WielerFlits lanceert WielerFlits.be

WielerFlits lanceert WielerFlits.be
dinsdag 13 november 2018 om 08:00

Vandaag lanceren wij een nieuw platform voor Vlaamse wielerfans. Zij kunnen op WielerFlits.be terecht voor nieuws, interviews en achtergrondinformatie over het Belgische wielrennen, en voor een overzicht van het internationale wielernieuws.

Waarom WielerFlits.be?
Geen land ter wereld dat zo verknocht is aan de wielersport als België. Met bijna tweehonderd actieve renners op UCI-niveau zijn er verhalen te over om te schrijven. WielerFlits.be gaat dat doen! Op de nieuwe website zul je uiteraard verhalen lezen over de Belgische topcoureurs als Greg Van Avermaet, Wout van Aert, Philippe Gilbert en Remco Evenepoel. Maar WielerFlits.be gaat verder en zal zich ook richten op de opkomende talenten en gevestigde waarden áchter de wereldtop. Zowel bij de mannen als bij de vrouwen.

Wat gaan we doen?
WielerFlits.be moet dé plek worden voor de Vlaamse wielerfan. Het internationale wielernieuws, dat nu al op WielerFlits.nl verschijnt, zal ook op WielerFlits.be te lezen zijn. Daarnaast hebben we met Nico Dick een op en top Vlaamse wielerjournalist in huis. Zijn nieuwsberichten en verhalen lees je exclusief op WielerFlits. Op WielerFlits.be vind je voortaan ook nog meer voorbeschouwingen van Belgische koersen. Het reactiesysteem onder nieuwsberichten is gescheiden, waardoor Vlamingen een eigen plek krijgen om ‘over de koers te klappen’.

Wat verandert er voor de Nederlands gebruiker?
Bijna niets. Op WielerFlits.nl blijven we doen wat we al jaren doen, namelijk een overzicht bieden van het belangrijkste wielernieuws en het publiceren van interviews en achtergronden met hoofdrolspelers uit de wielerwereld. Op WielerFlits.nl blijft de focus op het Nederlandse profwielrennen. Het enige dat zal veranderen, is dat de column van Wout van Aert vanaf vandaag exclusief op WielerFlits.be verschijnt.

Dit artikel delen:

167 Reacties

robert geezert 13 november 2018 om 08:06

Aangezien ik al jaren al bijna alle nieuweberichten lees. Ga ik het denk ik toch onhandig vinden om dadelijk 2 sites te moeten door scrollen.
Maar goed het, het zal ook weer wat extra nieuwsberichten en interviews opleveren.

0
Mark 13 november 2018 om 11:24

Hadden we die Vlamingen eindelijk weer stiekem ingelijfd met Wielerflits.nl, gaan wij nu de breek forceren!

Voor 1830 was alles beter!

0
Arema Pro Cycling Team 13 november 2018 om 08:06

Edit redactie: Houd het netjes.

0
Viktrodriguez 13 november 2018 om 08:14

Ik ben er eerlijk gezegd al jaren verbaasd over dat er geen Vlaamse/Belgische wielersite van het kaliber Wielerflits tot op heden nog niet eens bestond.

0
Kruisberg 13 november 2018 om 08:14

Wordt alles over veldrijden dan op die belgische site geplaatst? Vind het de laatste tijd een overload aan berichten hierover waardoor ik veel langer aan het zoeken ben naar berichten die ik wel interessant vind. Ik snap dat jullie de uitslagen enzo vermelden, maar om nou tig interviews met allemaal jeugdrenners langs te moeten doorspitten om uit te komen bij wat ik graag lees vind ik wat overdreven.

0
Arry1337 13 november 2018 om 08:17

Ik weet niet of je het weet, maar de mensen die wel graag veldrijden kijken en volgen worden juist moe van dit soort onzinnige opmerkingen. Je kunt de berichten negeren die je niet interessant vind, en wanneer het wieler seizoen weer begonnen is zul je weinig tot niks meer over het veldrijden horen. Of vind je het fijner als er gewoon een aantal dagen stilte is?

0
Kruisberg 13 november 2018 om 08:21

Ik moet er wel altijd langs scrollen en een soms een flinke omweg maken om bij de echte nieuwsberichten te komen. Die paar mensen die veldrijden interessant vinden kunnen toch ook gewoon op de belgische site gaan kijken dan. Lijkt mij prima oplossing!

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 08:34

Vergeet niet dat er ook in Nederland interesse is voor het veldrijden. Veldrijden is en blijft in de winter een belangrijke nieuwspijler voor WielerFlits. Nieuws en interviews met topveldrijders zullen op beide sites verschijnen. Bij de renners áchter de toppers zal een keuze gemaakt worden.

0
Mark 13 november 2018 om 11:32

Wat ik hier lees is dat Kruisberg gewoon nieuws over veldrijden wil overslaan. Als hier veel behoefte aan is, zou dit gewoon een vinkje crossnieuws aan/uit kunnen zijn op basis van de tags bij de nieuwsberichten.

Beetje flauw om het op deze manier af te doen. Alsof hij niet zou weten dat er interesse is voor veldrijden bij anderen.

0
Arry1337 13 november 2018 om 08:15

Ik zie de toegevoegde waarde niet van twee verschillende sites. Koop beide domeinen en laat ze naar hetzelfde adres navigeren dan. En waarom de column van Wout exclusief voor de Belgen? Het is straks een renner in Nederlandse dienst. Ik vind dat gewoon common good, we zijn niet allemaal nationalistische supporters, en op deze manier verlaag je de waarde van het originele product (wielerflits.nl) zonder dat daar reden toe is…

0
LucasR 13 november 2018 om 08:30

100% eens.

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 08:36

Wat we nu doen past beter bij de toekomstplannen die we hebben.

0
Romāns Vainšteins 13 november 2018 om 09:38

‘Koop beide domeinen en laat ze naar hetzelfde adres navigeren dan’

Precies

‘Wat we nu doen past beter bij de toekomstplannen die we hebben’

Indien niet toegelicht een holle frase

0
Samlambeej 13 november 2018 om 09:56

volledig juist @Arry1337 @Romans Vainsteins

0
Craig Vanderswag 13 november 2018 om 11:59

Ik gok op Belgische adverteerders binnenhalen. Bedrijven die exclusief in België actief zijn, zullen niet echt geneigd zijn om op een Nederlandse site te adverteren.

Blijft de vraag wat het effect zal zijn op de advertentie-inkomsten wanneer het huidige lezerspubliek verspreid wordt over twee sites. Zijn de advertentie-inkomsten van twee matig bezochte sites hoger dan van één drukbezochte site? Allicht wijzen de simulaties van Wielerflits uit van wel.

0
trickstuff 13 november 2018 om 08:18

Vermoedelijk wilde WvA meer geld zien als zijn column op 2 sites gepubliceerd zou worden.
;)

0
trickstuff 13 november 2018 om 08:20

Trouwens, waarom is mijn account ook op .be geactiveerd?
En waarom worden reacties op een artikel dat op beide sites staat maar 1 keer weergegeven?

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 08:39

Zodat niemand anders je nickname kan overnemen op wielerflits.be. Reacties zijn gescheiden omdat de insteek van reacties vaak anders is. Op .nl (Nederland) ontstaan er logischerwijs vaker discussies over LottoNL-Jumbo en Tom Dumoulin terwijl onze Vlaamse bezoeker meer interesse heeft in Lotto Soudal en Remco Evenepoel. Om dat te faciliteren zijn er losse reactiesystemen.

0
Birdheart 13 november 2018 om 08:49

@Maxim horssels de oplossing is dan toch dit gewoon plaatsen hier? Mij boeit de jumbo ploeg echt helemaal niet. Maar als wielerfan lees ik dit wel graag. Als jullie dus er echt zijn voor de echte wielerfans ipv de jumbo fans. plaats je juist meer berichten over alle ploegen ipv te fixeren op 1 ploeg. Belgen blij Nederlanders blij.

0
Samlambeej 13 november 2018 om 10:12

@Maxim Horssels
Niet waar. Niki Terpstra is gewoon een veel kleurrijker persoon dan Greg van Avermaet. En Dylan Groenewegen heeft ook gwn veel meer te bieden in prestaties en in commentaar dan pakweg Jasper De Buyst of Jens Debusschere. Als je met hen een interview kan krijgen dan lees ik het graag. Zet het dan in een tab of zo als je bang bent er NLers mee te storen…

0
Mwielerfan 15 november 2018 om 09:08

Gva met z’n ozon behandeling is anders best kleurrijk. Gelukkig mag je dat op .nl nog zeggen.

Wielerflits had moeite met Vlaamse bezoekers trekken dus een eigen site is logisch. Dat de huidige Vlaamse bezoekers het geen probleem vinden is natuurlijk duidelijk. Het gaat om al die mensen die het door de Nederlandse uitstraling niet bezochten…

0
Col du Bramont 13 november 2018 om 08:21
Quote:
Op WielerFlits.be vind je voortaan ook nog meer voorbeschouwingen van Belgische koersen. Het reactiesysteem onder nieuwsberichten is gescheiden, waardoor Vlamingen een eigen plek krijgen om ‘over de koers te klappen’.

Die voorbeschouwingen vind ik niet op de Nederlandse site??? Vlamingen krijgen een eigen plek om over de koers te klappen, Nederlanders zijn daar niet welkom?
Een zeer vreemde move die veel vraagtekens oproept.

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 08:41

Voorbeschouwingen van Belgische UCI .1 en/of UCI .2-koersen zullen in principe niet op deze site verschijnen, tenzij er aanleiding toe is. (Nederlandse WorldTour-ploeg of kanshebber aan de start.)

0
Samlambeej 13 november 2018 om 10:21

Wb. voorbeschouwing v. koersen. Wat voor Belgische koersen denken jullie al niet te coveren dat er GEEN NL ploeg of kanshebber aan de start staat? Denk dat er in dat niveau koersen weinig volk geïnteresseerd is. Daarvoor heb je txt of de provinciale media. Wat het voorbije jaar aan kleinere belgische koersen gecovered is daar zijn wielerverorberaars aller nationaliteit in geïnteresseerd.

0
Mwielerfan 15 november 2018 om 09:10

@Sam ze willen dus meer voorbeschouwingen gaan doen van kleinere koersen.

0
aru123 13 november 2018 om 08:28

Slechte ontwikkeling, doe dan alles onder een wielerflits.com en maak submenu's voor veldrijden en kleinschalig belgisch nieuws. Voor verdere internationalisering kun je de bezoeker ook nog de keuze geven welke taal nederlands of engels, dan kom je ergens.

0
Romāns Vainšteins 13 november 2018 om 09:47

‘doe dan alles onder een wielerflits.com en maak submenu’s voor veldrijden en kleinschalig belgisch nieuws’

Ook precies ja.

0
Veloburto 13 november 2018 om 10:01

Je hebt ook nog zoiets als SEO en SEA. Marketing technisch totaal niet handig om als .com adres te gaan opereren als je alleen op Belgie en NL richt

0
aru123 13 november 2018 om 08:38

Soms heb ik het gevoel dat de redactie enorm ver van de leden af staat qua ontwikkelingen. Is het niet een idee voor de redactie om nieuwe ontwikkelingen te bespreken met een soort ledenraad?

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 08:49

Ik denk dat er weinig media zijn die juist zo goed luisteren naar de leden dan wij doen. Denk aan het terugdraaien van de nieuwe site eerder dit jaar. De introductie van WielerFlits.BE heeft verder weinig invloed op wat hier gebeurt. Het is voor een nieuw publiek met andere interesses.

0
Krentenbol 13 november 2018 om 09:06

Het terugdraaien van de nieuwe site is natuurlijk een non-argument. Die site werkte totaal niet. Ik denk dat je verder zou komen door mensen zelf te laten filteren dan dit voor iemand te doen. Ik heb namelijk geen zin in twee sites te bezoeken maar ben mogelijk wel geïnteresseerd in nieuws wat op .be komt.

0
Romāns Vainšteins 13 november 2018 om 09:49

‘Denk aan het terugdraaien van de nieuwe site eerder dit jaar’

Mede daarom gaan jullie dit ook terugdraaien, evenals die gare ambitie om het geweldige volg hier op te offeren ten bate van een gortdroge ticker + halfdooie teenager-chatbox.

0
aru123 13 november 2018 om 11:11

@maxim horssels
Nieuw publiek………
Volgens mij komen hier al jaren belgische bezoekers en hebben zij nooit geklaagd over de opzet

Nieuw publiek houdt toch op

Ik vind het trouwens ook interessant om de ontwikkelingen van een evenepoel, benoot of zelfs roy jans te volgen puur uit mijn passie voor wielrennen.

En nog even over de opzet je hebt nu gewoon op de nederlandse site een link linksboven om naar de belgische te gaan dit is gewoon een variant op een submenu en erg omslachtig wil je werkelijk scheiding in je publiek haal die vlaggetjes linksboven dan ook weg

0
Mwielerfan 15 november 2018 om 09:12

Het gaat juist om alle Belgische supporters die hier niet kwamen.

0
xroldx 13 november 2018 om 08:55

Slimme zet van de redactie om een .be site te lanceren echter de keuze om de column van Wout exclusief daar op te zetten vind ik een rare.Ik vind het storend dat de Nederlandse lezer alleen voor Wouts column naar wielerflits.be moet gaan.

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 09:02

Column van WvA had vanaf het begin al op WF.be moeten verschijnen maar door vertraging in de ontwikkeling van de site hebben we de lancering uitgesteld tot vandaag.

0
LucasR 13 november 2018 om 09:09

Dit is natuurlijk ook weer een non-argument. “De column had eigenlijk niet eens op WF.nl mogen verschijnen! Jullie hebben geluk dat er vertraging was m.b.t. de .be-site!”

0
Birdheart 13 november 2018 om 09:56

Als wij WvA niet hadden moeten lezen in beginsel, waarom dan met bombarie melden dat WvA een vaste column krijgt op wielerflits.nl? Nu blijkt hij dus een vaste column op wielerflits.be te hebben. Voelt toch als een vreemde move. Krijgen we dan straks op wielerflits.be de melding MvdP krijg vaste column op wielerflits.be om na 6 columns te melden ow sorry was niet bedoeld voor belgjes maar voor de hollandertjes op wielerflits.nl

0
Mwielerfan 15 november 2018 om 09:12

Hoezo had jij het niet moeten lezen?

0
Birdheart 13 november 2018 om 08:57

Nu dus 2 websites, voor geen enkele logische reden. Dit had 1 platform moeten blijven, en of het nu .nl of .be of .fr of .com .org maakt niet uit. Het wielrennen is een volkssport voor en van het volk. En nu splijt je volken op basis van geboorte plek. Een echt wielerforum is er voor alle wielerfanaten, en dat er nationalistisch ingestelde mensen op een forum zitten en dit niet kunnen beheersen, perk je die toch in? Ipv toe te geven aan het grootste kwaad ter wereld nationalisme.

0
Veloburto 13 november 2018 om 09:36

Volgens mij is de .be site gewoon een kopie op dit moment?

0
Arry1337 13 november 2018 om 11:16

Nationalisme is inderdaad een groot kwaad waar weinig mensen zich van bewust zijn. Al die discussie over geaardheid, gender, afkomst, huidskleur, geloof en dergelijke zijn vaak gebonden aan de normen en waarden van het land van afkomst. Wanneer de grenzen vervagen, mensen van veraf bijeen komen en samen zoeken naar oplossingen word er breder gedacht en zijn de oplossingen vaak duurzamer.

Door onderscheid te maken tussen afkomst, vooral in deze situatie waarbij de taal nagenoeg hetzelfde is, stimuleer je alleen die afscheiding. Naar mijn mening help je daar niemand mee verder.

Wie heeft er nu concreet voordeel bij deze opdeling, trouwens?

0
Veloburto 13 november 2018 om 11:42

Je kan ook overdrijven zeg. Verwachten jullie een burgeroorlog tussen Nederlanders en Vlamingen nu wielerflits ook een .be adres heeft trouwens?

0
T-Rex 13 november 2018 om 09:01

Goed bezig mensen van wielerflits ga zo door. Stilstaan is achteruitgaan. Mooie uitdaging flitsend en vernieuwend! :)

0
rahimns 13 november 2018 om 09:11

@MaximHorssels ik zie op de NL versie wel een mogelijkheid om rechtstreeks naar de Belgische versie te gaan maar andersom is die er niet. Kan die daar nog worden toegevoegd?

Edit: ik zie het al, je moet daar even op het Belgische vlaggetje klikken.

0
LucasR 13 november 2018 om 09:12

Edit redactie: S.v.p. on-topic.

0
Marakus 13 november 2018 om 09:40

Ik ben niet bang dat ik hierdoor wielernieuws zal missen o.i.d. In dat opzicht is het niet vervelend. Wat ik wel jammer vind is dat de colomn van Van Aert hier niet te lezen zal zijn. Voor mijzelf en waarschijnlijk veel anderen gaat op dat ik niet naar twee sites ga navigeren. Dit zal dus lezers kosten (aan de andere kant ook vast weer opleveren).

Wel benieuwd hoe het met diverse forums zal gaan. Hier komen toch zowel Nederlanders als Belgen die dan “verplicht” moeten switchen tussen twee sites.

0
Samlambeej 13 november 2018 om 09:43

Waarom er nog geen Belgisch equivalent is? Omdat de Nederlanders het enige volk ter wereld is dat 's ochtends opstaat en begint te lullen. En kan lullen over van alles en nog wat. Dat is prima. Ik discussier als Belg graag met de Nederlanders want ze zijn heel mondig en altijd beschaafd. Waarom moeten wij scheiden @Wielerflits? Twee websites afschuimen is me echt te veel moeite man!

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 10:09

Als jij met WielerFlits.nl tevreden bent, dan adviseer ik je vooral hier te blijven. Met WF.be willen we een publiek aantrekken dat we nu nog niet bereiken. We willen de familie niet splitsen maar groter maken.

0
rovi 13 november 2018 om 09:46

Mooie stap! En ook logisch om de Nederlandse site wat meer op NL renners en de Vlaamse site wat meer op Belgische renners te richten.

Wel vind ik het jammer dat de column van WvA alleen op de Belgische site verschijnt. Misschien is het een contractueel/rechtending maar als dat geen belemmering is zou ik een column van zo’n toprenner graag op beide sites zien. Een column van de wereldkampioen is mijns inziens altijd waardevol voor een platform, ongeacht nationaliteit. Vergelijk het met wanneer je een column van een echte buitenlandse topper (bv Sagan) zou kunnen krijgen, die plaats je dan toch ook de Nederlandse en Vlaamse site?

Natuurlijk weet ik dat ik ook naar de vlaamse site kan, maar een kop in het nieuwsoverzicht heeft net iets meer attentiewaarde.

0
drikkes 13 november 2018 om 09:47

Vraagje, blijft het forum gemengd?
Of ook elk platform zijn eigen forum?

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 10:11

Gemengd. Forum voorlopig nog alleen op WF.nl. Er komt (hopelijk volgend jaar) één centraal forum.

0
Romāns Vainšteins 13 november 2018 om 09:53

Gaan we dan ook ‘Mas kiest voor combinatie giro-vuelta’ op 2 losse sites in 2, qua cultuur van elkaar verschillende, discussies zien belanden ? En ‘Lampeart schaft buitenverblijf aan voor trouwe aanhang’ plaatst men alleen op .be waar ‘Thomas Dekker loopt metrofiele modeshow in Miami’ alleen de Hollandsche ogen zal bereiken ?

We hebben dezelfde taal en het gaat hier om een gedeelde passie ! Gekunstelde crap dit.

Een oplossing voor een probleem dat er niet is tenzij het weer iets is dat men dan Belgen met belgische adverts kan stalken en nederlanders met de nederlandse, dat zal het natuurlijk wel zijn toch jongens ?

0
Maxim Horssels 13 november 2018 om 10:03

Van een vaste bezoeker als jij had ik een minder gefrustreerde en cynische reactie verwacht. Reageer met alle liefde op vragen en kritiek, maar niet op getrol.

0
Romāns Vainšteins 13 november 2018 om 10:10

Het is natuurlijk een drogredenatie dat een een trouwe bezoeker per definitie niet gefrustreerd en cynisch kan zijn. Bovendien laat je je nogal kennen door dit neer te pennen ipv op de zeer aanwezige materie in te gaan.

Daarnaast merk ik op dat je het verschil tussen lekker dik aanzetten en trollen niet helder weet te onderscheiden.

Dus ?

0
Samlambeej 13 november 2018 om 10:28

Denk dat lieve Maxim niet gediend is met je 'stalken met advertenties' argument. Voor de rest heb je het grootste gelijk deze zaken in het vet uit te drukken.

