WK 2017: Van Vleuten en Van der Breggen een en twee op WK tijdrijden

dinsdag 19 september 2017 om 17:25
WK 2017: Van Vleuten en Van der Breggen een en twee op WK tijdrijden

Nederland boven op het WK tijdrijden in Noorwegen. Annemiek van Vleuten heeft op magistrale wijze de wereldtitel tijdrijden gewonnen. In Bergen was ze de overtuigende winnares. Het zilver werd veroverd door Anna van der Breggen. De Australische Katrin Garfoot pakte het brons.

De eerste serieuze richttijd werd genoteerd door Van der Breggen. De olympisch wegkampioene ging al als tweede van start en dat was gezien het weer een goede startpositie. Naarmate het startveld vorderde begon het harder te regenen in Bergen.

Geen van de andere favorieten leek vandaag in staat de snelle tijden van Van der Breggen te benaderen. De enige die dat wel lukte was Van Vleuten. De winnares van het NK tijdrijden, La Course en de Boels Ladies Tour bleek vandaag in topvorm te verkeren, waardoor ze al snel de spanning uit de wedstrijd haalde. Niemand was vandaag opgewassen tegen de superieure Van Vleuten.

De jonge Amerikaanse Chloe Dygert hield lange tijd uitzicht op de derde plek, maar zij werd in extremis nog van de troon gestoten door Garfoot, die als drie-na-laatse van start ging. Ellen van Dijk kon op het heuvelachtige parcours haar underdogpositie niet verzilveren. Het traject in Bergen bleek voor haar net iets te lastig met een vijfde plaats als resultaat. Uittredend wereldkampioene Amber Neben moest vandaag genoegen nemen met een elfde plek.

Dit artikel delen:

45 Reacties

Bertvd 19 september 2017 om 17:25

Dat is snel!

Edit: maar wat een fantastische presentatie. Wauw Wauw Wauw

Wheely 19 september 2017 om 17:26

Fantastisch toch!

klootje kriekeljon 19 september 2017 om 17:26

Sport is mooi door dit soort verhalen. Mooiste winnaar mogelijk!

fietsvriend 19 september 2017 om 17:27

Wat een sportvrouw

@KK +1

Edit: Wat een schitterend interview met deze winnaar.

elrio 19 september 2017 om 17:27

Edit redactie: verwerkt.

Vlinder 19 september 2017 om 17:32

Fantastisch!!! En zo extra gegund na OS vorig jaar. En toch niet normaal…3 Nederlandse vrouwen in de top 5! Wauw!!!

Stenalic 19 september 2017 om 17:34

Het trainen rondom Bormio heeft geholpen. Wat een prachtige prestatie. Leukere winnares dan vdb ook sowieso.

teunster 19 september 2017 om 17:36

Wat een fantastische emoties na de finish zeg. Wat een tv! Goed in beeld gebracht ook. Geweldig! En het is haar gegund.

HoofdIsVrij 19 september 2017 om 17:39

Straf hoor.

FritsvanHoefelen 19 september 2017 om 17:40

Mooi hoor. Dacht pak de huldiging nog even mee op NOS maar nu zit die vervelende Joris vd Berg er doorheen te toeteren

marehoek 19 september 2017 om 17:42

Wat een pracht prestatie van de Nederlandse vrouwen 1, 2 en 5.
Wat gunnen we het goud voor Annemie.
En we hebben ook genoten van het heerlijk verslag van de Cauwer met
van Grambergen, laat deze laatste Wuyts vervangen en we hebben een top
duo.

fietsvriend 19 september 2017 om 17:44

@marehoek Renaat toch?

klootje kriekeljon 19 september 2017 om 17:47

Commentaar was Schotte en de Cauwer. van Grambergen deed de interviews.

marehoek 19 september 2017 om 17:49

@fietsvriend. Niet Renaat, maar Maarten Vangramberen was hier vanmiddag
met Jose de Cauwer, echt genoten van hun commentaar.

horsm 19 september 2017 om 17:51

ongelofelijk. Ik hoopte zelfs nog even op een volledig Nederlands podium.

Koel 19 september 2017 om 17:51

Mooie meid, fantastische wielrenster, gigantische vreugde met haar moeder die haar dochter vorig jaar bijna te pletter zag vallen…!

Rondo 19 september 2017 om 17:52

Geweldig goed hoe zij terug is gekomen na haar val en ook vandaag op het nat snel afgedaald. En ze blijft zich ontwikkelen, geweldig om te volgen.

xistnc 19 september 2017 om 17:57
Quote:
De winnares van het NK tijdrijden, La Course en de Boels Ladies Tour haalde daarmee al snel de spanning uit de wedstrijd. Niemand was vandaag opgewassen tegen de superieure Van Vleuten.

Really? Klopten de tussentijden dan wel? Ik kreeg via de liveticker door dat bij het 2e tussenpunt V/d Breggen nog de snelste was.

Pietertje2 19 september 2017 om 17:58

Zowel bij de jeugd als bij de vrouwen dacht ik, na het lezen van het verslag, dat er een gigantisch verschil was, maar als je dan de uitslag ziet valt het heel erg mee.

Mooie overwinning voor van Vleuten.
Jammer dat ze soms ongelukkige dingen doet want anders was haar erelijst nog een stuk mooier geweest.

orogenese 19 september 2017 om 17:59

@ Marehoek,

“@fietsvriend. Niet Renaat, maar Maarten Vangramberen was hier vanmiddag
met Jose de Cauwer, echt genoten van hun commentaar.”

Nee, Renaat Schotte.

Pol 19 september 2017 om 18:14

Het verslag op den Bels, wat ze in Brabant zeggen is altijd vele malen beter dan bij de NOS.

Cayolle 19 september 2017 om 18:21

Wel opvallend dat Van Vleuten in het gedeelte dat het meeste bergaf loopt de winst pakt op Van der Breggen: Bovenaan die klim (tijdopname 2) lag ze nog een paar seconden achter (had wel enkele seconden goed gemaakt), bij tijdopname 3 lag ze 12 seconden voor en dat was ook nog zo op de finish. (En dat terwijl het wel leek dat er meer regen viel tijdens haar rit.)

Arema Pro Cycling Team 19 september 2017 om 18:27

GE-WEL-DIG!!

Jacco van Stierop 19 september 2017 om 18:47

Wat een seizoen voor die meid! Geweldige prestatie te meer omdat de weersomstandigheden niet in haar voordeel waren. Wat een kracht straalt ze uit; prachtige renster en niemand zal haar deze titel misgunnen.

Wielrennertje 19 september 2017 om 19:00

Heel mooi. Hartstikke gegund.

Headlines

Materiaalzone

Populair