Wilco Kelderman klimt uit het dal na zwaar jaar: “Dit ga ik vieren”

zondag 15 september 2019 om 20:21
Wilco Kelderman klimt uit het dal na zwaar jaar: “Dit ga ik vieren”

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman is op de zevende plaats in de Ronde van Spanje geëindigd. Na een zwaar jaar kan de Nederlander daar alleen maar tevreden mee zijn: “Deze zevende plaats geeft heel veel voldoening. Dit ga ik vieren. We hebben een mooie Vuelta gehad met de ploeg, waar we blij mee kunnen zijn.”


“De laatste dag was nogal pijnlijk”, vertelt de Nederlander direct na de finish. “Dus ik ben blij dat het erop zit. Het was nog moeilijk voor me na de Tour de France, want ik had geen idee of mijn inspanningen iets op zouden leveren. Ik ben daarom blij dat dit eruitgerold is.”

“Het was een zwaar jaar”, concludeert de klimmer uit Barneveld. “Het is altijd moeilijk om terug te keren na een blessure. Uiteindelijk kost dat gewoon heel veel energie. Het lichaam is soms een puzzel. Als je je nek gebroken hebt, weet je niet wat dat allemaal kan doen met je lichaam.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

Apemantus 15 september 2019 om 20:28

Knap hoor. Na het moeten staken van de Tour nu zich weer heel goed laten zien.

Sephiroth 15 september 2019 om 20:32

het is m gegund en net zoals gesink gun je ook Wilco eigenlijk een paar jaar zonder ongelukken.

r525 16 september 2019 om 07:46

Net zoals je dat hopelijk de rest van het peloton gunt?

Arry1337 16 september 2019 om 08:46

Natuurlijk gun je niemand een of meerdere valpartijen, maar na het zien van een val hoop je dat er specifieke renners voornamelijk niet bij zitten, toch?

r525 16 september 2019 om 10:10

Dat je op specifieke renners meer let lijkt me heel wat anders dan renners een pechvrij jaar gunnen.
Of ik nu fan van een renner ben of niet, een pechvrij jaar gun ik ze allemaal.

yo-eddy 15 september 2019 om 20:33

….. als deze jongen toch eens op zijn fiets blijft zitten de komende paar jaar …….. als . Ik hoop het zo voor ‘m. Sympathieke gozer met een bak talent en wilskracht.

Turtlehead 15 september 2019 om 20:35

Na de Vuelta en Mathews in Canada kan die ploeg hopelijk weer een beetje vooruit-kijken. Hoop pech gehad (naast wellicht de prijs van matig beleid achter de schermen).

debbie1998 15 september 2019 om 20:36

Wilco heel knap gedaan, en nu volgend jaar die lijn doorzetten.

BenderBeach 15 september 2019 om 20:47

Heel mooi wat Wilco hier heeft getoond, na zoveel tegenslag je toch weer klaarstomen voor de Vuelta en daarin dan zo voor de dag komen, dan ben je een hele grote!

Straffe prestatie van hem!

maklukzat 15 september 2019 om 20:52

Knap werk na die lange revalidatie en de rugproblemen in en na de Tour. Hopelijk krijgt hij alles weer goed op de rit voor volgend jaar en dan zonder valpartijen.

Scibby 15 september 2019 om 21:06

In welk opzicht was de laatste etappe pijnlijk? Had hij toch weer last van zijn rug/nek?
Mooi om te zien dat hij weer de weg naar boven heeft gevonden.

Samlambeej 15 september 2019 om 21:08

Mooi gezegd

“goa mo ne kih”

SnellePelle 15 september 2019 om 21:31

Lekker Wilco!

AndriesW 15 september 2019 om 21:33

Heel mooi voor Wilco dat hij in de laatste grote ronde van het jaar dan toch weer een mooi resultaat heeft gereden.

Het is nu al zeven grote ronden op een rij dat minimaal één Nederlander de top tien van het eindklassement heeft gehaald. Dat is nooit eerder gebeurd.

Zadelpen 15 september 2019 om 22:01

Wat een vechter! Echt heel goed gedaan. Tijd voor een paar pilsjes, misschien met Tom en wat team maten.

Geniet er van!

Lennimator 15 september 2019 om 22:26

Toch wel veel respect.

Die jongen heeft het niet makkelijk gehad de laatste jaren.

Mollema 5
Kruiswijk 3
Kelderman 7

Het is wel eens slechter geweest de laatste decennia…

52voor11achter 16 september 2019 om 06:28

En Dumoulin en Oomen lagen er dit jaar uit door blessures..

Fietshemerin6 15 september 2019 om 22:45

Prima prestatie! Zeker iets om vertrouwen uit te putten voor de aankomende jaren…

Wildebert 15 september 2019 om 23:20

Mooi gedaan! Zwaar gegund. Op naar de toekomst. Er lijkt nog meer in te zitten.

IlPirata 16 september 2019 om 07:02

Knap gedaan en hopelijk minder pech n de toekomst. De vuelta ligt hem wel.

hjjanssen1973 16 september 2019 om 07:42

Zeker veel respect, maar hij valt ook veel, dat lijkt mij geen toeval of pech. Armstrong viel nooit, en dat had niks met doping te maken. Sagan valt ook nooit. Dat is geen toeval, maar echte rijkunst.

Geit in mijn Kelderman 16 september 2019 om 09:11

Zevende grote ronde achtereen met een Nederlander in de top -10. Laatste grote ronde Nederlander in de top -10 was de Tour van 2017. Toch best een prestatie.

FritsvanHoefelen 16 september 2019 om 10:24

Goed gedaan, Wilco!

Vincent Lacressonniere 16 september 2019 om 11:18

Klasse!