Wielertenues 2018: Babyblauw nieuw in shirt Katusha-Alpecin

zaterdag 9 december 2017 om 19:56

foto: Marcel Koch

Bij de teampresentatie op Mallorca heeft de Zwitserse WorldTour-formatie Katusha-Alpecin het wielertenue voor volgend seizoen bekend gemaakt. De bovenkant van het shirt zal babyblauw zijn. Vorig jaar was het shirt helemaal rood.


Het is niet de eerste keer dat de kleur blauw zijn intrede doet in het shirt van de Russische ploeg. Vorig jaar in de Tour de France reed de ploeg al met dezelfde kleur mouwtjes. Dit jaar echter zijn de mouwtjes weer rood. Met dit tenue lijkt de kleur wit definitief te zijn verdreven bij de ooit rood-witte Russen.

In een foto-album op de Facebook-pagina van Materiaalzone worden alle wielertenues voor 2018 verzameld. Like de pagina en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Kleurenwissel! Wit wordt lichtblauw in het shirt van Katusha-Alpecin voor 2018! #Babyblauw

Geplaatst door Materiaalzone op zaterdag 9 december 2017

Dit artikel delen:

16 Reacties

Gabriel Melching 9 december 2017 om 20:14

Werkt niet.

ZwartebroekengeIetrui 9 december 2017 om 20:16

Best leuk

Casar 9 december 2017 om 20:19

Geen gezicht

luukje1100 9 december 2017 om 20:53

Die renner op de voorgrond heeft ook goed zijn best gedaan in de winter.

pjam4 9 december 2017 om 21:06

Weer een shirt dat er mooier op is geworden. Kon haast ook niet erger qua lelijkheid en zo weinig onderscheiding als in 2017 wat mij betreft, maar behalve AG2R vind ik alle shirts tot nu toe mooier en onderscheidender dan die van afgelopen jaar!

Tinkerbell 9 december 2017 om 21:27

Deze vind ik dan weer minder, ik mis de tijd van de skyline van Moskou, dat vond ik de mooiste shirts van Katusha.

123poetertjes 9 december 2017 om 22:39

Mooiste kleurencombi die er bestaat, vraag maar aan West Ham en Aston Villa. Dat gezegd hebbende is het zonde dat ze het bordeaux niet doortrekken over de gehele romp.

thijssss 9 december 2017 om 23:20

Gewoon lekker hoor, wel eens met Tinkerbell

SteelHorseCowboy 10 december 2017 om 00:11

Lichtblauw is dus opeens ‘de’ kleur in het peloton. Tja, van mij mag het. Maar waarom doet zoveel ploegen elkaar na? Eerst was het wit. Toen zwart. En nu..lichtblauw. Van mij mag het hoor. Maar je kunt ook zelf iets verzinnen.

Patat Lefevre 10 december 2017 om 00:39

Prachtig al had dat blauw van mij wel iets donkerder gemogen. De Airborne kleuren bv.

Arema Pro Cycling Team 10 december 2017 om 01:37

Not

leegloper 10 december 2017 om 02:02

@SteelHorseCowboy,
Ja, dat valt me ook op. De sponsor wil zich toch juist onderscheiden?

zipp404 10 december 2017 om 02:37

@Luukje die staan niet erg scherp inderdaad.. maar de sponsoren zijn zo wel beter te lezen.

Chasse_patate 10 december 2017 om 08:29

Edit redactie: Klopt, is aangepast.

Tokstar 10 december 2017 om 11:58

Ik vind dit best mooi

Chasse_patate 10 december 2017 om 13:53

@redactie. Staat nog twee keer in dat het een Russische ploeg is.