Wielertenues 2018: BORA-hansgrohe met meer groen en wit

Door , donderdag 7 december 2017 om 18:19

foto: Twitter @adamprobosz

BORA-hansgrohe heeft vanavond in Duitsland haar selectie en daarbij ook direct het nieuwe tenue gepresenteerd. De formatie van kopman Peter Sagan rijdt in 2018 met meer groen en wit in het shirt rond. Afgelopen seizoen was het tricot nog grotendeels zwart.


Bovenop de zwarte broek kiest het Duitse BORA-hansgrohe voor een tenue van Sportful, de kledingproducent die in het verleden ook de shirts ontwierp voor Tinkoff. In 2017 had BORA nog een contract met Craft, maar die producent wordt nu dus ingewisseld ten faveure van Sportful.

Boven de borst is het shirt zwart, gevolgd een groene balk en steeds witter wordende pijlen die richting de middel wijzen.

In een foto-album op de Facebook-pagina van Materiaalzone worden alle wielertenues voor 2018 verzameld. Like de pagina en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. 

Wauw! Het nieuwe tricot van BORA-hansgrohe!

Geplaatst door Materiaalzone op donderdag 7 december 2017

Dit artikel delen:

17 Reacties

leegloper 7 december 2017 om 18:29

@Agos-Vidalos,
Dit is nou een shirt dat ik best mooi vind. Nog iets verbeterd ook ten opzichte van vorig jaar.

Roy van den Busken 7 december 2017 om 18:29

Mooi! Shirtjes worden er wel allemaal beter op vind ik

McMulenga 7 december 2017 om 18:48

Mooi pakkie!

Tinkerbell 7 december 2017 om 19:08

Ziet er fris uit hoewel ik het shirt van vorig jaar ook mooi vond.

Casar 7 december 2017 om 19:18

Die kampioenstruien :(

west 7 december 2017 om 19:26

Niet slecht

Etio 7 december 2017 om 19:29

Heel mooi naar mijn mening!

Romāns Vainšteins 7 december 2017 om 19:54

Veeeeeeeeel beter, is de rug identiek ?

Jacco van Stierop 7 december 2017 om 20:09

Je moet goed je best doen om deze lelijkheid te willen overtreffen.

Stenalic 7 december 2017 om 22:07

Lekker 80’s. Op de verkeerde manier tho.

Spartacus 7 december 2017 om 22:55

Het is wel duidelijk dat bij Sportful de betere ontwerpers zitten (Trek Segafredo, Bahrein Merida en nu dus Bora).

Lopopodium 7 december 2017 om 22:59

Toch wel grappig hoe de shirts (en broeken) van een wielerploeg visueel kunnen verschillen vergeleken met bijna elke andere sportploeg.

Laatste man 7 december 2017 om 23:18

Ziet er wel aardig uit op het eerste gezicht. Benieuwd naar de rug (tv wel zo handig).

Mathieu Moller 8 december 2017 om 07:40

Ik vind het wel aat hebben. Niet echt mooi, maar zeker niet lelijk.

DerEffe 8 december 2017 om 09:09

@Casar Liever kampioenstruien zoals bij FDJ natuurlijk, maar Bora neemt in ieder geval nog de moeite de kampioenstrui een andere kleur te geven. Ik weet het, een kinderhand is snel gevuld, maar toch.

Brummel 8 december 2017 om 11:30

@Stenalic +1

Agos-Vidalos 8 december 2017 om 13:11

@leegloper mee eens!