Wilco Kelderman: “Jammer dat ik net niet win”

dinsdag 5 september 2017 om 19:14

Wilco Kelderman is teruggekeerd in de top-3 van het algemeen klassement van de Ronde van Spanje. De kopman van Sunweb deed goede zaken in de tijdrit naar Logroño, alleen klassementsleider Chris Froome was sterker. “Jammer dat ik net niet win”, zei Kelderman na afloop tegen WielerFlits. “Froome is net een beetje beter, maar met een tweede plek kan ik heel tevreden zijn. Ik ben vandaag misschien net iets te snel gestart.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

63 Reacties

Kelder is de Man 5 september 2017 om 19:19

Lekker gretig. Zit goed in z’n vel en zelfvertrouwen lijkt meer aanwezig.

Javier 5 september 2017 om 19:19

Haha wat schattig dat Maxim de microfoon-kop ietwat gedraaid heeft zodat het logo horizontaal in beeld zou staan :)

On: Die Wilco straalt helemaal. Mooi om te zien! Groot contrast met hoe hij 2 weken geleden Maxim te woord stond.

Retro Lex 5 september 2017 om 19:34

Mooie prestatie vandaag van Wilco
Maar elk interview ziet ie aan/ in z’n oor te prutsen aan z’n neus te trekken of z’n pet en/ of haar goed te doen. Toch wat nerveus lijkt me. En dan zijn de Wf interviewtjes nog niet eens zo moeilijk

Koel 5 september 2017 om 19:36

Ziet er nog fris uit en hij glimt!

LutsenkoFan 5 september 2017 om 19:37

Toch nog een halve minuut Wilco. Ik vrees ervoor dat je op de Angliru het podium verspeelt. Laat mijn voorgevoel een keer ongelijk hebben.

Ik weet het klinkt onzin maar zo heb ik ook de Vuelta van Dumoulin nog voorspelt en de val van Kruijswijk in het slotweekend. Ook zei ik dat Ajax gelijk ging spelen tegen de Graafschap…

Kelder is de Man 5 september 2017 om 19:39

Lutsenko
Dat is geen voorspellen, maar doomdenken..

TMproject 5 september 2017 om 19:41

Jij moet professioneel gokker worden

Tuubke 5 september 2017 om 19:41

@Lutsenkofan. Beter je leven en ga eens leuke dingen voorspellen! Wie weet komen die dan ook wel uit.

Koel 5 september 2017 om 19:44

LutsenkoFan – 5 september 2017 om 19:37
“Ook zei ik dat Ajax gelijk ging spelen tegen de Graafschap…”
Alleen daarom alleen al hou ik van je….

Pédaleur de charme 5 september 2017 om 19:44

@Retro Lex
Ach, vergeleken bij Joop Zoetemelk is het een wonder van communicatieve vaardigheden. Ik vind het eigenlijk wel prettig dat niet elke wielrenner klinkt als een volleerd marketeer.

Johnny7 5 september 2017 om 19:44

Ik heb er veel vertrouwen in, maar wel rustig blijven. Die Zakarin gewoon volgen als je kan. Ben benieuwd of Nibali nog zo fris is als die lijkt zonder Tour.

Maenhout 5 september 2017 om 19:45

Ik had Kelderman de overwinning vandaag echt gegund.

Guushovd 5 september 2017 om 19:47

@retro lex
Lekker belangrijk. Laat die jongen gewoon zichzelf zijn. Al die perfect mediagetrainde robots in de topsport en de bredere samenleving komen mij de strot uit.

LutsenkoFan 5 september 2017 om 19:49

Nouja ik voorspelde ook 3 jaar geleden dat Ajax binnen 5 jaar een grote Europese prijs gingen pakken. So close.

Ik ben geen doomdenker hoor. Maar laten we hopen dat deze voorspelling van LutsenkoFan de gokker niet uitkomt ;).

Lopopodium 5 september 2017 om 19:51

LutsenkoFan, welke voorspellingen heb je allemaal fout gehad?

Belkin 5 september 2017 om 19:53

Lutsenkofan had ook WOIII voorspeld in 2011, een val van Dumoulin in de slottijdrit van de Giro dit jaar en een overstroming van het westen van het land deze zomer. Gelukkig ook allemaal niet gebeurd ;-)

Romāns Vainšteins 5 september 2017 om 19:54

Kelderman is best een leuke gast, mij ook een raadsel waarom hij en de eveneens redelijk onbevangen Barguil elkaar voor geen meter pruimen. Zijn die eens met de sturen in elkaar gehaakt of zo ?

Pietertje2 5 september 2017 om 19:55

Ik wist niet dat het kind van Jomanda en Uri Geller hier actief was.

schipperaar 5 september 2017 om 20:10

@rv
Het begon toen Wilco niet voor hem wilde knechten in de tour maar jammer dat noch leiding en/of Tom de boel niet hebben glad gestreken, hadden ze gedrieen top vijf gestaan.
Fantastische prestatie overigens en gaat ie minder hard van start, leek wel een proloog, legt ie Froome er gewoon op, benieuwd naar zijn voorblad.
Zat gestroomlijnder en stiller dan Froome dus er is nog winst te boeken.
@lutsenko
Geen vrees, Dumoulin verloor destijds ook van Froome(megeve) door te hard van start te gaan, komt best goed op die Angliru, samenspannen met Lopez.

Kelder is de Man 5 september 2017 om 20:11

Lutsenko
Yep. Fijn dat je het niet altijd bij het rechte eind hebt:)
Romans
Mss omdat ze een beetje in dezelfde leeftijdscategorie zitten en zich willen bewijzen na een periode van mindere uitslagen.. de afgelopen tour niet meegerekend.

ikbenprocycling 5 september 2017 om 20:15

Complimenten Wilco zoals je vragen beantwoord. Tis toch ook verschrikkelijk om het evidente te moeten uitspellen in interviews. En zeker enkele na elkaar. Lijkt mij echt de geestdodende achterkant van het profsportbestaan

skylimit 5 september 2017 om 20:18

Zeer goede tijdrit van Kelderman, maar ik vrees voor morgen. Zou mooi zijn als hij dit niveau vast kan houden t/m. Madrid. Ik ben bang dat hij toch weer ergens een “Keldermannetje” tegenkomt, door onoplettendheid – mindere focus – stuurfoutje etc.

Grintametbrinta 5 september 2017 om 20:24

Tja, het enige referentiepunt voor de bever is volgens mij de giro van 2014. Toen werd hij naar het einde toe iets minder. Zakarin werd in de giro naar het einde toe iets beter. Wordt lastig, maar goed, wilco voelt zich nu iig goed. Hopelijk wordt hij niet overmoedig..

Koel 5 september 2017 om 20:25

@Schipperaar
“Het begon toen Wilco niet voor hem wilde knechten in de tour maar jammer dat noch leiding en/of Tom de boel niet hebben glad gestreken, hadden ze gedrieen top vijf gestaan.”

Wellicht bedoel je dat toen Wilco nog voor TLJ reed, Barguil hem in het openbaar verweet dat hij nooit overnam?

oscarito1908 5 september 2017 om 20:26

Onzin Schipperaar. Het is nooit de bedoeling geweest dat Kelderman de tour ging rijden.

Dat ze elkaar niet liggen is al een paar jaar zo.