Zou het kunnen dat dit een poging is om: kleinere artikels die geen 5 reacties krijgen tussen topartikels met 100+, op te waarderen? Denk dat dat zo niet werkt. Vergelijk het met front page news en een blokje in de marge van de krant.

0
Arry1337 13 november 2018 om 11:26

Ik ben het voor het grootste deel met je eens, RV, alleen is er ook nog iets als fatsoen. Niet dat je geen kritische opmerkingen mag maken, maar je kunt dit ook met wat meer respect doen.

Ik vind het juist sterk dat de redactie de moeite neemt te reageren op onze reacties, ze hebben al het recht dit niet te doen. Overigens verwacht ik dat dit snel zou kunnen veranderen wanneer er zo op de man gespeeld word zoals ik al vaker in deze thread zie gebeuren…

0
Romāns Vainšteins 13 november 2018 om 12:03

Prima.

Ik ben de kwaadste niet en wil dan wel even ‘sorry’ zeggen voor de toon en ‘respect’ voor het inderdaad overal, al dan niet succesvol, beantwoorden van vraagstukken.

Wel zou ik nog graag een antwoord hebben op de vraag of pers. ads. retagerting hier onderdeel van uitmaakt, deze keuze.

0
Gelei 13 november 2018 om 12:44

Exact, kwam ook in me op: de enige bestaansreden voor een BE site is de Belgische advertentiemarkt aanboren.

Ten tijde van personalized web content houdt het geen steek om de site te splitsen. Jullie weten wie welke artikels leest, wie op welke chats reageert etc… Gooi er wat machine learning tegenaan en eenieder krijgt geserveerd wat hij het liefst lust.

0
Handige Harry 13 november 2018 om 10:14

Dus eigenlijk gaat wielerflits.nl erop achteruit?

De serieuze Belgische flitsers gaan naar .be en wij krijgen hier alleen de Belgische trollen die gaan stoken als een Belg weer eens wat wint.
Daarnaast minder artikelen en geen column van een van de nieuwe speerpunten van de Jumbo ploeg.

0
Chasse_patate 13 november 2018 om 10:23

edit wf: niet doen

0
tendam 13 november 2018 om 10:37

Ik heb me wel altijd afgevraagd waarom er geen grote Vlaamse wielersite is. Als Wielerflits dat wil worden, prima toch? Wat is daar op tegen? Als politieke partijen mogen meeliften op een golf van nationalisme, mag Wielerflits dat natuurlijk ook.

0
Joachim 13 november 2018 om 11:13

Goede vraag waarom er in Vlaanderen geen grote wielersite is. Maar ik kan er als Vlaming denk ik ook wel een goed antwoord voor bedenken: in Vlaanderen is wielrennen heel populair waardoor het in de traditionele media (krantensites, sportsite van VRT(=Sporza)…) al ruim aan bod komt en het merendeel van de Vlaamse wielerliefhebbers daarmee voldoende aan hun trekken komt. Slechts een kleine groep van heel fanatieke wielerliefhebbers heeft daar niet genoeg mee en gaat op zoek naar nog meer nieuws (en interactie en spelletjes) over de koers, waarbij ze dus op Wielerflits terecht komen.

0
Gelei 13 november 2018 om 12:52

Vlamingen hebben itt Nederlanders geen discussiecultuur of slagen er minder goed in om argumenten kernachtig te formuleren in algemeen Nederlands. Voor het overige biedt hln.be al een uitlaatklep voor iedereen met en zonder verstand van wielrennen. Ik hoop dat de mods weten waar ze aan beginnen als ze een forum over koers loslaten op Vlamingen.

0
AWestie 13 november 2018 om 10:40

Ik snap de relevantie niet echt van een aparte site, maar een redactie gaat over zijn eigen keuzes. Verder vind ik de reacties hier wel aan de zure kant, jongens. Ga je eens over wat andere dingen druk maken.

0
NDI22 13 november 2018 om 10:45

Apart om je content gedeeltelijk in twee stukken te delen. Daar moet toch een betere oplossing voor zijn, via tags of een andere optie mogelijkheid? Ik ga niet speciaal de .be website op voor de colum van WvA en kom daardoor ook minder op de .nl.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone