Winnende Wellens: “Er was geen tijd om te klooien”

Winnende Wellens: “Er was geen tijd om te klooien”

foto: Sirotti

zondag 13 maart 2016 om 15:49

Tim Wellens heeft – een dag nadat hij zijn klassementsambities moest laten varen – de slotetappe van Parijs-Nice gewonnen. De jonge Belg van Lotto FixAll wist op de Promenade des Anglais zijn medevluchters Alberto Contador en Richie Porte te verslaan in de sprint, nadat hij al enige tijd in de aanval had gereden. “Een grootse zege”, reageerde Wellens.

“Ik had geluk dat ik met Contador en Porte kwam te rijden. Ik wist dat zij tijd wilden pakken en we hadden geen tijd om te klooien”, aldus Wellens. “Met deze twee kon ik vol gas rijden en op kop blijven. Het is een grootse zege, net als mijn twee zeges in de Eneco Tour en in de GP Montréal.”

Vooral het rijden van Alberto ‘El Pistolero’ Contador viel Wellens op. “Om terug te komen op de manier waarop hij dat deed, moet Contador wel heel sterk zijn geweest”, is hij lovend. In het algemeen klassement maakte Wellens enkele plaatsen goed. Hij beëindigt Parijs-Nice op een veertiende plaats.

Dit artikel delen:

9 Reacties

ikbenprocycling 13 maart 2016 om 15:56

“we hadden geen tijd om te klooien”.

Klare taal, kudos @Wellens

Laredoute 13 maart 2016 om 15:58

Hij heeft teruggeslagen. En hoe!

Romāns Vainšteins 13 maart 2016 om 17:39

Heerlijke renner die vanaf moment nr 1 al ontzettend opvalt vanwege zijn uiterst dappere manier van koersen, fan.

Feilluu 13 maart 2016 om 18:01

Ik moet zeggen dat ik Kelderman en Wellens altijd vergelijkt heb en altijd gedacht heb dat Kelderman de meer getalenteerde renner is. Aan de andere kant wint Wellens echt altijd op dezelfde manier.. Iets lukt niet en een of twee dagen later valt hij aan op een ‘raar’ moment en houdt stand.

Covadonga 13 maart 2016 om 18:08

@Feilluu
Zo won Landis ooit de Tour.

Neilstrung 13 maart 2016 om 19:16

Tot nader order is dat toch geen gepaste vergelijking @Covadonga

TykkeThor 13 maart 2016 om 19:41

Mooie aanvallende klasbak! Voor zo’n renner kijk je naar de koers

Gebruikersnaam 13 maart 2016 om 21:49

@Feilluu

Vermoedelijk is Kelderman ook getalenteerder, maar heeft Wellens realistischere doelen… of is die toch in staat om zijn plan sneller bij te stellen wanneer er iets niet lijkt te gaan lukken, daar waar Kelderman geen plan B lijkt te hebben.

boomcie 13 maart 2016 om 22:10

Nogmaals. Sommige renners zijn winnaars. Anderen zijn dat niet. Dat is het belangrijkste verschil.

Headlines

Materiaalzone

Populair