Live met Martijn Tusveld en Thymen Arensman: “Ik heb wel wat te zeggen bij INEOS”

woensdag 26 oktober 2022 om 08:00
Live met Martijn Tusveld en Thymen Arensman: “Ik heb wel wat te zeggen bij INEOS”

foto: Cor Vos

Podcast

Het wielerseizoen 2022 is zondagmiddag definitief afgesloten met Ride with the Pro’s. Daar reden een paar honderd liefhebbers een toertocht met hun profhelden. Onder meer Niki Terpstra, Koen Bouwman, Martijn Tusveld en Thymen Arensman deden mee. Die laatste twee schuiven ook aan in de WielerFlits Podcast, die live op locatie werd opgenomen.

Maxim en Youri kijken met de twee renners van Team DSM terug op afgelopen wielerseizoen. Niet alleen op hun eigen prestaties, maar ook hoe zij als koersliefhebber naar de wedstrijden hebben gekeken. Beiden slurpen namelijk veel informatie en televisie-uren op na hun trainingen.

Uiteraard passeert ook de gemiste Vuelta-start van Tusveld niet, die nota bene begon in ‘zijn’ Utrecht. Van Thymen Arensman leren we bovendien dat hij bij zijn nieuwe ploeg INEOS Grenadiers niet onderaan de ladder hoeft te beginnen. Daarnaast reageren de klimmers op een drietal stellingen:

  • Nederland zit qua prestaties op de piek van het succes
  • Het is goed voor het wielrennen dat Tadej Pogačar is verslagen in de Tour de France
  • Het promotie-degradatiesysteem is een slechte zaak voor het wielrennen

Dat en meer hoor je in een kakelverse aflevering van de WielerFlits Podcast!


Luister hierboven naar de podcast en abonneer je via je favoriete podcastapp.
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

25 Reacties

Koersmaniak 24 oktober 2022 om 15:26

Ik ga deze snel luisteren, ik ben benieuwd van Martijn Tusveld te zeggen heeft over de laadruimte van de Citroën My Ami Cargo en trapliften.

2
BoemBoemWvA 25 oktober 2022 om 07:53

Dat denken ze allemaal bij Ineos. Maar er zitten er maar 1 of 2 bovenop de apenrots. De rest komt bedrogen uit. Met de jonge Engelsen in aantocht zal die heel snel moeten laten zien podiums te kunnen rijden. Anders is het snel knechten geblazen.

2
sus 25 oktober 2022 om 09:09

zo is het en podium rijden? daar zullen er wel andere opstaan met veel meer tallent

0
Romāns Vainšteins 25 oktober 2022 om 10:55

Dat hele apenrotsgewauwel is vrij relatief in het wielrennen. Je zit precies zo hoog als dat je benen het op dat moment toestaan. Wanneer Arensman vrij snel binnen een ronde verder mee kan dan een vooraf hoger ingeschatte teamgenoot is het subiet stuivertje wisselen.

Los daarvan is het voor Arensman denk ik helemaal niet slecht om aankomend jaar eens naast een ‘steviger’ kopman in wederom giro en vuelta te starten.

0
BoemBoemWvA 25 oktober 2022 om 19:10

@RV, dat is zo. Maar denk dat de jonge Engelsen toch een streepje voor gaan hebben. Genoeg mannen gingen naar Ineos afgelopen jaren en wie waren er nu écht kopman? Van die kwamen, alleen Carapaz..

0
Baukema Tomoulin 26 oktober 2022 om 15:45

Die jonge Engelsen (eerder Engels sprekenden aangezien je Sheffield en Plapp mee wilt nemen in deze stelling) lijken mij voorlopig vooral jongens voor het eendagswerk. Leo Hayter, Ben Tullett en Luke Plapp zijn volgend jaar nog net iets te jong/blue om een klassement in een GT te proberen. Ethan Hayter, Ben Turner en Magnus Sheffield hebben het afgelopen jaar vooral in eendagswedstrijden laten zien. Pidcock heeft het MvdP/WvA syndroom (goed in alles waardoor je teveel opgeeft voor een GT klassementsprofiel). Tarling en Leonard kent nog niemand en Thomas en Hart kan je niet meer onder de ‘jonge Britten’ noemer zetten.

0
paustovski 24 oktober 2022 om 16:31

De podcast werd live ergens op een locatie opgenomen lees ik.
Is dat uniek?

1
Handige Harry 24 oktober 2022 om 20:33

Ik ben niet helemaal zeker of je sarcastisch bent, dus met het risico de grap te verpesten.

Lijkt mij niet.
Volgens mij wordt elke podcast ergens live op een locatie opgenomen.

0
Maxim Horssels 24 oktober 2022 om 21:41

Voor ons in dit geval wel. Vaak hebben we inbellers, dus gasten die vanaf een andere locatie digitaal aanhaken. Of instarts, waarbij we een eerder opgenomen gesprek in de podcast monteren. In deze aflevering zitten we tijdens de opname daadwerkelijk aan dezelfde tafel voor een écht live gesprek waarin niet is geknipt.

3
Limal 25 oktober 2022 om 07:55

@Maxim: Om heel erg pedantisch te doen (mijn excuses) : met 'live' bedoel je dus eigenlijk een combinatie van 'in real life' en 'uncut'. Tenzij jullie het gesprek werkelijk 'in real time' ook gestreamd hebben lijkt 'live' me niet correct, en het dekt sowieso de lading niet wat betreft het opname'format'.

Dat gezegd zijnde: mooi dat jullie het in deze vorm proberen – het zou de gesprekken zeker een intiemere 'touch' kunnen geven. (ik luister nooit naar podcasts, maar anders zou ik het zo denk ik wel fijn vinden)

#toomuchenglish :-)

0
Wheely 25 oktober 2022 om 08:41

“Live opgenomen” dus ;-) (leuke tv show was dat)

In de podcastwereld kan live inderdaad van alles betekenen, live gestreamd, live opgenomen op een locatie evt met publiek of simpelweg het moment waarop je live gaat ofwel hem publiceert zoals bij een website.

0
Romāns Vainšteins 25 oktober 2022 om 08:50

Hoe neem je het niet ‘live’ op dan?

Als je er een gemummificeerde en eentje tussen 6 plankies aan de dis zitten heb?

2
Marik 25 oktober 2022 om 09:20

@Wheely, wat goed dat er nog iemand is die de show van Ruben vd Meer en Horace Cohen nog weet te herinneren én te waarderen ;)

0
Klootje Kriekeljon 25 oktober 2022 om 10:15

Nee, jij komt er gewoon niet in. ;)

1
Alfred Issendorf 24 oktober 2022 om 18:00

Zal best interessant zijn, maar helaas ontbeer ik het geduld om een podcast uit te luisteren. Geef mij maar wat tekst.

1
Cyclejo Schwanen 24 oktober 2022 om 20:46

Voor mij ook liever tekst dan een podcast. Ik heb daar ook het geduld niet voor.

0
Maxim Horssels 24 oktober 2022 om 21:42

Er zit keihard nieuws in deze podcast, maar dat zullen we later deze week wel als nieuwsbericht brengen. Kan je een deel van wat besproken is alsnog teruglezen. Goeie service, he.

0
Rawolf 24 oktober 2022 om 22:04

@maxim, ik heb wel geluisterd, vond het wel vermakelijk maar als ik wat kritiek mag geven zou ik graag zien dat jullie meer diep op 1 of enkele onderwerpen ingaan, in een podcastformat heb je daar de tijd voor en kan je uitstekend doorvragen. Nu bleef het vrij oppervlakkig over een breed scala aan onderwerpen.

Het meest concrete nieuws lijkt me vooral dat Arensman als trainingsritje crossen overweegt, bv Baal, ooit de ronde & roubaix wil rijden en beide van grote rondes houden :). De titel van dit nieuwsbericht vind ik een beetje raar gekozen vond Arensman vrij vaag over zijn programma en inbreng daarin.

1
zacht 25 oktober 2022 om 10:44

@Rawolf
Ik heb niet geluisterd, geen zin in ook, maar het keiharde nieuws is dus dat Arensman na een paar jaar weer eens wat crossen gaat rijden?

1
Mooie Sjors 25 oktober 2022 om 10:55

Klinkt inderdaad wel keihard. :)

0
BaseRace 26 oktober 2022 om 16:48

Heb vandaag de podcast geluisterd; werd er niet heel enthousiast van: teveel achtergrond geluid/muziek, was meer een lang interview dan een gesprek. Niet slecht maar wel voor verbetering vatbaar.

0
Albeijing Feeniks 24 oktober 2022 om 16:29

In potentie misschien wel beter dan Evenepoel die Arensman.

-1
sus 25 oktober 2022 om 07:20

ha ha , ja want wat die arensman al gewonnen heeft? en is bovendien van een jaar oudere lichting.
neen serieus nu een goede knecht voor elke ploeg maar meer zal er nooit inzitten.

-1
11 na 11 25 oktober 2022 om 15:23

Proficiat. Jullie verkopen allebei zever.

Arensman heeft op geen enkel moment al getoond dat hij op dat niveau in de toekomst gaat meespelen voor een monument, WK of grote ronde. Laat staan ze op overtuigende wijze winnen, zoals Evenepoel. Dat is niet uitgesloten, maar voorlopig kan je daar dus gewoon niets zinnigs over zeggen. Een vage hypothese die je over elke jonge renner kan uitspreken. Evenepoel is een fenomeen (is dat altijd geweest, maar sommigen staken liever hun kop in het zand).

Arensman is 1 maand ouder dan Evenepoel, daardoor komt hij wel van een lichting eerder, maar leeftijdsverschil is er nauwelijks. Op dit moment is de spoeling zeer dun bij Ineos, dat de kans wel degelijk reëel is dat ze van Arensman, die duidelijk wel een getalendeerde kerel is, meer dan een knecht gaan maken. En wie weet zit dat er ook wel in. Carapaz vertrekt alweer, Thomas zijn carrière zit er zo goed als op, Bernal moet nog blijken na zijn comeback, en Rodriguez vertrekt na volgend jaar.

2
ken dcq 26 oktober 2022 om 10:54

@Albeijing Feeniks, Arensman gaat ook sneller een echt grote ronde winnen want Evenpoel had gewoon enorm veel geluk tijdens de Vuelta. Heeft ook tenminste ondersteuning in het rondewerk want DQS is gewoon een flutploegje op dat vlak.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone