Reacties

Jurjen81 15 september 2022 om 15:35

Ik neem aan wel business class.

0
Ramonz 15 september 2022 om 15:37

lekker bezig annemiek, mooi dat ie mee doet aan de mixed relay en goeie inspanning nog even. Wel echt, wat een trip.. Kan me voorstellen dat als je er veel eerder bent het toch allemaal wat relaxter is..

0
Jooop 15 september 2022 om 15:39

Is weer goed over na nagedacht. Beste schema op papier gezet en vervolgens scherpe keuzes gemaakt. Echt een renner die niets aan het toeval over laat.

4
ThorHushovd 15 september 2022 om 15:56

Nou weinig acclimatietijd is daarentegen best een risico. Maar laten we uiteraard hopen op 2x goud voor Mathieu! Die mixed relay zijn ze in elk geval op papier serieuze kandidaten…

2
ssj 15 september 2022 om 16:16

@Thor, ik neem aan dat Jooop sarcastisch is

4
Asje Menou 15 september 2022 om 16:17

Maar hij heeft juist aangegeven het zo te doen op basis van eerdere ervaringen met reizen over grote afstanden, dus ik neem aan dat hij weet wat hij doet Thor.

0
JopieZ 15 september 2022 om 17:42

Hij heeft niet veel geleerd van de OS. Australië heb je gewoon 2 weken nodig voor acclamatie. Eerst een koers, dan de reis zorgt voor nog eens extra vermoeidheid.

0
ssj 15 september 2022 om 19:58

“Daar sta ik niet echt bij stil. Er zullen wel 101 wetenschappelijke verklaringen zijn waarom je vroeg of laat zou moeten gaan. Ik probeer er niet wakker van te liggen, letterlijk en figuurlijk, of ik wel of niet goed slaap”, klinkt het relativerend. “Je weet nooit wat de beste optie is. Achteraf heeft de winnaar altijd gelijk.”

Zo te lezen weet ie niet goed wat ie doet.

0
EricV 15 september 2022 om 15:46

Maar hoe zit t nou met het cross seizoen?

1
Quincy Adams (aka voorwiel) 15 september 2022 om 15:55

10 tot 15 doet ie er

2
Mooie Sjors 15 september 2022 om 15:51

’s Avonds na de koers nog vertrekken voor een trip die in totaal meer dan 24u duurt. Is dat geen ideale manier om je weerstand weg te vreten? Hopen maar dat je onderweg heerlijk je bolletje te slapen kan leggen.

1
Ramonz 15 september 2022 om 16:17

Nee dit lijkt me verschrikkelijk en totaal niet slim..
Hij kan beter veel eerder heen gaan en daar nog rustig wat trainen en het opbouwen dan dit.. Lijkt beetje net zo dom als die keus om als laatste naar de os te gaan

0
Asje Menou 15 september 2022 om 16:18

Ik denk dat hij juist lekker gaat slapen na die inspanning.

0
Mooie Sjors 15 september 2022 om 16:28

Na een goede 6 uur moet je al in Dubai overstappen, dus een goede nachtrust is dat niet echt. Ideaal klinkt het allemaal niet, maar ze zullen wel nagedacht hebben over hoe ze het zelf het liefste aanpakken.

1
Pizzi 15 september 2022 om 23:21

Misschien kunnen ze Matje het tweede vliegtuig indragen? Kan ‘ie lekker verder slapen.

2
Mooie Sjors 15 september 2022 om 23:45

Als ze hem in het eerste vliegtuig op een draagberrie te slapen leggen en hem héél voorzichtig dragen moet dat wel lukken. De Tour win je tenslotte ook in je bed? Good thinking, Pizzi!

1
fransestinkkaas 15 september 2022 om 15:53

Bijzondere keus. Echter zal hij het zelf het beste weten. Kan geen geen wegrit vinden van buiten Europa sinds 2012. Verder alleen het WK cross in Louisville. Het zal mij benieuwen hoe hij met die jetlag omgaat…

0
Asje Menou 15 september 2022 om 16:18

Hij is toch naar de Olympische spelen geweest?

1
fransestinkkaas 15 september 2022 om 16:40

Goede, niet over nagedacht. Niet dat we daar heel veel van zijn vorm na een lange vlucht (no pun intended) hebben kunnen zien overigens.

2
Stabanger 15 september 2022 om 15:56

Dit is een vergissing.

Edit: Niet doen

-4
Asje Menou 15 september 2022 om 16:43

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Wat heb jij een negatieve insteek zeg.

0
Stabanger 15 september 2022 om 16:01

Dat hij de Primus classic nog moet lijkt op onzekerheid over de vorm. Ze is goed, maar is het genoeg?

0
Asje Menou 15 september 2022 om 16:39

Hij heeft natuurlijk wel minder koersen in de benen dan andere kanshebbers, dus ik denk dat hij op zoek is naar koershardheid.

1
Wheely 15 september 2022 om 16:03

Neemt ie wel zijn gameboy mee in ’t vliegtuig?

0
oborobo 15 september 2022 om 16:30

Hij gaat met de privéjet van Max.

0
Comments 15 september 2022 om 16:31

Annemiek kan dit ook goed. Wereldvrouw

3
Beer 15 september 2022 om 17:03

Ben benieuwd. Vind het voorbereidingsprogramma en reisplanning ook vreemd en wankel, maar het blijft VDP, één van de meester-piekers.

4
girardengo 15 september 2022 om 17:24

Met die jetlag naar het Oosten kan het ook wel eens meevallen. Als hij maar voldoende rust kan nemen.

0
Romāns Vainšteins 15 september 2022 om 17:42

Tenzij je via het westen vliegt, dan komt ie nog harder aan.

0
Polleke 15 september 2022 om 18:03

Dit lijkt me nogal los uit de pols allemaal… zou anderzijds wel mooi zijn als hij met 2 wereldtitels terugvliegt, dan kunnen alle theorięn over acclimatiseren en aanpassen overboord…

2
theking 15 september 2022 om 19:04

Wat de beste voorbereiding was weten we volgende week zondag pas. Nunis dat allemaal koffiedik kijken.
Als hij goed kan slapen dan kan het allemaal reuze meevallen.
Als hij er inderdaad 25 uur over gaat doen betekend dat hij ook weer ’s avonds aankomt. Dan valt de jetlag meestal wel mee. Na de terugvlucht is de jetlag vaak erger (;-) in iedergeval mij ervaring met vliegen naar Australië).

1
YogiBear 15 september 2022 om 19:18

De wetenschappelijke consensus is toch wel minimaal 6-8 dagen en eigenlijk twee weken om weer helemaal fit te zijn na een reis naar Australië. Ik snap vooral niet dat hij de Primus Classic nog mee pakt. Scheelt toch weer drie dagen.

1
Asje Menou 15 september 2022 om 20:27

Hij geeft zelf aan dat hij koershardheid nodig heeft, en hij heeft ook gezegd dat toen hij in Tokyo moest fietsen, hij zich goed voelde na ongeveer een week. Het zal kantje boord zijn, maar ik denk dat hij er zal staan.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone