Wielertransfers 2020: Julien Simon, Stéphane Rossetto

Wielertransfers 2020: Julien Simon, Stéphane Rossetto

Stéphane Rossetto (links) - foto: Cor Vos

vrijdag 2 augustus 2019 om 13:47

In de rubriek Wielertransfers zet WielerFlits de laatste geruchten en bevestigingen op een rijtje. Met vandaag nieuws over Julien Simon en Stéphane Rossetto, twee ploeggenoten bij het ProContinentale Cofidis.

Julien Simon op weg naar Total Direct Energie
Het is een kwestie van tijd vooraleer Julien Simon een contract tekent bij Total Direct Energie. De 33-jarige Fransman komt nu nog uit voor Cofidis, maar dit zal niet lang meer duren. “Ik heb enorm veel respect voor Julien”, zo vertelt Jean-René Bernaudeau, teammanager van Total Direct Energie, aan Le Télégramme.

“Ik volg hem al een tijdje en dit jaar is het mogelijk om door te pakken.” Simon is bezig aan zijn zesde seizoen bij Cofidis. De ervaren puncheur werd dit jaar nog tweede op het Frans kampioenschap, achter Warren Barguil. Verder won hij in april de Tour du Finistère, een koers in het uiterste noordwesten van Frankrijk.


Stéphane Rossetto blijft langer bij Cofidis 
Waar Simon vertrekt bij Cofidis, heeft Stéphane Rossetto juist besloten om nog wat langer te blijven. De Fransman heeft zijn aflopende contract met één jaar verlengd. “Ik zag mezelf ook niet vertrekken”, zo laat Rossetto weten in een perscommuniqué. De 32-jarige renner reed een zeer opvallende Tour, aangezien hij meer dan achthonderd kilometer in de aanval was.

Dit artikel delen:

7 Reacties

r525 2 augustus 2019 om 14:33

Simon kan voor de juiste prijs best een goede toevoeging zijn, al hebben ze met Hivert natuurlijk al een beetje zo’n man rondrijden.
Las ook een gerucht dat ze Dan Martin willen aantrekken. Wat ze daar mee moeten vraag ik me toch echt af…

DemarrErik 2 augustus 2019 om 14:40

@r525

Met Martin denk ik top 10 rijden in een grote ronde + meedoen om de heuvelklassiekers? Lijkt mij een goede aankoop voor iedere ploeg, ondanks zijn mindere tour.

Wat daarnaast zal meespelen zijn de gewijzigde regels voor PCT ploegen. Moeten daarom wel mee in de wedloop van alle Franse PCT ploegen.

r525 2 augustus 2019 om 14:59

Tja snap dat dat het doel is. Vraag me echter af of er geen renners vrijkomen met iets meer toekomst perspectief.
Maar wellicht dat zijn slechte TDF idd geen goede graadmeter is voor zijn toekomst.

DemarrErik 2 augustus 2019 om 15:04

Dat klopt, Martin zal niet snel meer sprongen vooruit maken. Maar het is ze denk ik vooral te doen om de punten die hij om het verleden behaald heeft. Wie de 2 nieuwe plekken in de World Tour gaat krijgen wordt waarschijnlijk bepaald adhv de punten die zijn gesprokkeld in 2017, 2018 en 2019. Op dat vlak is hij een hele interessante renner denk ik.

AnderJ 2 augustus 2019 om 14:42

@DemarrErik: wat houden die wijzigingen voor PCT ploegen in?

DemarrErik 2 augustus 2019 om 14:58

Dat de WorldTour gaat uitbreiden? Waardoor de top PCT ploegen aan het azen zijn op de 2 plekken die vrijkomen? Ik zie in mijn vorige berichtje dat het nogal raar omschreven staat inderdaad ;-)

https://www.wielerflits.nl/nieuws/cofidis-en-total-direct-energie-treden-toe-tot-worldtour/

Naar mijn weten zijn er 5 ploegen aan het azen op de 2 nieuwe plekken: Total, Cofidis, Arkea, Vital Concept en Israel Cycling Academy. Arkea gaat waarschijnlijk fuseren met Katusha, waardoor er nog 4 ploegen strijden om 2 plekken.

AnderJ 2 augustus 2019 om 15:06

Aha, op die manier. Ik begrijp nu wat je bedoelde.

Headlines

Materiaalzone

Populair