Wilco Kelderman: “Ik voelde me vreselijk, het was te warm”

zaterdag 10 juli 2021 om 09:31
Wilco Kelderman: “Ik voelde me vreselijk, het was te warm”

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman voelde zich vreselijk in de dertiende rit van de Tour de France. De temperatuur liep in de bijna 220 kilometer lange etappe op tot 30 graden en dat was niet aan de kopman van BORA-hansgrohe besteed.

“Het was een lange en zware dag, die uiteindelijk uitdraaide op een sprint. Er was wat nervositeit in de finale, maar we zaten goed van voren en bleven zo uit de problemen. Ik voelde me vreselijk, want het was te warm. Het was geen goede dag voor mij. Ik voel me niet lekker in de hitte, maar het is wat het is. Hoe dan ook, deze dag is voorbij, op naar de volgende”, aldus Kelderman.

De Nederlander staat na dertien etappes nog steeds op de zesde plaats in het klassement, op 6:16 minuten van Tadej Pogačar. Vandaag gaat de Tour verder met een heuvelrit naar Quillan.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Mellon Collie 10 juli 2021 om 09:40

Lacht wilco weleens? of is ie net als ik een emo?
Nee, hij lijkt mij een keiharde werker die er alles aan doet om zijn zware beroep zo
goed mogelijk uit te voeren. Toffe peer die wilco.

Arry1337 10 juli 2021 om 11:30

Ja ik dacht “miep miep piep piep”.. net als Bol die ook elke dag met een politiek onderbouwd betoog komt waarom dat het wederom niet lukte.

Piet 10 juli 2021 om 09:49

Vandaag wordt het weer een graad of dertig. Deie warmte kan best wel voor verschillen gaan zorgen. Pogacar verteerd warmte ook niet echt goed naar mijn mening. Op de Ventoux en gisteren ziet hij er niet fris uit. In kou en regen gaat hij als een speer.

Tom Dirkx 10 juli 2021 om 14:53

Ja, dertig graden in Juli in het Zuiden van Frankrijk; je houdt het niet voor mogelijk. Net alsof dit voor het eerst is….

tvm 10 juli 2021 om 09:55

Vorige werk klaagde hij nog over de kou. Nog even aanklampen, Nederlandse Zubeldia!

debarreman 10 juli 2021 om 10:03

Amper heet tenoemen. De Franse bakoven staat niet aan dit in jaar.

Turtlehead 10 juli 2021 om 10:32

Inderdaad. Warm is het wel, maar niks vergeleken met andere jaren.

Michelangelo 10 juli 2021 om 10:40

Vaak zijn het ook de temperatuursverschillen die de problemen veroorzaken. Niet enkel de hitte of kou an sich.
Twee weken in de bakoven komt vaak minder hard aan dan van 12 graden met regen naar slechts 30 graden de volgende dag.

roeleur 10 juli 2021 om 10:16

Warm? Twee jaar geleden was het warm, tot 40 graden. Maar boven in de Pyreneeën is het koel genoeg om aan te kunnen vallen, dus…

Wheely 10 juli 2021 om 11:46

Warm? In Afrika is het pas warm!

Hongerklop? De kindjes in Afrika hebben pas honger!

hongerklopje 10 juli 2021 om 11:49

Mensen in Nederland ook hoor Wheely

Wheely 10 juli 2021 om 12:00

Jij kan er over mee praten hongerklopje!

roeleur 10 juli 2021 om 13:04

Warm? In Tokyo is het pas warm!

KissMyAce2.0 10 juli 2021 om 10:17

Mooiste beroep van de wereld en dan nog klagen

Turtlehead 10 juli 2021 om 10:33

Als ie er nou voor betaald werd, had je gelijk ;)

Verweggistan 10 juli 2021 om 10:25

Hopelijk was dit zijn slechte dag.

Mellon Collie 10 juli 2021 om 11:08

Dag negatieve reacties. ff geen zin meer in wielerflits. jezus.

Arry1337 10 juli 2021 om 11:32

Zegt ie nadat hij de eerste reactie in het topic begint met “lacht Wilco wel eens?”

Willem Kieft 10 juli 2021 om 14:01

Bovendien suggereert je username ook een zekere affiniteit met infinite sadness, dus je zou de reacties moeten kunnen waarderen.

Wheely 10 juli 2021 om 11:41

“Ik voelde me vreeeselijk” :)

https://youtu.be/AOnqSq-cp88

Pietspeed 10 juli 2021 om 11:52

Wat is de nieuwswaarde van dit bericht? Hij heeft geen tijd verloren, zijn concurrenten evenmin en die hadden het waarschijnlijk net zo warm. Dat Kelderman meedoet is bekend bij de volgers.

vanSpringel 10 juli 2021 om 14:47

Het kan maar vermeld zijn.

Tom Dirkx 10 juli 2021 om 14:54

site-filler

KLIK!

David van der Linden 10 juli 2021 om 13:56

Ik kijk graag wielrennen en fiets graag. Daarom lees ik ook wielerflits. Soms lees ik ook de reacties, zoals zojuist. Mijn vraag aan al deze anonieme zeurpieten: Waarom kijken jullie wielrennen? Ik zie alleen maar commentaar van lui die zelf de tour harder, slimmer en met meer overwinningen zouden fietsen. Als een renner antwoord geeft op een pers-vraag; ‘Hoe ging het vandaag?’, mag hij blijkbaar niet antwoorden hoe het hem verging.
Goed dat jullie alles beter zouden doen maar ik heb toch stellig het idee dat al deze anonieme onsympathieke reacties van mensen komen die juist helemaal niks voor elkaar krijgen.

Succes Wilco, hopelijk verteert je lichaam de sterke temperatuurwisselingen net zo goed als degenen die commentaar leveren op je antwoord. Ben je net zo slim, snel en alert, een herstel je net zo snel! Dan win je vast en zeker de tour!

roeleur 10 juli 2021 om 17:23

Het betreft hier reacties van wielerfans die niet warmlopen van zeurpieten. Vandaag was het nog warmer dan gisteren en vooral rond het hart van de NL-wielerfan die weer een fenomenale aanvallende Mollema zagen. Een Mollema die er ook in Tokyo weer gedurfd voor zal gaan. Zonder te klagen als het niet lukt. Een oord waar zeurpiet Kelderman naar eigen zeggen beter weg kan blijven.

Sportmaster 11 juli 2021 om 11:05

Goed geschreven en helemaal mee eens! Ik kan ook zó slecht tegen al die negatieve reacties van de bankzittende betweters. Het lijkt wel mode om altijd iets negatiefs te vinden in plaats van onze helden te steunen…in goede en slechte tijden! Wat dat betreft ben ik jaloers op hoe dat bijvoorbeeld in Italië gaat.

Headlines

Materiaalzone

Populair