Wilco Kelderman na betere slotweek: “Hier kan ik mee verder”

zondag 16 september 2018 om 09:38

foto: Sirotti

Wilco Kelderman leek de Vuelta a España roemloos te beëindigen, maar in de laatste bergetappes wist de Nederlander zich knap te herstellen. De renner van Sunweb dook op de valreep nog de top-10 in. “Ik ben best wel tevreden met dit resultaat. Hier kan ik mee verder”, zo laat hij weten aan de NOS.


Kelderman wist in de laatste bergetappe naar de Coll de la Gallina Emanuel Buchmann en Tony Gallopin voorbij te gaan in het klassement. “Het doel voor de rit was ook om voor de top-10 te gaan. Het slot van de Vuelta was goed. Ik ben dan ook best tevreden met dit resultaat. Het was uiteindelijk het hoogst haalbare.”

“Ik ben de Vuelta uiteindelijk goed doorgekomen”, aldus Kelderman. “Ik ben niet gevallen, en heb ook geen pech gehad. Alleen in de tweede week was ik niet goed genoeg. Ik ben vooral blij dat ik weer kan koersen. Er komen nog mooie wedstrijden aan.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Wildebert 16 september 2018 om 09:49

Vasthouden, uitbouwen en op naar meer mooie resultaten.

Marcel1112 16 september 2018 om 10:15

Hij heeft natuurlijk wel pech gehad in de zesde etappe waardoor hij 1:44 verloor.

WernerFranke 16 september 2018 om 11:50

Zou uiteindelijk maar 1 plaatsje gescheeld hebben.

Marcel1112 16 september 2018 om 12:36

Misschien. Het doet toch iets met je moraal.

maklukzat 16 september 2018 om 13:36

Dus de 2e week lag het aan de motivatie bij Kelderman.

Marcel1112 16 september 2018 om 13:48

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat misschien toch onbewust zijn moraal een tik heeft gekregen.

Romāns Vainšteins 16 september 2018 om 19:16

‘Misschien heeft onbewust zijn moraal een tik gekregen’

Je zal maar met dit type gedachten rondlopen zeg, hmmmmmmmmm, misschien ja, wie weet ook niet, hmmmm.

simonvanderzee 16 september 2018 om 11:50

Nu vandaag nog op de fiets blijven zitten, Wilco!

Djoop 16 september 2018 om 13:27

Drie weken niet gevallen, het zal dus wel meevallen met zijn stuurmanskunsten. Aan talent geen gebrek, hopelijk is 2019 hem gunstiger gezind.

Vlinder 16 september 2018 om 14:50

Knap hoor, hij heeft zijn hoofd niet laten hangen en zich weten te herpakken, terwijl dit jaar ook mentaal heel erg zwaar is geweest, echt chapeau! Getuigt van veel veerkracht. Mooi dat hij het zo weet af te sluiten…