WK 2015: Dumoulin als voorlaatste van start in tijdrit

dinsdag 22 september 2015 om 10:10
WK 2015: Dumoulin als voorlaatste van start in tijdrit

Tom Dumoulin gaat morgen in de individuele tijdrit op het WK in Richmond als voorlaatste van start. Om exact 20.42 uur (Nederlandse tijd) zal de Limburger, die vorig jaar in Ponferrada brons veroverde, op gang worden geschoten voor een afstand van in totaal 53 kilometer. Anderhalve minuut na hem is Tony Martin als laatste aan de beurt.

De andere Nederlandse deelnemer, Wilco Kelderman, start om 19.39 uur. Michael Hepburn is de eerste in een rij van in totaal zeventig renners. De Australiër bijt om exact zeven uur Nederlandse tijd het spits af.

Starttijden WK tijdrijden mannen elite (Nederlandse tijden)

19.39 uur – flag-nl Wilco Kelderman

Laatste tien starters: (er wordt gestart om de anderhalve minuut)

20.30 uurflag-gb Alex Dowsett
20.31 uurflag-ch Stefan Küng
20.33 uurflag-pl Maciej Bodnar
20.34 uurflag-es Jonathan Castroviejo
20.36 uurflag-at Matthias Brändle
20.37 uurflag-it Adriano Malori
20.39 uurflag-au Rohan Dennis
20.40 uurflag-by Vasil Kiryienka
20.42 uurflag-nl Tom Dumoulin
20.43 uurflag-de Tony Martin

Startlijst tijdrit mannen elite
Startlijst tijdrit vrouwen elite (dinsdag)
Startlijst tijdrit mannen junioren

Dit artikel delen:

37 Reacties

rosencrantz 22 september 2015 om 10:19

Hepburn, Dillier, LL Sanchez, Kelderman moeten hopen dat het begint te regenen

Brummel 22 september 2015 om 10:20

de interessantste ITT in jaren, Martin heeft dit niet zomaar in de pocket

Sephiroth 22 september 2015 om 10:23

Des te groter de overwinning van de winnaar :)

Ben benieuwd naar Brändle.

Kilco Welderman 22 september 2015 om 10:23

Ik gok:
1.martin
2.dennis
3.dowsett
4. Dumoulin

Wheely 22 september 2015 om 10:25

Toch ook benieuwd wat Kelderman kan in dit deelnemersveld.

sk32 22 september 2015 om 10:27

@Brummel, Martin gaat het moeilijk krijgen om te winnen. Rohan Dennis maakt een hele goede kans.

Timocycling 22 september 2015 om 10:36

Ik denk Dennis die wint.

Onie 22 september 2015 om 10:47

Dennis gezien zijn TTT de favoriet. Wat Dumoulin betreft is het de vraag hoe hij met de vermoeidheid om kan gaan.

Romāns Vainšteins 22 september 2015 om 10:50

Ik vind 1,5 min te kort ertussen.

rosencrantz 22 september 2015 om 10:52

@wheely : Als je de uitslag van de TTT herbekijkt, zou je geneigd zijn te denken : veel
@RV : inderdaad , had ook op zij minst 2 verwacht

Grote Meneer Terpstra 22 september 2015 om 10:59

Zijn hier nog wt punten te rapen? Nederland kan ze goed gebruiken met oog op is?

Grote Meneer Terpstra 22 september 2015 om 10:59

Os*

Kwibus 22 september 2015 om 11:13

Kan weleens een heel mooie TT worden.

Team Spaak 22 september 2015 om 11:19

Rijd Tuft ook mee?

Front-runner 22 september 2015 om 11:25

Ze vertrekken in ieder geval niet in ‘waves/batches’ zoals gisteren bij de U23, dat maakt de strijd wel eerlijker

Jotto-Lumbo 22 september 2015 om 11:29

Ik denk dat Kelderman ook wel ver kan komen. Lijkt me behoorlijk in vorm. Volgens mij was hij ook de motor in de TTT nadat van Emden wegviel. Als je eindigt met Gesink Tjallingi en Vanmarcke, en Gesink voelde zich niet goed, dan denk ik dat Kelderman veel werk heeft opgeknapt. Ik gok op plek 5.

maastrichtmandarijn 22 september 2015 om 11:32

Ik vind Dennis in de langere tijdritten toch vaak minder. Ik denk dat het tussen Martin en Dumoulin zal gaan met een leuke verrassing in de top 5

LyndaLid 22 september 2015 om 11:46

Ik denk ook dat Kelderman een erg mooie uitslag gaat rijden, en ook Uran zie ik als lekker zwart paard. Die mannen gaan zich mengen rond de Dowsetts, Kiriyenka’s en Malori’s van deze wereld denk ik

dikkechaap 22 september 2015 om 12:06

@Onie
Ik zie Dennis ook als een favoriet, maar dat kun je niet baseren op de TTT. Etixx eindigde op 11 seconden, maar dat betekent niet automatisch dat Martin en Dennis 1 en 2 worden.
Natuurlijk was Dennis de motor van de ploeg, en werd hij daarvoor geprezen. Maar dat was bij Martin ook zo. En bij Kelderman en Dumoulin, die een zwakkere ploeg om zich heen hadden.
Als Etixx met een paar seconden verschil gewonnen had, dan was Martin ineens de grote favoriet geweest…

wakkie 22 september 2015 om 12:07

Is Dennis even goed bij tijdritten van 50+km?
Deze tijdrit kan ook best wat kanten opgaan.
Phinney? Kelderman? Malori (tamelijk rechttoe rechtaan deze tijdrit)?

robba98 22 september 2015 om 12:16

dumolain is vermoeid en het is en lange tijdrit ik zeg 1 tony martin 2 rohan dennis 3 Vasil Kiryienka 4 dumolain 5 p 6 kelderman 7 brandle 8 Dowsetts 9 Phinney 10 luis leon sanchez

west 22 september 2015 om 12:19

Lang geleden dat er zoveel renners echt konden winnen.

Steven_E 22 september 2015 om 12:29

Ik verwacht Malori en Castroviejo ook nog wel in de top-10, Malori zou ik top-5 durven verwachten.

Liefhebbertje 22 september 2015 om 12:32

Als Tom het niet gaat redden dan heeft hij een mooi excuus

ikbenprocycling 22 september 2015 om 12:37

Tom zal met zijn Vuelta-vermoeidheid moeten fietsen alsof de duivel aan zijn wiel probeert te komen (om die te smelten)…
Martin die Tom bijhaalt zou weerzinwekkend zijn.. (heb niets tegen der Tony; fyi)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair