Wilco Kelderman kijkt na derde plek uit naar Vuelta: “Op de goede weg”
Wilco Kelderman heeft in Circuito de Getxo iets van zijn topvorm laten zien. De Nederlander van BORA-hansgrohe koerste aanvallend in de Baskische eendagskoers en werd uiteindelijk derde. “Het was een goede koers en ik voelde mij al veel beter dan gisteren”, zegt Kelderman.
En daarmee doelt hij op zijn 36ste plaats van zaterdag in Clásica San Sebastián. Een dag later in Circuito de Getxo kwam Kelderman dus beter voor de dag. “Het was een gecontroleerde wedstrijd tot de twee grote beklimmingen. Ik voelde mij goed en viel aan op de voorlaatste klim met Andrea Piccolo”, beschrijft hij de finale.
Het bleek een beslissende move, want alleen Juan Ayuso en Valentin Ferron konden in de finale nog terugkeren bij Kelderman en Piccolo. Het draaide uit op een sprint met vier. “In de laatste kilometers kreeg ik kramp, maar desondanks ging ik de sprint aan van kop. Zo wilde ik voor de winst gaan”, geeft hij aan. Het was niet genoeg, want Ayuso en Piccolo kwamen nog langszij.
Komende week rijdt Kelderman nog de Vuelta a Burgos in opbouw naar de Vuelta a España, die op 19 augustus begint in Utrecht. “Ik ben net terug in koers na een lange trainingsperiode. Ik denk dat ik op de goede weg ben richting mijn volgende doelen”, kijkt de toekomstig renner van Jumbo-Visma vooruit.
Overigens heeft Wilco ook wel een paar lekkere songs.
'Laat me nu toch niet alleen' misschien nog wel beter. ;-)
Ook als het 'Fall' in de zin van herfst is, klopt het: want Kelderman nadert stilaan de herfst van zijn carrière - nog steeds zonder spraakmakende overwinning (wat dan op zich het spraakmakende gegeven is).
Zoals anderen hier al stelden, is alle Belgische muziek over één kam scheren, natuurlijk totaal onzinnig. Ipv groepsnamen, een willekeurige greep nummers: 'Chemical' (Dead Man Ray), 'We Can't Fly' (Aeroplane), 'Fafafafuckin' (Madensuyu), 'Faithfully Yours' (Flying Horseman), 'Strata' (Stuff), 'British Mode' (Goose), 'I Only Have a Yes for You' (Pascal Deweze), 'Come Home' (Amatorski), 'Envoi' (Absynthe Minded), 'Delay' (Intergalactic Lovers), 'Paténipat' (Charlotte Adigéry)
België was de pionier op het gebied van house en het mekka op stapgebied. Ik kwam er heel graag.
Die retro is sowieso tijdloos.
Ik zit zelf veeleer in de alternatieve hoek, maar als je 't over house/new beat hebt mag Pump Up the Jam toch echt niet onvermeld blijven.