WK 2015: Valverde en Rodriguez blikvangers Spaanse WK-selectie

dinsdag 15 september 2015 om 12:19
WK 2015: Valverde en Rodriguez blikvangers Spaanse WK-selectie

De Spaanse bondscoach Javier Minguez heeft de renners aangewezen die later deze maand namens zijn land uitkomen op het WK in Richmond. Alejandro Valverde en Joaquim Rodriguez zijn uiteraard de belangrijkste pionnen. Beide renners eindigden bij een WK al meerdere keren op het podium, maar pakten nog nooit de regenboogtrui.

Valverde en Rodriguez krijgen het gezelschap van Juan José Lobato, Ion Izagirre, Imanol Erviti, Daniel Moreno, Luis Leon Sanchez, Ruben Plaza en Lluis Mas. Sanchez zal ook de tijdrit voor zijn rekening nemen, samen met Jonathan Castroviejo.

Voor Lobato en Mas is de selectie extra bijzonder. Zij maken hun debuut op een WK voor profs.

Selectie Spanje voor WK in Richmond – Wegrit (27 september)
flag-es Alejandro Valverde (Movistar)
flag-es Juan José Lobato (Movistar)
flag-es Ion Izagirre (Movistar)
flag-es Imanol Erviti (Movistar)
flag-es Joaquim Rodriguez (Katusha)
flag-es Daniel Moreno (Katusha)
flag-es Luis Leon Sanchez (Astana)
flag-es Ruben Plaza (Lampre)
flag-es Lluis Mas (Caja Rural)

Selectie Spanje voor WK in Richmond – Tijdrit (23 september)
flag-es Luis Leon Sanchez (Astana)
flag-es Jonathan Castroviejo (Movistar)

Dit artikel delen:

26 Reacties

Wheely 15 september 2015 om 12:29

Blikvangers zijn het nu al inderdaad, wordt weer dolle pret. Als Greg en Phil elkaar niet gaan lopen trollen doen zij het wel.

vlek 15 september 2015 om 12:31

Laatste kilometers met die vier als kopgroep… wow

Tuubke 15 september 2015 om 12:33

@ Vlek. Daar teken ik alleen voor als ook Gesink en Mollema erbij mogen!

vlek 15 september 2015 om 12:35

Terpstra en Boom ook goed?

snellerfietsen 15 september 2015 om 12:35

Als grep, phil en onze spaanse kemphanen met zn 4en naar de finish gaan, wint een lachende 5e Terpstra

GreenDay 15 september 2015 om 12:36

Deze selectie lijkt mij onvoldoende aangepast aan het parcours. Nu is de vraag natuurlijk of er wel genoeg Spanjolen zijn die op een “klassiek” parcours op hun sterkst zijn. Ik dicht L.L. Sanchez meer kansen toe dan Rodriguez. Bij de selectie van Moreno stel ik mij vragen, wat gaat die jongen op zo’n parcours uitvreten?

LyndaLid 15 september 2015 om 12:37

Tja, wat is aanpassen aan het parcours als je Valverde hebt… Die eindigt toch weer bij de besten.

Bertvd 15 september 2015 om 12:38

@ vlek: woehahaha. Dat zou tranen lachen worden!

Hoeveel wedstrijden heeft Valverde overigens niet gereden? Niet zoveel dit jaar volgens mij. Iig veeeel wedstrijddagen

GlazenBol 15 september 2015 om 12:40

Valverde kan op vrijwel elk parcours goed uit de voeten. Dat geldt alleen niet voor Rodriguez

Jan Blokland 15 september 2015 om 13:00

Waarom geen Rojas ipv Rodriquez. Rodriquez heeft hier niets te zoeken terwijl ik juist denk dat dit een parcours is op maat van Rojas.

LyndaLid 15 september 2015 om 13:08

Waar heeft Mas zijn plek eigenlijk aan verdiend..? Volgend jaar voor Movistar ofzo?

ThorHushovd 15 september 2015 om 13:29

LLS als schaduwkopman zou wel slimme zet zijn… Maar dat zet vast geen zoden aan de dijk. El Imbatido heeft nu eenmaal moeite met het spelen van de tweede viool (en helaas terecht, gezien zijn hoge noteringen – ALTIJD) en dus wordt er maar 1 kaart gespeeld.

RetroRoel 15 september 2015 om 13:31

Plaza demarreert vanuit het vertrek en die zien ze nooit meer terug.

Tuttipazzi 15 september 2015 om 13:58

@RetroRoel
Na zijn overwinningen in de Vuelta en Tour zie ik in Plaza ook een outsider voor de winst.

Jan Blokland 15 september 2015 om 14:42

@Tuttipazzi,
Dat denk ik toch niet. Hier wordt wel anders gekoerst dan in een etappe wedstrijd.

Purito 15 september 2015 om 14:59

Zo makkelijk is het parcours in Richmond toch ook niet? Purito kan gewoon een belangrijke rol spelen, de vorm is er in elk geval. Meer dan bij Valverde. Nu is die laatste natuurlijk wel meer allround, maar ik zie hem toch niet mannen als Matthews en Kristoff kloppen in de spurt.

Maar ik zie persoonlijk eerder Purito winnen (aanval in de laatste ronde, grote favorieten kijken naar elkaar omdat het slechts een outsider is) dan Valverde (zoals altijd een van de topfavorieten, maar vrij matig in vorm).

Maar de kans dat ze winnen is heel klein, voordat ik weer mensen op mijn dak krijg ;)

Nick Nuyens 15 september 2015 om 15:28

Gilbert reed vorig jaar trouwens wel volledig in dienst voor gva op het wk.

Prima Facie 15 september 2015 om 15:36

@purito
met Purito valt wel wat leuks te halen

ivo001 15 september 2015 om 15:56

Sterk team!

Di_Rossi 15 september 2015 om 16:04

Rodriguez heeft niets te zoeken op dit parcours. Die heuvels worden wel selectief na zoveel km maar veel te kort om op weg te kunnen rijden voor hem.

fietskoen1 15 september 2015 om 16:22

Die kasseien vallen best mee volgens mij. Misschien ga ik het maar ‘klinkers’ noemen.

Rodriguez kan hier prima uit te voeten.

Sagan=hulk 15 september 2015 om 17:08

Onbegrijpelijk dat ze Rojas thuis laten. Kan een koers winnen, durft aanvallen én de ploeg te helpen. Nee, ze nemen Mas mee, in heel de Vuelta heb je die nooit gezien.

Purito 15 september 2015 om 18:10
Quote:
Kan een koers winnen,

Rojas kan vooral heel goed 4e worden.

aeroventiel 15 september 2015 om 19:25

Mas gaat volgens mij gwn mee om caja rural beetje te vrede te houden.
Valverde zou vast wel gevaarlijk zijn op dit parcours, is die altijd op een wk.
Als het een sprint met grotere groep word doet LLS de hand aflossing met Lobato.

ProfrondeZevenbergen 15 september 2015 om 19:54

Greenday+1
Ik had Rojas wel verwacht. LLS dan maar.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair