Wilco Kelderman moet Louis Vervaeke missen in Ronde van Catalonië

vrijdag 22 maart 2019 om 17:39
Wilco Kelderman moet Louis Vervaeke missen in Ronde van Catalonië

foto: Cor Vos

Louis Vervaeke staat maandag niet aan het vertrek van de Volta Ciclista a Catalunya, waar hij normaal gesproken zijn opwachting zou maken. Voor de Belg komt de rittenkoers te vroeg na zijn valpartij in Parijs-Nice, meldt hij op zijn social media.

Voor Vervaeke kwam aan Parijs-Nice vroegtijdig een einde, toen hij in de zesde etappe ten val kwam op veertig kilometer van de finish. Hoewel hij nog probeerde verder te rijden, moest hij even later alsnog opgeven. Onderzoek wees uit dat hij geen ernstige blessures had opgelopen en dat hij na enkele dagen weer de training kon hervatten.

Een terugkeer in competitie in de Ronde van Catalonië komt nog te vroeg, blijkt vandaag. “Ik ben erg teleurgesteld. Dit is de eerste keer sinds ik prof ben, dat ik er niet aan het vertrek sta”, schrijft Vervaeke. De Belg was de afgelopen jaren een vaste kracht in de Catalaanse rittenkoers bij Lotto Soudal en Sunweb.

Dit artikel delen:

9 Reacties

vlek 22 maart 2019 om 17:49

De Min van het missen van Vervaeke lijkt me voor Kelderman niet zo'n ramp. Ik moet zeggen dat ik de laatste jaren weinig positieve dingen van hem heb gezien. Uiteraard wel vervelend voor die jongen zelf.

ChefSpijker 22 maart 2019 om 18:49

Vervaeke toch 18e vorig jaar in het eindklassement hier.

kelderfan 22 maart 2019 om 18:20

Dan mag Kelderman het weer alleen doen of komt Laurens ten Dam hem uithelpen.
Hij moet maar snel afscheid nemen van die club.

ChefSpijker 22 maart 2019 om 18:49

Bakelants en Power kunnen ook wel een stukkie mee omhoog. Maar gezien de teleurstellende Parijs-Nice verwacht ik van Wilco sowieso geen topklassement momenteel. Deelnemersveld in Catalonië is nog wel een pak sterker.

Bever 23 maart 2019 om 10:48

@Chef Kelderman was ziek met koorts in de week voor Parijs-Nice. Die laatste etappe reed ie toch echt geweldig. Hopelijk kan hij dat doortrekken. Maar het deelnemersveld is ongelooflijk sterk bezet.

Johnny7 22 maart 2019 om 19:04

Vervaeke is niet geworden wat ik er van verwacht had. Geen opleving gehad na zijn transfer en kan niet lang mee als het bergop gaat.
Voor Power heb ik betere hoop, die lijkt zich te ontpoppen tot een echte goede klimmer. Hopelijk kan hij het in de Giro al laten zien.

assen 22 maart 2019 om 22:39

Het deelnemersveld hier is zo belachelijk sterk dat een top10 plaats al een topprestatie is. Podiumplek van Kruijswijk – dat zou echt ongelooflijk goed zijn!!

Bever 23 maart 2019 om 10:43

Ja joh. In een item over Sunweb beginnen over Kruijswijck. Fans van Team Jumbo Vismaag kunnen dat!

boenk 23 maart 2019 om 00:13

Vervaeke heeft zijn piek twee jaar geleden gehad, toen hij nota bene op één seconde achter Kelderman eindigde in het eindklassement van Pais Vasco. Ik zie het niet meer goed komen met die jongen.