Wegen Lotto en Soudal scheiden na het seizoen 2022

dinsdag 6 juli 2021 om 11:32
Wegen Lotto en Soudal scheiden na het seizoen 2022

foto: Cor Vos

Lotto en Soudal, de onafscheidelijke tandem van de gelijknamige Belgische WorldTour-ploeg, zetten hun vruchtbare samenwerking nog een jaar voort tot het einde van 2022. Op het einde van het seizoen 2022 varen beide sponsors na een succesvolle samenwerking van acht seizoenen hun eigen koers.

Al sinds 2015 vormen Lotto en Soudal een van de langst lopende partnerships in het internationale wielerpeloton. Sinds het begin van de samenwerking werden tot op heden 157 overwinningen geboekt. Na het huidige wielerseizoen zetten Lotto en Soudal hun succesrijke samenwerking nog één jaar verder, tot het einde van het wielerseizoen 2022.

Vanaf 2023 zal Soudal terugtreden als sponsor van de ploeg, terwijl Lotto wel aan boord blijft als hoofdsponsor van de ploeg. “Wielrennen is de lijm die onze bedrijven in 2015 heeft samengebracht. We hebben samen een duidelijke visie ontwikkeld waarin we jonge talenten alle kansen hebben gegeven om door te groeien naar het hoogste niveau”, aldus Dirk Coorevits, CEO van Soudal Group.

“Het Lotto Soudal project heeft ons nationaal en internationaal merkbekendheid helpen opbouwen. We hopen dat de samenwerking nog tot mooie resultaten mag leiden tot het einde van 2022.” Jannie Haek, CEO Nationale Loterij, vult aan. “We zijn blij dat we nog een vervolg mogen breien aan de samenwerking tot eind 2022. De Nationale Loterij zal ook nadien blijven investeren in een wielerploeg en in het Belgische wielrennen bij uitbreiding.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Murcia 6 juli 2021 om 11:39

Die opmerking over lijm is wel een goede manier om je product zelfs in een aangekondigd afscheid nog onder de aandacht te brengen. Verder natuurlijk niet zo goed nieuws tenzij Lelangue al een nieuwe sponsor achter de hand heeft. Lotto heeft haar bijdrage al eerder teruggeschroefd dacht ik.

Turtlehead 6 juli 2021 om 11:53

Een nieuwe sponsor vinden wordt spannend zonder prestaties. Maar er is gelukkig nog tijd.

platteprijs 6 juli 2021 om 12:09

Als je het intro leest, lijkt het alsof ze beide verdergaan met een eigen ploeg.

Vinyakke 6 juli 2021 om 12:12

Ja zo was ik er eerst ook mee weg, al lijkt me dat vooralsnog niet het geval.

Jowinho 6 juli 2021 om 12:58

Soudal zou nieuwe hoofdsponsor worden bij Quick-Step

jooprioolpijp 6 juli 2021 om 13:02

kijken hoe lang ze daar blijven plakken

Vinyakke 6 juli 2021 om 12:12

Hier vreesde ik al voor. Ze zullen, tot ze een nieuwe sponsor vinden, enkel kleinere contracten kunnen verlengen na 2022 zoals onlangs die van Van Moer. Als er maar snel een nieuwe geldschieter komt, anders wordt het moeilijk op de transfermarkt, denk maar aan Wanty vorig seizoen.

Jaepa 6 juli 2021 om 12:40

Ik heb echt geen flauw idee wat Soudal is/doet.

Zelfde geldt trouwens voor Visma, INEOS, en 80% van de overige sponsoren.

Dat sponsoren voor naamsbekendheid is volgens vaak deels onzin. Gewoon liefhebberij van de sponsoren. Daar is trouwens niks mis mee.

Brabander 6 juli 2021 om 12:45

Heb ik ook hoor. Wordt allemaal nogal opgeblazen

Verweggistan 6 juli 2021 om 12:56

Het is vaak ook voor de markt in het eigen land bedoelt. En Visma is een ICT bedrijf en ze zullen hopen dat als je zo'n bedrijf nodig hebt en je tussen de offertes visma ziet staan, je voor hen kiest.
Het schijnt dat Cofidis een piek heeft in het aantal telefoontjes als er een Cofidis coureur op kop rijdt.

jooprioolpijp 6 juli 2021 om 13:06

Voor reclame geldt: als je niet weet wat het bedrijf maakt, behoort niet tot de doelgroep. Overigens niks mis mee dat -in de optiek van de familie Rioopijp- nutteloze bedrijven nog iets bijdragen aan ons welzijn middels sponsoring omdat de dga dat toevallig leuk vindt.

53x11 6 juli 2021 om 12:59

Soudal worst hoofdsponsor van de ploeg van Patrick Lefevre in 2023.

Remcoderksen 6 juli 2021 om 13:02

Verstandig. Dat Lotto kunnen ze beter opdoeken. Kleurloos en saai. Wanty is veel positiever, net als Alpecin. Lotto heeft een imagoprobleem.

Craig Vanderswag 6 juli 2021 om 13:17

Dat de Lotto-ploeg hun naamsponsor kwijtspeelt aan concurrent DQS is wel heel erg zuur. Soudal is een Belgische multinational (fabrikant van bouwmaterialen) en dus zeer gegeerd als potentiële sponsor van Belgische wielerploegen.

Patrick Lefevere lijkt zijn zaakjes goed op orde te hebben. Nu al hoofsponsors tot en met 2025, dat is een zeldzaam confortabele positie, en een groot contrast met de voorbije jaren.

rogerl 6 juli 2021 om 13:28

Volgens het Nieuwsblad gaat Deceuninck naar Lotto.

Headlines

Populair

Materiaalzone