WielerFlits’ Tour de France-pooltips 2017

vrijdag 30 juni 2017 om 09:00

Zoals jullie inmiddels gewend zijn, komt WielerFlits voorafgaand aan elke grote ronde met een aantal tips voor de verschillende wielerpooltjes. Al jaren organiseren wij samen met Scorito een WielerFlits Tour-pool. In 2017 is dat niet anders. Dit jaar geeft het team van WielerFlits Live vooraf openheid van zaken en delen ze hun eigen Scorito-ploeg.

Deze Tour de France stelden Nick Doup en Youri IJnsen namens #WFLive hun eigen ideale team samen, dat de strijd aan gaat met de overige deelnemers in de WielerFlits Tour-pool. Het fictieve team dat aan het einde van drie weken koers met de meeste punten bovenaan staat, gaat naar huis met de onderstaande Trek-racefiets!

Benieuwd naar de gekozen renners en de afwegingen die wij gemaakt hebben? Bekijk dan de video!

Schrijf je hier in!

Correctie: Aan het eind van de video staat Pierre Rolland in de lijst bij nummer 16. Dat moet Fabio Felline zijn.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

42 Reacties

Romāns Vainšteins 29 juni 2017 om 14:03

*Wrorgl*

0
Busted 29 juni 2017 om 14:03

Jeej, de poultips!
“Mijn poule is verpest” gemopper in 1,2,3…

0
Silent Hill 29 juni 2017 om 14:10

Eindelijk :)
Ik dacht al dat ie niet meer zou komen.

0
Poeksel 29 juni 2017 om 14:11

Maar op welke plek is Youri bij de Giro geeindigd?

0
arviidd 29 juni 2017 om 14:13

@Poeksel: Goede Vraag!

0
Amigo de Birillo 29 juni 2017 om 14:16

95% match. Toch nog maar wat dingen omgooien

0
jsprunk 29 juni 2017 om 14:25

Kan de video niet afspelen. Wat is zijn team?

0
pirazzi 29 juni 2017 om 14:26

Wel goed dat er gezegd wordt dat het een fictief budget is van € 51 miljoen, anders zouden alleen multimiljonairs mee kunnen doen.

0
Silent Hill 29 juni 2017 om 14:38

Stevig, logisch team trouwens. Gaat ie hoog mee eindigen.

0
Filipo 29 juni 2017 om 15:10

Geen gek rijtje.

0
pirazzi 29 juni 2017 om 15:20

Roglic te duur?

0
Davide_Formolo 29 juni 2017 om 15:20

Behoorlijk veel afwegingen die ik op dezelfde manier beredeneerd heb. Alleen qua aanvallers, ik vraag me af of Felline wel veel vrijheid gaat krijgen (zo ja, dan kan hij best de gele trui pakken in etappe 3), en ik betwijfel ook of Calmejane nog wel zo goed is als in het voorjaar.

0
Busted 29 juni 2017 om 15:23

Niet onder de indruk van dit team, de verhouding is helemaal zoek.
Te weinig (top)sprinters voor een sprinterstour en 13 man voor een paar berg/heuveletappes.

0
Secondant 29 juni 2017 om 15:24

@pirazzi
Exact mijn ingeving toen ik het hoorde. Prachtig haha.

0
Tompot 29 juni 2017 om 15:41

Het is geen slechte ploeg maar eens dat er te weinig sprinters inzitten.

0
Woestwatje 29 juni 2017 om 15:54

Wat een ballenteam. 6 sprinters + Arndt? Sorry, maar daar ga je niet veel punten mee pakken. Calmejane, Naesen, noem ze maar op, je zal er helemaal niks aan hebben. Die winnen 1 etappe, net wanneer je ze niet opstelt ;P

Edit: Valverde voor 4.500.000 is natuurlijk ook belachelijk

0
achtpuntzes 29 juni 2017 om 16:05

ik heb voort een hekel aan die Tourspellen en doe er niet aan mee. helaas komen elk jaar standaard een aantal wielerleeks/alleen Tourvolgers bij mij aankloppen om mij hun lijstje in te laten vullen. zo heb ik gisteren nog met frisse tegenzin het lijstje van m’n vader ingevuld die mee doet met het AD Tourspel.

0
arviidd 29 juni 2017 om 16:09

@Woestwatje: Belachelijk duur bedoel je? Valverde is de ultieme poule renner. Pakt gegarandeerd veel punten.

0
vluggejapie 29 juni 2017 om 16:19

Zes sprinters terwijl Bling elf kansen ziet. Roglic weglaten terwijl hij de favoriet is voor etappe 1 en na Algarve, Tirreno, Baskenland, Romandië. Bevin niet genoemd. Zie kwalificatie van Woestwatje.

0
samuello 29 juni 2017 om 16:21

Naesen maar 500.000? Interessant, moet ik die misschien toch maar selecteren ipv pauwels.

0
Baukema Tomoulin 29 juni 2017 om 16:23

Mooi, ik heb een compleet andere team

0
Phoenix0000 29 juni 2017 om 16:53

Benieuwd hoe de opstelling in etappe 1 eruit ziet, en eigenlijk ook wel in etappe 2.
Met maar 6,5 sprinter heb je opvulling nodig vanuit etappe 1. Maar aangezien er zomaar eens niemand van je selectie top 20 gaat rijden (ok, Kittel en Porte wellicht) wordt dat beetje lastig.

Dit mag je bijna geen serieuze poging noemen ;-)

0
Tompot 29 juni 2017 om 16:56

En Fellini dan, als Degenkolb al zich zelf mag wegcijferen lijkt het mij ook heel raar dat Fellini wel mag rijden.

0
Kaasjekaas 29 juni 2017 om 17:20

Ai altijd jammer deze tips van de deskundige, daardoor heb ik het idee dat heel veel pools op elkaar gaan lijken.

0
vincenzo 29 juni 2017 om 17:25

Het lijkt een overbodige tip: betrek bij de afwegingen omtrent te kiezen renners de spelregels en de puntentelling als je hoog wilt eindigen.

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone