Wilco Kelderman doet goede zaken in Ronde van Romandië

donderdag 29 april 2021 om 18:26
Wilco Kelderman doet goede zaken in Ronde van Romandië

foto: Cor Vos

Sonny Colbrelli was vandaag de grote winnaar in de Ronde van Romandië, maar ook Wilco Kelderman is een tevreden man na de lastige etappe met aankomst in Saint-Imier. De renner van BORA-hansgrohe besloot zich te mengen in de eindsprint en kwam uiteindelijk als zesde over de streep.

In het algemeen klassement staat Kelderman nu negende, op slechts twaalf seconden van Rohan Dennis. “Het was geen makkelijke dag”, aldus de Nederlander. “Ik slaagde er echter wel in om in de eerste groep te blijven en reed vervolgens een goede finale. Ik probeerde nog mee te spurten, maar ik heb nu eenmaal geen sprintbenen.”

“Ik had denk ik niet beter kunnen doen dan een zesde plaats. Het is een goed resultaat. We zullen in de komende etappes proberen onze kansen te grijpen. Dan weten we ook wat we kunnen bereiken”, is de conclusie van Kelderman.

André Schulze, de ploegleider van Kelderman bij BORA-hansgrohe, spreekt van een geslaagde dag. “Ons doel was om geen tijd te verliezen met Wilco en dat is goed gelukt. De jongens reden erg goed en we zaten goed van voren. Het was een zware etappe met heel veel hoogtemeters. Ik denk dat we tevreden kunnen zijn.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

kelderfan 29 april 2021 om 18:38

Wilco Kelderman is goed bezig en komt zo de top-tien binnengewandeld.
Zaterdag moet het gebeuren in de koninginnenrit.

hartstikkebedankt 29 april 2021 om 18:41

Lekker zo’n sprint tot op de meet in het zadel haha

harryjohan71 29 april 2021 om 19:00

Welke klassementsrenner deed dan geen goede zaken? Het was gewoon een sprint met alle kanshebbers voor de overwinning. Net als gisteren. Zoals verwacht draait alles om zaterdag en de tijdrit op zondag

josi 29 april 2021 om 19:03

Ik begrijp de kop niet echt, waarom doet Kelderman hier goede zaken? Iedereen met enige klassementsambities in deze ronde had dezelfde tijd.

Wheely 29 april 2021 om 19:29

Misschien heeft ie goedkoop wat bitcoins overgenomen van Pernsteiner.

lo squalo dello Stretto 29 april 2021 om 19:46

Inderdaad, beetje non-artikel zo. Is natuurlijk wel een Nederlander

TI Rellie 29 april 2021 om 19:49

Zou men bedoelen dat Wilco goede zaken doet omdat hij een keer niet gevallen is misschien?

Wheely 29 april 2021 om 20:40

Nou is het wel zo dat dikwijls in rondjes van een week een aantal renners in dezelfde tijd eindigen, bij de eersten eindigen in de etappes levert je dan wel een beter eindklassement op.

Duh 29 april 2021 om 20:52

Dat is enkel in rondjes zonder tijdrit, zoals Catalonië vaak was. Met een tijdrit erbij einigen er veel minder in de zelfde tijd, en als de secondes hetzelfde zijn, kijken ze naar de hondersten uit de tijdrit ipv klasseringen dagetappes.

Westfalen 29 april 2021 om 22:56

Voor de moraal is het wel goed hij vandaag zowel in de top 10 van de daguitslag als het klassement was te vinden. Alles hoeft niet in seconden uitgedrukt te worden.

tvm 29 april 2021 om 19:11

Ik ben benieuwd hoe de gesprekken tussen Kelderman en Sagan verlopen, als die gesprekken er al zijn. Totale tegenpolen.

Monsieur vdS 29 april 2021 om 19:20

Gisteren waren ze even aan het praten in de voorbereiding van de sprint, zal wel over de koers gaan dan ;)

Wim Kruithof 30 april 2021 om 03:29

en dat dan Kelderman ineens met volleerde wheely over de finish komt…

TIO 29 april 2021 om 20:03

Indien hij er niet bijzat was het natuurlijk een slechte zaak

vincenzo 29 april 2021 om 20:25

Het woord "goed" voert de boventoon in de reactie van Wilco en zijn ploegleider:
"Het is een goed resultaat (…) en reed vervolgens een goede finale (…)" "De jongens reden erg goed en we zaten goed van voren."
Dan zou je zomaar kunnen gaan denken dat hij ook nog eens goede zaken deed.

Gr.R. 29 april 2021 om 20:55

Goed verhaal!

La Primavera 29 april 2021 om 22:32

Goed opgemerkt!

Posterix 29 april 2021 om 22:43

Goed bezig met goede bedoelingen!

harryjohan71 30 april 2021 om 08:17

Volgens mij heeft de ploegleider nooit het woord 'goed' gebruikt. Dit is de reactie van de ploeg "This remained the case as the day went on, as Wilco Kelderman stayed safe in the peloton, awaiting the big moves on the final climbs, his BORA-hansgrohe teammates supporting him well. As the break splintered as the number of climbs racked up, a hard effort from the peloton brought the last escapee within reach, destroying their two-minute advantage in the space of 5km before making the catch with 20km to go. From here, it was the GC race that took centre stage, with multiple attacks pulled back and an incredibly fast pace stretching out the bunch. With no splits on the last climb to create time gaps, it was all going to come down to the fight to the finish. Here, Wilco rode hard and got involved in the sprint for the line, the Dutch rider taking sixth after staying in contention the entire stage. This strong finish saw him move into the GC top ten, closing the day in ninth position overall. "

Romāns Vainšteins 30 april 2021 om 08:50

Hij is niet op zijn bek gegaan en heeft heelhuids de finish in het eerste peloton gehaald.

Lijkt me in koers het meest frequente relaas achteraf, eigenlijk het niet te benoemen massaproduct.

Aerosolo 30 april 2021 om 09:34

Zoals Jumbo steeds het woord tevreden in de mond kreeg gelegd?

Headlines

Materiaalzone

Populair