Wielertenues 2021: ABLOC CT verandert niets aan de outfit

Wielertenues 2021: ABLOC CT verandert niets aan de outfit

foto: ABLOC CT

maandag 4 januari 2021 om 17:34

Voor ABLOC CT is er geen reden om het tenue van 2020 aan te passen voor het nieuwe seizoen. De continentale formatie uit Noord-Holland heeft namelijk niets aangepast aan het tricot, gehuld in de kleuren lichtblauw, wit en zwart. Nu ja, een dingetje dan: fietsensponsor Stevens heeft de plek ingenomen van Giant.

De nieuwe fietsensponsor is ook een van de weinige wijzigingen die ABLOC CT heeft doorgevoerd. Naast het logo van de hoofdsponsor zijn ook de namen van partners Ruiter Dakkapellen, Forte Sportswear, Exustar en Super B Tool goed te zien op de voorkant van het shirt. Op de schouders, de mouwen en de kraag vinden we onder meer de namen van Bollé, Stevens, Wahoo, Fietsen & Koffie en Schwalbe.

Het ABLOC van manager Paul Tabak behoudt in 2021 een groot deel van de selectie van vorig jaar. De plekken die zijn vrijgekomen door het stoppen van Maarten de Jonge, Wim Kleiman en Marco Doets zijn opgevuld door Niels van der Gracht, Lance Huenders en Mike Schuch. Zij komen alle drie over van de junioren.

Dit artikel delen:

6 Reacties

Apemantus 4 januari 2021 om 20:05

Één van de allermooiste truitjes, zo niet de mooiste. Schitterend dat zwart, wit met babyblauw. Nooit veranderen dat design! Qua naamgeving kan het ook al niet beter, al moet ik toegeven het bier nog nooit geproefd te hebben.

Wheely 4 januari 2021 om 20:31

Eens, mooi shirtje. Wist niet eens dat ABLOC een bier was, dacht dat het gewoon een toffe naam was voor de ploeg.

Staf V 5 januari 2021 om 04:16

Mooi bij de voorstelling is mee genomen maar zijn ze goed herkenbaar in het peloton vind ik zeker zo belangrijk, bv die van Jumbo Visma of CCC (zag) zie je direct vanuit een helikopter.

platteprijs 5 januari 2021 om 09:20

Ik ken de naam van de ploeg al zolang deze bestaat, maar hoor nu pas dat het een biermerk is. Kortom, er ontbreekt een element op het shirt: het woord bier. Op de website staat prominent ‘The ultimate sports beer’, wat dan weer grote onzin is.

storm-biker 11 januari 2021 om 08:33

@platteprijs
Het is niet toegestaan om reclame te maken voor alcohol houdende dranken (UCI / KNWU reglement)
Door “bier” weg te laten en omdat Abloc ook een 0.0% versie heeft is dit wel toegestaan.

Romāns Vainšteins 5 januari 2021 om 08:11

Ik kan me zo voorstellen dar er een run op deze dingen gaat komen en ik ze regelmatig in den lande zien ga.

Headlines

Materiaalzone

Populair