Wielertenues 2020: Jumbo-Visma presenteert nieuw design

woensdag 18 december 2019 om 11:36
Wielertenues 2020: Jumbo-Visma presenteert nieuw design

Jumbo-Visma heeft vanmorgen het design van het nieuwe shirt gepresenteerd. De Nederlandse WorldTour-formatie blijft trouw aan de kleurencombinatie geel/zwart en kiest in 2020 voor een strakker ontwerp.

Ook in 2020 wordt het shirt geproduceerd door het Alkmaarse AGU. De naam van de twee hoofdsponsoren wordt geaccentueerd met een zwarte horizontale balk. In vergelijking met 2019 zijn de paarse randen aan de mouwtjes van Simpel.nl vervangen door een rode baan van nieuwe co-sponsor HEMA. De naam van de winkel prijkt ook op de borst van het shirt. Naast HEMA zijn ook de namen van sponsoren Better en Zuiver Vastgoed Groep nieuw. De verschillende stippen op het shirt zijn verdwenen.

Dit artikel delen:

66 Reacties

elrio 18 december 2019 om 11:39

Echt HEMA

scrambler 19 december 2019 om 22:15

” Echt HEMA ” Klopt wel een beetje .. de HEMA zal best wel een sponsor zijn..máár een kleintje volgens mij .Al die mannen een heerlijke Hema Rookworst en klaar is kee eh de Hema..

Rhohan 18 december 2019 om 11:40

Ik weet niet of het een voorbode is, maar de kleurencombinatie doet lichtelijk denken aan TI-Raleigh-ploeg van Peter Post…

Jean Dumas 18 december 2019 om 11:52

Het rood mag wel wat prominenter, nog een beetje conservatief voor een klassiek wielershirt.

Pietspeed 19 december 2019 om 22:28

Zit iets in idd

EricV 18 december 2019 om 11:41

Wel mooi

AWestie 18 december 2019 om 11:41

1. Kek shirt, en inderdaad was het crosstruitje van WvA al een voorbode
2. Hij moet je staan: van de vijf op het plaatje vind ik het truitje niet echt mooi bij Primoz
3. Man, wat onwennig om Tom in het geelzwart te zien.
4. Moeten ze veel aan dit truitje veranderen voor de Tour?

Rawolf 18 december 2019 om 11:42

Ik vind het truitje heel mooi…

die foto… Start Jumbo een boyband?!

kiryienka 18 december 2019 om 11:43

Nee dit is het toch net niet voor mij

SnellePelle 18 december 2019 om 11:43

Geen Mike Theunisse… Tour Etappe winnaar en truidrager, maar plekje op de foto van het nieuwe shirt moet hij afstaan.

AWestie 18 december 2019 om 11:46

Dat is ook al opvallend, al is Mike Teunissen (de achternaam die jij noemt hoort bij Gert-Jan) vaak zat de posterboy van TJV.

SnellePelle 18 december 2019 om 11:57

Damn! Mike is geen familie

tendam 18 december 2019 om 12:16

Ook geen Tony Martin. Of Robert Gesink. Of Sepp Kuss. Ze hebben nu eenmaal meerdere goede renners.

lnnrt 18 december 2019 om 13:27

Ik ben eigenlijk vooral onder de indruk van de vijf renners die erop staan, wat een team hebben ze in een paar jaar bij elkaar verzameld!

Matxin 18 december 2019 om 11:44

Ik vind hem wel mooi, stuk beter dan die van dit jaar in ieder geval.

Schuine zwarte vlak ziet er goed uit, geen vreselijke fade met zwarte bolletjes en het rood van Hema past ook beter bij de rest dan het paars van Simpel.

Groningen 18 december 2019 om 11:45

Jammer van het hema-rood op de mouw en de borst, maar verder wel een mooi shirt.

calebewan 18 december 2019 om 11:46

Het lijken twee net iets andere shirtjes te zijn, met name de rode HEMA arm die rond/half om de arm loopt. Nogal een verschil. Ook het vivit logo is iets naar links gezet. Neem aan dat het de versie wordt die ze aan hebben?

Monsalve 18 december 2019 om 11:51

Ja, truitje dat ze op de foto aan hebben lijkt ander truitje te zijn dan truitje dat los gepresenteerd wordt. HEMA lijkt als soort stikker erop en geen kraagje. Vind die met rode band mooier.

Wheely 18 december 2019 om 11:50

De sprintkopman en zijn treintje.

Bertvd 18 december 2019 om 14:18

Hahaha +1

LB108 18 december 2019 om 11:53

Begint op een italiaans ploegje te lijken. Vol met sponsors door elkaar

peervaneynthoven 18 december 2019 om 18:38

Jij stelt voor ze in alfabetische volgorde te zetten?

