Wielertransfers 2020: Hirt, Elissonde, Cataldo, Cort

dinsdag 9 juli 2019 om 16:25
Wielertransfers 2020: Hirt, Elissonde, Cataldo, Cort

Magnus Cort - foto: Cor Vos

In de rubriek Wielertransfers zet WielerFlits de laatste geruchten en bevestigingen op een rijtje. Met vandaag Kenny Elissonde en Astana-renners Jan Hirt, Dario Cataldo en Magnus Cort.

Cataldo op weg naar Movistar
Er lijkt een einde te komen aan het dienstverband van Dario Cataldo bij Astana. De ervaren Italiaan wordt namelijk door La Gazetta dello Sport gelinkt aan Movistar. Volgens bronnen van de krant zijn de gesprekken tussen de partijen bijna afgerond. Cataldo won eerder dit jaar nog de vijftiende etappe in de Giro d’Italia.


Ook Hirt verlaat Astana
Volgens dezelfde roze sportkrant lijkt Jan Hirt komend seizoen het Astana-blauw te verruilen voor het tenue van CCC. De Tsjechische klimmer wordt daar onder meer ploeggenoot van Fausto Masnada en Greg van Avermaet. Hirt werd eerder dit jaar tweede in de koninginnenrit van de Giro d’Italia.


Magnus Cort trekt naar EF Education First 
Er dreigt een (kleine) leegloop bij Astana, aangezien Magnus Cort op weg is naar het Amerikaanse EF Education First. Dat melden The Cycling Podcast en La Gazzetta dello Sport. De 26-jarige Deen – momenteel actief in de Tour de France – is bezig aan zijn tweede seizoen bij de Kazachse formatie.


Ineos raakt Elissonde kwijt aan Trek-Segafredo
Kenny Elissonde rijdt vanaf volgend seizoen in dienst van Trek-Segafredo. De Franse klimmer reed de afgelopen jaren voor Kenny Elissonde voor Team Ineos en voorganger Team Sky, maar nu wordt hij toegevoegd aan de klassementsploeg van Trek-Segafredo. Hij moet daar onder anderen Vincenzo Nibali aan successen helpen.

Deze en meer transfers worden besproken in de WielerFlits podcast.

Listen to “Transfermarkt: ‘Een heel aantal teams zit met een groot probleem’” on Spreaker.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Titaantje 9 juli 2019 om 09:10

Ik kan me werkelijk geen noemenswaardig moment van Elissonde bij Sky/Ineos herinneren in de afgelopen 3 jaar. Het verraste me dan ook dat mensen zo lang dachten dat hij kans maakte op een tourplekje.

Hirt is een leuke aanwinst voor CCC, maar het blijven toch allemaal vooral vrijbuiters en renners van de tweede rang. Een kopman erbij naast den Greg zou niet mis zijn, alhoewel een ploegje met Hirt, De la Fuente, Antunes en Pauwels wel flink kan aanvallen tijdens een ronde.

hartstikkebedankt 9 juli 2019 om 09:39

Zakarin zou daar de klassementskopman worden

Samlambeej 9 juli 2019 om 09:52

@Titaantje
Giro-winst 2018 had Elissonde een groot aandeel in. Was Froomes beste man in de voorbereidende koers Tour of the Alps. Voorgaande 2 jaren waren bleekjes. Om niet te zeggen blank.

joowii 9 juli 2019 om 17:59

CCC wilde toch Kwiat als kopman?

poelidor 9 juli 2019 om 09:13

@Redactie: Hirt verloor de sprint in de koninginnerit van de Giro niet van Masnada, maar van Ciccone.

Johnny7 9 juli 2019 om 09:31

Werkelijk onbegrijpelijk dat allerlei klimknechten makkelijk van ploeg veranderen elke zomer weer maar Sunweb het vertikt om hier op in te spelen. Een Hirt is toch de perfecte meesterknecht! Zo zonde dat beleid van Sunweb!

Turtlehead 9 juli 2019 om 22:39

Die hebben ze voor Mathews, Bol, Waldscheid en Kelderman ook niet echt nodig, of wel?

Scott Sunderland 9 juli 2019 om 09:31

Toen Elissonde naar Team Sky ging wisten we eigenlijk al dat het voornamelijk vooral financieel interessant was voor hem. Hij was zo’n onrustig Frans aanvallertje dat niet in een keurslijf past. En hij is inderdaad ook nauwelijks opgevallen de laatste jaren. Nooit meegenomen naar de Tour. Het was te voorspellen.

Poeksel 9 juli 2019 om 09:45

Oh mijn god, ze hebben Kenny vermoord!

Jack2811 9 juli 2019 om 09:53

Heb ook het gevoel dat SKY toendertijd gwn een gok nam in de hoop dat het wat zou worden a la Poels. Als ik me niet vergis won die de etappe naar de angliru voordat die naar SKY ging

elrio 9 juli 2019 om 09:53

Ik herinner me nog dat Elissonde in de Giro van 2018 de forcing deed op Finestre en dat heel erg goed deed, waarna Froome eroverheen klapte en niemand hem kon volgen, voor de rest kan ik me ook weinig heldhaftigs van hem herinneren in dienst van Sky/Ineos.

Samlambeej 9 juli 2019 om 10:01

Interessante transfers maar Astana laat hier zeker niet haar beste knechten gaan. CCC bouwt geleidelijk aan een rondeploeg. Niet geheel overtuigd dat Zakarin daar de geknipte kopman voor is. Of toch? Een palmares waar veel kopmannen van grote ploegen niet tegenop kunnen.

Cadellie 9 juli 2019 om 10:12

De broertjes Naessen volgend jaar bij elkaar? AG2R

AWestie 9 juli 2019 om 10:34

Hirt kwam toch ooit van CCC af? Klinkt dan wel logisch. Hij koerste goed tijdens de voorbereiding op de tour.

Arema Pro Cycling Team 9 juli 2019 om 12:18

Viviani definitief naar Cofidis

Bart De zever 9 juli 2019 om 14:00

Denk dat elissonde een trek aankoop is. Segafredo wil een Italiaanse kern rond nibali wat ok is voor trek op voorwaarde dat er genoeg andere nationaliteiten in de ploeg zitten wat voor hen natuurlijk commercieel belangrijk is.
Bernard is einde contract denk ik en valt tegen wat klimmen betreft dus vandaar..
Kenny mocht natuurlijk enkel naar sky om sympathie op te wekken bij de Fransen.

Brabander 9 juli 2019 om 16:55

Mijn eerste gedachte was, dat Hirt een hele goede aankoop zou zijn voor CCC. Denk namelijk dat-ie nog wel wat in zijn mars heeft en CCC de ideale ploeg voor hem is om dat te laten zien. CCC bouwt zo gestaag uit. Naar Bora-voorbeeld. Op papier was dit team natuurlijk waardeloos aan het begin van het jaar, een bietje het lelijke eendje van de WT, maar vind ze beter uit de verf komen dan Katusha en Dimension Data

Jacco van Stierop 9 juli 2019 om 21:09

Ellisonde heeft zijn portemonnee goed gespekt en kan dus nu hopelijk weer gewoon lekker aanvallend koersen zoals hij dat gewoon was bij FdJ. Vond zijn overgang naar Sky daarom zo opmerkelijk en jammer want niet passend bij zijn koersinstelling. Hij heeft zich echter zonder morren geschikt in zijn rol en ik heb niet het idee dat hij daar verpieterd is, want hij is wel degelijk van waarde geweest, zij het wat op de achtergrond. Denk dat een ploeg als Trek wel bij hem past, hoop nog enkele leuke acties van hem te zien. Vas-y Kenny!

Headlines

Materiaalzone

Populair