WK 2016: Dumoulin kent teamgenoten voor ploegentijdrit

maandag 3 oktober 2016 om 16:33
WK 2016: Dumoulin kent teamgenoten voor ploegentijdrit

foto: Sirotti

Tom Dumoulin weet met welke teamgenoten hij een gooi gaat doen naar de mondiale titel ploegentijdrit. Zijn ploeg Giant-Alpecin heeft de zes namen voor het WK ploegentijdrit vrijgegeven.

Het wereldkampioenschap in Qatar wordt zondag geopend met de ploegentijdrit. Naast Dumoulin is Ramon Sinkeldam de tweede Nederlander in de selectie van de Duitse ploeg. Op het programma staat een veertig kilometer lang, overwegend vlak, parcours met slechts veertien bochten.

“Ons belangrijkste doel is om progressie te blijven maken in deze discipline. Het gaat belangrijk zijn om te blijven focussen en concentreren op onze prestatie. Als we het weten te presteren om onze beste ploegentijdrit van het jaar te rijden, zowel technisch als op het gebied van progressie, dan zit er een plek in de top-5 in. Dat zou een fantastisch resultaat zijn”, zegt coach Hans Timmermans in het persbericht van de ploeg.

Selectie Giant-Alpecin voor wereldkampioenschap ploegentijdrit
flag-dk Søren Kragh Andersen
flag-de John Degenkolb
flag-nl Tom Dumoulin
flag-us Chad Haga
flag-at Georg Preidler
flag-nl Ramon Sinkeldam

Dit artikel delen:

21 Reacties

koos1 3 oktober 2016 om 16:45

Leuk dat ze meedoen, maar geen ploeg die voor de hoge plaatsen gaat meedoen.

Hakkie2 3 oktober 2016 om 16:47

Dumoulin en Degenkolb wel heel sterk voor dit werk, maar de rest lijkt helaas wel een heel stuk minder.

HoofdIsVrij 3 oktober 2016 om 16:47

Geen Ludvigsson?

Arema Pro Cycling Team 3 oktober 2016 om 16:52

Voor de plaatsen 6-10..

josi 3 oktober 2016 om 17:07

Een plek in de top-5 lijkt me wat te hoog gegrepen voor deze ploeg.

vlek 3 oktober 2016 om 17:16

Degenkolb en Andersen in plaats van Arndt en Ludvigsson in vergelijking met de ploeg die vorig jaar vijfde werd op het WK. Volgens mij zijn ze daarmee op papier niet zwakker geworden. De generale repetitie in de Eneco Tour was alleen nog niet geweldig.

Boomie1 3 oktober 2016 om 18:49

Ik mis Ludvigsson…

zipp404 3 oktober 2016 om 18:50

Neem idd aan dat hij ze al kent.. ;)

zipp404 3 oktober 2016 om 18:50

Neem idd aan dat hij ze al kent.:)

Covadonga 3 oktober 2016 om 19:47

Zipp lol

wolfje 3 oktober 2016 om 19:59

Ze verrasten mij vorig jaar met een 5e plek. Hopen dat ze dat opnieuw doen

LyndaLid 3 oktober 2016 om 20:04

Top 15 lijkt me een aardig doel.

Rondo 3 oktober 2016 om 20:17

Preidler geht als een Kreidler. Dat wordt het evenbeeld van Dumoulin. Over een paar jaar klassement s renner.

CyclesGoff 3 oktober 2016 om 20:19

@wolfje, als ze dat opnieuw doen, dan is het goed beschouwd geen verrassing meer;-)

tendam 3 oktober 2016 om 20:57

Ik heb nog nooit gehoord van Hans Timmermans, maar hij is blijkbaar zeer ambitieus. Dat is niet verkeerd.

Romāns Vainšteins 3 oktober 2016 om 20:59

Preidler de Kreidler, ook een leuke bijnaam !

assen 3 oktober 2016 om 22:46

Ah, jammer. Had sterker gekund. Maar vanaf volgend jaar gaan ze meespelen voor top 3/5!

vlek 3 oktober 2016 om 23:29

Kelderman gaat zeker een mooie aanvulling zijn op Dumoulin en Preidler. De overige versterkingen zullen waarschijnlijk nog tijd nodig hebben voor ze echt een toegevoegde waarde hebben op dit onderdeel. Het vertrek van Degenkolb is verder wel aanzienlijk, maar zou misschien opgevangen kunnen worden door Matthews? Clement had wat dat betreft helemaal mooi geweest, dan hadden ze op een pittig parcours misschien zelfs voor goud kunnen rijden.

Mark 4 oktober 2016 om 02:46

Waarom rijdt Geschke de TTT niet, die is toch best wel geschikt voor dit werk?

wolfje 4 oktober 2016 om 06:27

@cyclesgoff
Het zou mij toch verrassen als ze weer top 5 halen

Tinkerbell 4 oktober 2016 om 16:57

Ludvigsson niet selecteren lijkt me een behoorlijke misser, de TTT in de Eneco waar deze mannen ook allemaal aanwezig waren was nou ook niet bepaald hoopgevend.

Headlines

Materiaalzone

Populair