Apemantus 18 december 2019 om 11:54

Mooi klassiek design. De schuine baan over de borst kan mij erg bekoren. Ik hoopte al dat het shirtje dat Wout voor zijn (resterend) cross-seizoen showde, het nieuwe TJV truitje voor 2020 zou zijn. Wat mij betreft het mooiste tenue van het peloton tot nu toe. En dat zeg ik niet omdat ik door een gele bril kijk. Simpel zonder tierelantijnen (geen fade, honinggraat, e.d.) doch bijzonder smaakvol.

oilsmoke 18 december 2019 om 12:34

geen honinggraat?

Samlambeej 18 december 2019 om 13:59

wél hongraat => 'De Bijenbrigade'

Zonder dolle, ze hebben m'n raad opgevolgd: minder zwart (zonde van de schouders) en meer naar het oranje-gele/goud-gele (zoals de huiskleur echt is) dan het kanariegele. Gelukkig hebben ze dat afschuwelijke paars ingewisseld voor rood. Simpel.nl voor HEMA

Apemantus 18 december 2019 om 11:56

Waar is de “mooi of zooi” poll???

Ik eis een “mooi of zooi” poll! Wat gaan we nu krijgen?

Martin van den Bosch 18 december 2019 om 12:04
Quote:
Ik eis een “mooi of zooi” poll! Wat gaan we nu krijgen?

U vraagt, wij draaien ;)

Apemantus 18 december 2019 om 12:09

Dank u.

Michiel De Rooij 18 december 2019 om 11:56

Ik mis simpel.nl op het shirt?

Mischa 18 december 2019 om 12:00

Moest snel af blijkbaar. Over de opstelling is langer nagedacht.

Glorious 18 december 2019 om 12:03

Heel mooi!

Olly 18 december 2019 om 12:03

Mooi shirt, stukken mooier dan vorig jaar.

tendam 18 december 2019 om 12:05

De lelijke zwarte mouwen van het truitje van afgelopen seizoen zijn weggewerkt. Niks mis mee, met dit ontwerp.

De Bezemwagen! 18 december 2019 om 12:07

Een mooi shirt en dat oordeel ik zo neutraal mogelijk zonder een gele bril.

LucasR 18 december 2019 om 12:09

Lelijk!

xistnc 18 december 2019 om 12:18

Beter kunnen is uploaden ;)

LucasR 18 december 2019 om 12:18

Haha, ja als die lijnen gewoon recht horizontaal zouden zijn, had ik “mooi” gestemd.

Bikeage 18 december 2019 om 19:34

Eens met dat schuine, maar ik moet zeggen dat ik hem een stuk beter vind dan dat ik verwacht had.

west 18 december 2019 om 12:10

Strakker ontwerp ammehoela.

xistnc 18 december 2019 om 12:16

Schitterende compositie. De foto bedoel ik dan, met Dylan voorop. Dan hoeven ze immers niet te kiezen tussen de AK-mannen. Wout en Tom aan de buitenkant, zodat ze er afgeknipt kunnen worden als ze opnieuw van hun contract afwillen.

De compositie van het shirt is wat minder. De schuine baan is een geinige, maar vooral gedwongen oplossing om alle co-sponsors kwijt te kunnen zonder er een Vlaams volleybalshirt van te maken. Het logo van Hema is misschien wat te dicht bij de rits terecht gekomen, hopelijk wordt dat nog getweakt. Overigens lijkt dit in de damesvariant van het shirt al wel beter gelukt.

Quote van dennis:
Ik mis simpel.nl op het shirt

Scherp, wat zou daarmee aan de hand zijn? Er werd vorig jaar al amper ruchtbaarheid gegeven aan hun sponsoring. En nu dat afgelopen is kennelijk opnieuw.

tendam 18 december 2019 om 12:32

Het assymetrische kan natuurlijk ook gewoon een keuze zijn. Die zwarte balk kan net zo goed recht worden getrokken. Het hoeft jouw smaak niet te zijn (de mijne ook niet per sé).

Michiel De Rooij 18 december 2019 om 14:21

Mijn naam is Michiel, maar ken gebeuren. Ik heb ook geen idee.

Apemantus 18 december 2019 om 12:18

Toch nog een klein puntje van kritiek. Ben geen fan van de zwarte stukken op de schouders. Laat dat gewoon geel en doe de logos daar in het zwart. Oogt voor het geheel wat rustiger.

Wielerfan1987 18 december 2019 om 16:42

Ben het volledig met je eens.

Ben overigens wel benieuwd naar de rug/achterkant van het shirt dat nu jog niet zichtbaar is.

Dat is toch het deel van het shirt wat je in de koers het meest in beeld krijgt.

Borsje 18 december 2019 om 12:31

.., en de achterkant?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair