Wielertenues 2018: Sky kiest voor wit tenue

maandag 27 november 2017 om 11:58
Wielertenues 2018: Sky kiest voor wit tenue

Sky heeft zijn tenue voor 2018 gepresenteerd. De Britse WorldTour-ploeg kiest in tegenstelling tot voorgaande jaren voor een wit shirt. De voorzijde van het tenue is wit met een blauw vlak op de borst. De achterzijde is gekenmerkt door de traditionele verticale streep in het midden van het shirt en de dunne streepjes.

Voor de Tour de France van dit jaar veranderde Sky al naar witte tenues vanwege de hitte in Frankrijk. “Door de positieve feedback van zowel fans als renners heeft Sky besloten om in 2018 het gehele jaar in het wit te rijden”, meldt ploegbaas Dave Brailsford op de website van de ploeg. Het patroon met dunne streepjes op de achterzijde van het shirt, welke staan voor elke overwinning van team Sky sinds de oprichting in 2010, is ook bijgewerkt met de resultaten van 2017.

Dit artikel delen:

28 Reacties

west 27 november 2017 om 12:09

Tsja.. Het enige dat lelijker is dan zwart, is wit.

bartqw 27 november 2017 om 12:18

Positieve feedback van de supporters? Zit er niet dit

Romāns Vainšteins 27 november 2017 om 12:22

grlarf

Zjoske 27 november 2017 om 12:24

Vind het er wel stijlvol uitzien!
Namen achterop kan ik ook alleen maar aanmoedigen.
Waarom hebben ze dat op een veld met 22 voetballers die op vaste posities spelen wel en in een peloton van 200 man niet?

pjam4 27 november 2017 om 12:25

Positieve reacties is niet zo raar, want ze hadden verreweg het lelijkste shirt van het hele peloton. Dit is dan inderdaad wel een stuk beter, maar voor de prijs voor het mooiste shirt blijven ze wat mij betreft kansloos.

Jungle Man 27 november 2017 om 12:26

Iets minder lelijk dan dat zwart, maar nog steeds een lelijk shirt

limburgia 27 november 2017 om 12:27

Schitterend en valt op in het peloton !

Scott Sunderland 27 november 2017 om 12:40

Oh veel wit, de kleur van de onschuld.

Boomie1 27 november 2017 om 12:46
Quote:
pjam4 – 27 november 2017 om 12:25
Positieve reacties is niet zo raar, want ze hadden verreweg het lelijkste shirt van het hele peloton.

VIND jij, is namelijk geen feit!

Thailand 27 november 2017 om 12:46

Ik vind t wel aardig dit hoor. Ik zie lelijkere tenues in de WT

ah-ja 27 november 2017 om 12:47

Rowe? Kan die al terug op zn poot staan?

klootje kriekeljon 27 november 2017 om 12:48

Hemelse kleuren voor SKY. Go figure.

achtpuntzes 27 november 2017 om 13:10

@ Scott Sunderland:

Quote:
Oh veel wit, de kleur van de onschuld.

wit is geen kleur, lol.

Stenalic 27 november 2017 om 13:38

Lelijkste ontwerp sinds jaren voor Sky. Dat blauwe vlak op de voorkant verpest een hoop. De tdf-versie was wel wat saai maar toch ook wel weer classy. Ben vooral benieuwd naar het nieuwe ontwerp van Bahrein, best kit in the peleton imo.

Tinkerbell 27 november 2017 om 13:46

Mwah, vorig jaar was beter. Ik vind hier vooral dat blauwe vlak vreselijk..

Quick Stijn 27 november 2017 om 14:23

Kijk voor de gein eens op Materiaalzone naar de shirts van 2018. Er vallen mij twee dingen gelijk op. Allereerst zijn alle world tour-tenues compleet gewijzigd. En ten tweede is er weer veel wit. Van de 5 tenues heeft Movistar als enige geen overheersend witte kleur.

Stenalic 27 november 2017 om 14:49

Viel mij ook al op ja. Vrij veel wit al moeten er nog veel teams hun shirt presenteren.

kelderfan 27 november 2017 om 14:52

Wauw in ’t wit en hopelijk goed zichtbaar in ’t peloton.
Moscon blijft gewoon bij SKY volgens “cyclingnews” en dat betekent de 1e. ploeg met 29 renners voor 2018.

Mathieu Moller 27 november 2017 om 16:17

Jammer, ik vond de zwarte varianten de laatste jaren wel mooier dan dit. Maar dit zal wel weer wennen.

Emergo 27 november 2017 om 16:20

De voorkant gaat, maar die achterkant …

Veloburto 27 november 2017 om 16:31

Supersaai zeg :( Wel beter dan wat ze hadden

Verweggistan 27 november 2017 om 16:33

@ah-ja: Blijkbaar wel, hij lijkt nog wel last van zijn nek te hebben ;)

Fast Freddy 27 november 2017 om 16:44

De fans zijn alvast positief, nu de skybots nog ;-)

KnightBiker 27 november 2017 om 16:55

@Pjam – heb je een design achtergrond? lijkt er niet op…

Wit is inderdaad logisch: onschuld en maagdelijkheid. hoewel het iets minder 'deathstar' is geworden vind ik het toch minder. Iets in de trend van het nieuwe Mobistar tenue had beter gepast: 1 opvallende frisse cyaan kleur met een brede witte baan over de borst en zwarte lettering daarin, dus een beetje de huidige vlak verderling, maar dan de kleuren in een andere volgorde. verder vind ik het jammer dat de voor en achterkant niet echt lijken te horen.

Wel weer een incompleet beeld: waar is het plaatje van de broek, de broek zal logischerwijs wel zwart zijn?

El_Magico777 27 november 2017 om 17:35

Ik vind het een mooi shirt

  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Materiaalzone