Vueltawinnaar Remco Evenepoel: “Hier heb ik zo hard voor gewerkt”

zaterdag 10 september 2022 om 17:56
Vueltawinnaar Remco Evenepoel: “Hier heb ik zo hard voor gewerkt”

Foto: Cor Vos

Remco Evenepoel was na afloop van de twintigste Vueltarit in tranen. De Belg liet zijn emoties in de vrije loop, nu hij morgen de Vuelta a España op zijn naam mag schrijven. “Ik heb nooit aan etappewinst gedacht. Ik moest alleen controleren en in mezelf geloven”, aldus Evenepoel in het flashinterview. Castelli

“Ik weet niet wat er in mij omgaat nu. Het is fantastisch. Al de kritiek die ik heb gekregen, alle slechte commentaren vorig jaar: eindelijk heb ik daarop kunnen antwoorden met de pedalen. Ik heb zo hard gewerkt om in mijn beste vorm hier naar toe te komen. En zo kon ik voor het eerst eens gezond aan een grote ronde beginnen. Ik was heel gestrest vanochtend. Ik had weinig geslapen, omdat je niet wist wat er ging gebeuren. Gelukkig is alles goed gegaan.”

Evenepoel wordt zo de eerste Belgische grote rondewinnaar sinds 1978. “Ik ben heel blij om de eerste te zijn die een grote ronde wint voor Patrick Lefevere. Ik ben ook heel blij voor België, mijn ploegmaats, ouders, verloofde. Ik ben zo veel van huis geweest, dus dit doet veel deugd. Het is een fantastisch jaar. Ik heb een monument gewonnen, San Sebastian, twee etappes en het klassement hier. En in de winter ga ik trouwen. Dit is het beste jaar ooit.”

Dit artikel delen:

30 Reacties

Jean Dumas 10 september 2022 om 18:03

Revket naar de maan.

4
fietsvriend 10 september 2022 om 18:30

Terechte winnar, maar allejezus dit interview heeft alles in zich wat deze renner zo onsympathiek. Maar goed, het is een feestdag voor België, en dat is mooi!

-14
Remco Van Aert 10 september 2022 om 18:35

En wat juist in dit interview maakt Remco onsympathiek?

1
Krist The Vanma 10 september 2022 om 18:45

Kan je dat ook nader verklaren? Waar maakt REV zich nu voor jou zo antipathiek in dit interview?

2
Wheely 10 september 2022 om 19:22

Hier deze voor jullie. :)

https://mobile.twitter.com/OutOfCycling/status/1568622375742377984

0
ken dcq 10 september 2022 om 20:05

En wat zegt hij dan fout dat hij erdoor onsympathiek overkomt?

1
ken dcq 10 september 2022 om 20:23

Dit heeft toch niets met het interview te maken wheely?

En als dat een voorbeeld is van zijn irritant gedrag. De kleinerende en scheldende omschrijvingen hier op dit forum zijn nog lager dan dit, en van anonieme volwassen mannen. Remco zijn dom gedrag kan je nog verschonen met zijn leeftijd, iederen kraamde op begin zijn twintig wel eens onzin uit.

2
Wheely 10 september 2022 om 20:32

Zeg ik dat dan ken? Het is gewoon grappig en hij is voor alle Remco haters én liefhebbers!

1
ken dcq 10 september 2022 om 22:34

Wheely, zo’n link drop je toch enkel om te stoken, aleja…

1
Marlin 11 september 2022 om 13:30

Je bent duidelijk geen “fietsvriend”. Je mag ons allen eens uitleggen waarom dit interview bevestigt dat Evenepoel onsympathiek is. Ik denk dat een psychiater wel een term op jouw bedroevend gedrag kan plakken.

-1
Romāns Vainšteins 11 september 2022 om 14:07

Sjongejongejonge,

Onderhand heb je er makkelijk een tientje voor over om al die welles-nietes sympathiek ouwehoeren eens een maandje de muil te snoeren.

0
adelaarvanantwerpen 10 september 2022 om 18:30

Niets anders dan chapeau. Geweldige wedstrijd gewonnen op een hoog niveau tegen een heel sterke Mas.

3
Alfred Issendorf 10 september 2022 om 18:32

Met dat trouwen zou ik nog even wachten, Remco. Je bent nog piepjong, half Vlaanderen (van welk geslacht dan ook) zou er alles voor over hebben al jouw wensen in vervulling te laten gaan. Maak er gebruik ervan, is mijn advies. Je moet het ijzer smeden als het heet is. Settelen kan altijd nog.

-4
Krist The Vanma 10 september 2022 om 18:46

Euh, come again?

0
ronddraaien 10 september 2022 om 19:28

Pfoe jongens wat een reactie

1
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 20:58

Dit klinkt een beetje achtpuntzessig

2
RaleighPost007 10 september 2022 om 18:33

Van harte gefeliciteerd aan Remco, z’n team en alle Vlamingen

1
Klootje Kriekeljon 10 september 2022 om 19:01

Dat zijn mooie emoties idd.

1
meqadon 10 september 2022 om 18:52

De druk is eraf en de emoties komen los. Prachtig! Proficiat remco met je fantastische prestatie!

3
jan jansen 10 september 2022 om 18:52

Remco is de beste
Hup Remco

1
meqadon 10 september 2022 om 18:53

Jij had het al lang geleden voorspeld. Remco is idd de beste. Jan jansen is een echte kenner

1
Klootje Kriekeljon 10 september 2022 om 19:00

Vond Remco altijd een gespeelde killer. Ik had het fout. Wat een sterke kop zit daar op.

2
Wieler-Joke 10 september 2022 om 19:06

Het lijkt wel een overwinning van de negatieve reacties in plaats van de vuelta wat jammer is als dat zijn drijfveer was en lijkt mij niet zo gezond. Ik denk dat er niet veel meer negatief doen over zijn prestaties enkel nog over zijn gedrag nu en dan en daar gaat deze overwinning niets aan veranderen. Hij is alleszins goed op weg om ook van die negatieve reacties af te geraken deze vuelta heeft hij zich netjes gedragen daar hebben ze hem al vrij goed in bijgestuurd hopelijk blijft dat ook zo als het eens een periode wat minder gaat want vanaf LBL loopt alles op wieltjes dus is geen echt vergelijkpunt.

Voor de rest kan je er niet omheen dat dit een geweldige prestatie is.

0
DunJay 10 september 2022 om 22:55

Winst al binnen? Er moet toch nog etappe gereden worden?

0
Remco Van Aert 10 september 2022 om 23:42

Ja, en daar gaat hij op 3 minuten gereden worden of wat?

1
Gibo 11 september 2022 om 11:32

Dat er twijfels waren over het feit of hij een grote ronde kon winnen is te begrijpen. Ik twijfelde daar ook aan: hij leek me meer een renner met een heel grote motor die heel hard kan rijden maar daarom nog geen klimmer/ronderenner was. Al hoopte ik daar wel op.
Maar er waren ook heel veel personen die stellig stelden dat hij nooit een grote ronde kon winnen. Iemand met Evenepoel zijn talent en resultaten op heel jonge leeftijd al voor de rest van zijn carrière afschrijven voor de grote rondes was vreemd en dus onterecht gebleken.
In de toekomst zal er wel nog moeten geïnvesteerd worden in de klimploeg. Volgend jaar zal deze niet veel sterker zijn dan dit jaar. Een klimmer van hoog niveau (beetje type Kuss/Majka) moet er echt nog wel bij om hem te ondersteunen. Bij mindere momenten moet hij het nu zelf oplossen. En bij aanvallen van tegenstanders moet hij het ook altijd zelf oplossen terwijl hij liever een egaal tempo rijdt.
Ik zie Alaphilippe op termijn verdwijnen bij QSA om budget vrij te maken en te investeren in een topklimmer.

1
Stabanger 11 september 2022 om 12:01

Dat denk ik ook. Alaphilippe moet volgend jaar idd niet weer zo’n jaar hebben zoals dit jaar of Lefevere zal ‘m met een knuffel laten gaan.

Alaphilippe zal daar in principe financieel niet slechter van worden. Qua ondersteuning in de Heuvelsklassiekers zijn er wel ploegen die aan QS kunnen tippen. Alleen qua feeling en sfeer zal het helaas minder zijn.

0
Marlin 11 september 2022 om 13:38

Correcte analyse. Ikzelf had ook het vermoeden dat hij er tijdens de tweede Vueltahelft zou doorzakken, omdat hij al drie weken voor de start van de Vuelta, bij de Clasica,al in (top)vorm was. Ik heb dit (gelukkig) fout ingeschat. Maar in tegenstelling tot heel wat negatieve WF-volgers hebben ikzelf en enkele objectieve volgers wel steeds aangegeven dat Evenepoel wel de capaciteiten heeft om een grote ronde te winnen. Wat nu ook bewezen is. Of hij als niet topklimmer (wel tempoklimmer) ooit tot de top van de ronderenners zal behoren, daarover durf ik mij nog niet uit te spreken. Het wordt wachten op een eerste confrontatie met Bernal, Pogacar en Vingegaard in een Tour. In 2023 of 2024.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone