Wilfried Peeters: “Kittel is klaar voor de Tour”

Wilfried Peeters: “Kittel is klaar voor de Tour”

Foto: Etixx - Quick-Step / Tim de Waele

maandag 20 juni 2016 om 08:15

Etixx-Quick-Step heeft in de Ster ZLM Toer geen etappezeges mee naar huis kunnen nemen. Marcel Kittel won in Oss weliswaar de groepssprint, maar toen bleef Wesley Kreder het peloton voor. Toch noemt ploegleider Wilfried Peeters de wedstrijd een goede voorbereiding op de Tour de France. “Winst en verlies hangen van kleine dingen af”, stelt hij tegenover WielerFlits. “Maar ik denk dat Marcel klaar is voor de Tour.”

De Duitser ontmoet daar mogelijk opnieuw Dylan Groenewegen. De sprinter van LottoNL-Jumbo won afgelopen week een etappe in de Ster ZLM Toer en solliciteert nadrukkelijk naar een plek in de Tourselectie. “Ik denk dat hij de laatste weken bewezen heeft dat hij echt goed is in de sprint”, oordeelt Peeters over de Nederlander. “Het is een meerwaarde voor de toekomst dat ook LottoNL-Jumbo weer een sprinter heeft.” Maar Peeters weet niet in hoeverre Groenewegen écht een serieuze concurrent gaat zijn in de Tour de France. “De Ster ZLM Toer en de Ronde van Frankrijk zijn twee totaal andere wedstrijden. Dat kun je niet met elkaar vergelijken.”

Kijkend naar de Tour de France, ziet de ploegleider acht etappes die in een sprint kunnen eindigen. In de overige ritten worden Daniel Martin en Julian Alaphilippe uitgespeeld namens de Belgische formatie. Peeters kijkt daarbij voornamelijk naar Martin. “We moeten niet te vroeg van stapel lopen met Alaphilippe. Hij is nog jong, en als Fransman in een Franse wedstrijd moeten we die jongen zo weinig mogelijk druk meegeven.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Midfieldgeneral 20 juni 2016 om 08:44

Even offtopic, Edit Redactie: Nee, dat doen we niet. Voor Offtopic ben je op het forum welkom.

zomaareens 20 juni 2016 om 08:49

Allaphilippe gaat het een pak beter doen dan Martin toch denk ik?

Orakel 20 juni 2016 om 09:17

Edit redactie: svp ontopic

Speedy 20 juni 2016 om 09:22

Edit redactie: svp ontopic

reusjen 20 juni 2016 om 09:37

@redactie
Vragen jullie niet door waarom het niet gelukt is om voorin mee te doen met Kittel?

Bizziecle 20 juni 2016 om 09:40

Edit redactie: svp ontopic

Noud89 20 juni 2016 om 09:51

Ik denk dat dit een hele goede tour gaat worden voor zowel Kittel, Martin als Alaphilippe. De eerste en derde met name omdat ze ritzeges gaan pakken, Martin gaat ook in het klassement mee doen als hij geen pech heeft.

Koel 20 juni 2016 om 10:00

Enige manier om Kittel te neutraliseren is de koers keihard maken, steengoede sprinter, maar een gemankeerde wielrenner…

HoofdIsVrij 20 juni 2016 om 10:44

In de eerste rit rijden alle ploegen gewoon keurig met z’n allen naar de meet toe, en wint Kittel. Een harde koers kan je vergeten.

Prima Facie 20 juni 2016 om 11:22

Edit PF: de comments zijn niet meer leesbaar, maar wat mij betreft mogen die comments ook wel verdwijnen in het oneindige niets van spoorloos verdwenen comments

GreenDay 20 juni 2016 om 11:55

Inderdaad @Prima Facie. Een beetje meer respect mag wel. Veel ex-profrenners komen na hun carrière een pak bij, en ik kan het hen niet kwalijk nemen.

tendam 20 juni 2016 om 12:25

@noud89
Martin kan wel om het klassement meedoen, maar dan op het niveau randje-top 10. Hij is in de echte cols een soort Mollema, maar dan nog een tandje minder.

Spinergy 20 juni 2016 om 12:50

Edit redactie: reactie weggehaald want offtopic.

john 20 juni 2016 om 14:01

Edit redactie: reactie weggehaald want offtopic.

pirazzi 20 juni 2016 om 16:12

Als je naar het etappeschema kijkt is alleen etappe 21 vlak, maar Peeters ziet 8 etappes die in een sprint kunnen eindigen. Waarschijnlijk zijn dat etappe 1, 3, 4, 6, 10, 11, 14, 16 en 21. Dat zijn er zelfs 9, dus etappe 10 of 16 is blijkbaar te zwaar voor Kittel.

Lalsacien 20 juni 2016 om 17:39

Hier lees ik toch de bevestiging dat Julian naar de Tour gaat. Ik ben benieuwd!

markd 20 juni 2016 om 19:02

Wie krijgt Kittel mee in z’n trein? Richeze lijkt een certitude en dan Sabattini…
Keisse mee als “lijm ” (brengt de ego’s wel beter bij mekaar) en verder Tony Martin en dan blijven nog 2 plaatsen over .

vlek 20 juni 2016 om 19:07

Stybar en Trentin lijken me zekerheden. Zullen ze niet nog iemand meenemen voor Martin en Alaphillipe? Ik denk dat ze in plaats van Keisse nog eerder een beter klimmer mee zullen nemen.

IlPirata 20 juni 2016 om 19:30

Edit redactie: reactie weggehaald want offtopic.

katerkop 20 juni 2016 om 19:56

Edit redactie: reactie weggehaald want offtopic.

IlPirata 20 juni 2016 om 20:12