Wellens: “Aanval was het idee van Ligthart”

Wellens: “Aanval was het idee van Ligthart”

foto: Sirotti

donderdag 12 mei 2016 om 17:47

Tim Wellens scoorde de tweede ritzege op even veel dagen voor Lotto Soudal. De 25-jarige Belg plaatste op 72 kilometer van de meet een tegenaanval, samen met Pim Ligthart. “Eigenlijk was het zijn idee”, vertelt Wellens in het flash interview na afloop.

Tip Dumoulin
Vijf minuten voordat Ligthart zich bij zijn kopman meldde, had Wellens een tip gekregen om zijn geluk te beproeven. “Tom Dumoulin kwam bij me en zei dat het een ideaal moment was om aan te vallen. Daarna kwam Pim bij me en hebben we doorgetrokken. We stonden alle vijf op geruime achterstand in het klassement en kregen daardoor veel ruimte. Dat verbaasde me, maar soms moet je een beetje geluk hebben. We draaiden daarna goed rond. Op de slotklim had ik vervolgens het gevoel dat ik de sterkste was en ben ik vertrokken”, lacht Wellens naar afloop.

Dit artikel delen:

36 Reacties

Janjanssen98765 12 mei 2016 om 17:49

Wat een dom idee van Ligthart.

Lance Beenstrong 12 mei 2016 om 17:50

Haha, Tom vertelt even aan aanvallers die hij mag wanneer het wel eens een goed moment kan zijn.. Geniaal

CJJelle 12 mei 2016 om 17:51

Dom zeg om aan te vallen

Romāns Vainšteins 12 mei 2016 om 17:53

Gewoon eigenbelang. Dumoulin wilde geen gezeik met overgemotiveerde tegenstanders die voor ritwinst en boni’s wilde gaan, slimme zet.

Wheely 12 mei 2016 om 17:59

Heerlijk!

Stablinksy 12 mei 2016 om 18:02

Mooi, zo’n nederlandstalig onderonsje. Ooit was italiaans de voertaal in het peleton, maar die tijd lijkt voorbij.

aengbers 12 mei 2016 om 18:03

Begint al een echte patron te worden die Dumolin.

hugenholz 12 mei 2016 om 18:03

Lage Landen Combine

Wheely 12 mei 2016 om 18:05

Tom maakt vrienden, die zal hij nodig hebben ook.

JimboX 12 mei 2016 om 18:05

Ligthart: “Aanval was het idee van Dumoulin”

koos1 12 mei 2016 om 18:05

Jammer dat ze Wellens ‘zomaar’ de etappe kado doen, bijna niemand wilde rijden vandaag. Maar ‘je moet het toch maar doen’ om voorop te blijven.
Het rijden van Dumoulin maakte veel goed van deze verder tegenvallende etappe.

moa 12 mei 2016 om 18:07

Wat een domme renners volgens sommigen hier.

sstijnntje 12 mei 2016 om 18:08

Nadat België en Nederland in 1830 besloten hebben niet meer samen een natie te zijn, zijn we nu toch goeie vrienden geworden.

Javier 12 mei 2016 om 18:11

Serieus… En wij maar ‘domme Belgen’ roepen. Hij kan onze Pim nou zo dom zijn om met dit idee te komen?

Janjanssen98765 12 mei 2016 om 18:16

@Javier

Die rijdt al te lang in Belgische dienst.

honderdprocent 12 mei 2016 om 18:17

Iedereen heeft wellens geluk nodig

RaketVuist 12 mei 2016 om 18:23

Hahaha wat een eindbaas is die Dumoulin toch ook! Het is dus allemaal zijn schuld dat we vandaag een ”domme” aanval kregen die tot een ”megasaaie” etappe heeft geleid. Fantastisch! :’)

LyndaLid 12 mei 2016 om 18:23

Krijg je ook scorito punten voor ideeën?

Lalsacien 12 mei 2016 om 18:32

Slim van Dumoulin en een bijkomend voordeel dat het tot winst leidt voor Wellens. Dat kan extra bondgenoten opleveren maar ook extra gemotiveerde tegenstanders omdat ze zich in de luren hebben laten leggen….

schipperaar 12 mei 2016 om 18:56

Eindelijk iemand die ziet t ijzer te smeden als het theatime is ipv en masse 33 per uur te blijven rijden. Tom kweekt in notime meer Bondgenoten dan 007 in heel zijn carriere.

Verweggistan 12 mei 2016 om 19:00

Dumoulin wilde natuurlijk wel een wat sterkere kopgroep dan die jongens die er reden, in de hoop dat er wat boni's weg zouden zijn. De enige renner waarvan hij wist dat hij zo'n aanval zou aandurven (en af zou kunnen maken) was Tim Wellens.

Javier 12 mei 2016 om 19:06

Getuigt toch ook wel van koersintelligentie van Tom dat hij deze ‘winning’ tip geeft.

Wheely 12 mei 2016 om 19:14

Pim, Tim & Tom
En waar een wil is is een Wellens

Pédaleur de charme 12 mei 2016 om 19:18

@verweg
Als je die logica volgt, was het juist niet slim van Dumoulin. Zonder Wellens zou Dumoulin zelf boni’s hebben gescoord.

Maar slim of niet slim (ik denk het eerste), een leuk verhaal is het zeker.

grootverzet 12 mei 2016 om 19:19

Ik had al geschreven in een andere topic cadeautje van peloton. Maar ik corrigeert me bij deze graag. Het cadeautje is van Tom. Jammer want het heeft de etappe zelf wel wat om zeep geholpen. Is dumoulin nu al zo,n patron dat de rest van het peloton volgt? Een patron uit Nederland :-) Maar zal Lotto wat voor Tom terugdoen straks als tom mannetjes tekort komt in het hooggebergte. Daar geloof ik niet in. Dat valt altijd zo tegen als het erop aankomt. Het mag ook niet te opzichtig gebeuren. Straks zit wellens weer achterin het peloton te sparen en zich te laten lossen voor een volgende kans.

Headlines

Materiaalzone

Populair