Wilco Kelderman over valpartij: “Zag te laat dat peloton remde”

dinsdag 22 augustus 2017 om 19:15

Een nieuwe tegenslag voor Wilco Kelderman in de Ronde van Spanje. De kopman van Sunweb kwam vandaag in de finale van de vierde etappe ten val. “Ik zat net te kijken waar de jongens waren, die kwamen langs de rechterkant. Het peloton ging ineens vol in de ankers voor de bocht, dat zag ik te laat en toen viel ik”, zei hij na afloop tegen WielerFlits.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

36 Reacties

klootje kriekeljon 22 augustus 2017 om 19:16

Dit is wel een hele dikke verbetering voor WF zo, die snelle interviews met de hoofdrolspelers van de dag. Top.

yoeri 22 augustus 2017 om 19:20

Hij kijkt ook altijd naar zijn voorwiel. In de waaieretappe zag ik hem ook al zo op de fiets zitten. Dan val je snel.

RaketVuist 22 augustus 2017 om 19:21

edit wf: niet nodig
Zoiets dat is gewoon een gebrek aan concentratie.

benaffleck 22 augustus 2017 om 19:22

Onverantwoord om die jongen in een profpeloton te laten rijden. Tyler Farrar weet dat tenminste van zichzelf en rijdt alleen nog maar achteraan om ongelukken te voorkomen.

TykkeThor 22 augustus 2017 om 19:23

Slim die sluikreclame voor hun kledingmerk door dat interview heen. Als sponsor kun je niet genoeg van dat soort jongens hebben.

Geflitst 22 augustus 2017 om 19:26

Jammer voor hem, negen op de tien keer was er waarschijnlijk niets gebeurd. Stel je eens voor dat er iemand over hem heen gaat en zijn sleutelbeen breekt. Dan mag je uit de koers omdat er iemand niet zat op te letten.

Juice 22 augustus 2017 om 19:33

Hij oogt eerder getergd dan aangeslagen, dat lijkt me in ieder geval een goed teken

Romāns Vainšteins 22 augustus 2017 om 19:37

Iedereen heeft zowel talenten als handicaps. Mooie uitdaging voor Kelderman om een manier te vinden dat hij ze kan uitspelen/uitsluiten.

TomDJ 22 augustus 2017 om 19:42

@benaffleck, ach, denk dat hij prima kan sturen.
Meestal heb je gewoon pech en kun je er niets aan doen dat je valt.
En soms is het je eigen schuld.
Onverantwoord is wat zwaar overdreven.

Pinkeltje 22 augustus 2017 om 19:47

Knap dat hij zich er meteen overheen lijkt te zetten!

jan jansen 22 augustus 2017 om 19:57

benafleck;
Blijf maar lekker altijd binnen zitten dan kunnen er geen ongelukken gebeuren.
RV +1

Koel 22 augustus 2017 om 19:58

Geflitst – 22 augustus 2017 om 19:26
Grote vraag is natuurlijk waarom het peloton opeens in "de ankers" ging.
Wellicht zat er daar iemand niet op te letten waardoor iedereen moest remmen en valt Kelderman daardoor, breekt zijn sleutelbeen en is uit koers….

Fast Freddy 22 augustus 2017 om 20:01

Z’n trui was toch aardig gescheurd.. Ik zag hem in de finale inderdaad flink doortrekken. Er leek flink wat agressie bij te zitten. Beter dan dat gelaten gedoe van een paar jaar terug.

Manuel Beltran 22 augustus 2017 om 20:13

Hup Wilco!

Jacco van Stierop 22 augustus 2017 om 20:19

@ Fast Freddy
Dat valt mij ook op, ja. En hij heeft een andere blik in zijn ogen, strakker, minder gelaten. En ook een wat minder bolle toet.
Hoop dat hij zich ontwikkelt tot een lekker grillige renner en niet op zoek gaat naar regelmaat. Ondanks zijn tijdritcapaciteiten vind ik hem helemaal geen figuur voor cijfertjes voor en na de komma.

klootje kriekeljon 22 augustus 2017 om 20:32

Ja wel een no nonsense-reactie. Hij wil in ieder geval niet meegaan in zelfmedelijden.

Wildebert 22 augustus 2017 om 20:41

Blik naar voren, altijd goed voor een sportman. Ergens mag ik hem wel. Hoop dat ie weer wat geleerd heeft en lekker slaapt, morgen even in herstelmodus, komende dagen kijken hoe het gaat voor het klassement en anders ergens nog een keer vol voor een etappe gaan. Dat zou ook erg mooi zijn!

Polleke 22 augustus 2017 om 20:54

Hij lijkt me vooral pissed omdat hij op deze wel heel banale vragen een zinnig antwoord moet zoeken….komt op WF, hier ligt een unieke kans om niet precies hetzelfde te doen als alle andere media…

wielrenner 22 augustus 2017 om 21:08

@juice
Hij lijkt me eerder pissed off.

jp.vanoosterhout 22 augustus 2017 om 21:19

hij vraagt zag het er erger uit dan het is..daarna zegt kelderman {misschien,ja weet ik niet} sorry maar dat vind ik helemaal niet strijdbaar,dan had hij moeten antwoorden,ach alleen een paar schaafplekjes,stelt niks voor !!!

cubie 22 augustus 2017 om 21:29

Kelderman en veilig sturen is al vaker een ongelukkige combinatie geweest.

Alexander 22 augustus 2017 om 21:41

Dit lijkt mij echt een kopie van zijn tour van 2 jaar geleden. Ook hier reed hij 2x in op zijn voorliggers. Sowieso rijdt hij vaak ergens tegen aan. Lijkt mij toch een dromer en kijkt niet echt ver vooruit in peleton.

Wheely 22 augustus 2017 om 22:11

Een beetje een ongemakkelijk interview.

Chaba 22 augustus 2017 om 22:17

Meh toch balen. In de grote ronden moet je gewoon 3 weken gefocust zijn en dat is toch lastig. Je ziet gewoon dat de ene renner daar meer moeite mee heeft dan andere.

xistnc 22 augustus 2017 om 22:24
Quote:
Geflitst – 22 augustus 2017 om 19:26
Jammer voor hem, negen op de tien keer was er waarschijnlijk niets gebeurd.

.
was > is

Van de 10 keer dat hij niet oplet, heeft hij vermoedelijk 9 keer mazzel.

  • 1
  • 2

Volg hier

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone