Vuelta 2022: Wilco Kelderman komt ten val in rit naar Sierra Nevada

zondag 4 september 2022 om 14:17
Vuelta 2022: Wilco Kelderman komt ten val in rit naar Sierra Nevada

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman is ten val gekomen in de vijftiende etappe van de Vuelta a España. De Nederlander van BORA-hansgrohe ging in de eerste kilometers van de koninginnenrit tegen de grond. Kelderman had wat tijd nodig, maar keerde terug in het peloton.

De 29-jarige Kelderman werd geassisteerd door ploegmaten Jonas Koch en Matteo Fabbro in de achtervolging. Het tempo in het peloton lag zeer hoog in de openingsfase, waardoor het drietal pas na enkele tientallen kilometers de aansluiting kon maken.

Teruggekeerd in het peloton, werd Kelderman in beeld gebracht. De Nederlandse klimmer stak zijn duim omhoog, maar was zichtbaar gehavend aan onder meer zijn linkerschouder.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Erik de Vlaming 4 september 2022 om 14:27

Voordeel is dat Wilco veel ervaring heeft in deze situaties. Andere renners zouden niet meer terug keren maar Wilco is een ervaren rot in het terug keren na een valpartij. Duimpje omhoog zo van ik heb het ook deze ronde weer geflikt!!

2
Erik de Vlaming 4 september 2022 om 14:27

Voordeel is dat Wilco veel ervaring heeft in deze situaties. Andere renners zouden niet meer terug keren maar Wilco is een ervaren rot in het terug keren na een valpartij. Duimpje omhoog zo van ik heb het ook deze ronde weer geflikt!!

0
RobertMollema 4 september 2022 om 14:33

Mooi dat Wilco weer terug is in het peloton. De vraag is al vaker gesteld: Wat als Kelderman niet vrijwel altijd op het asfalt zou liggen?

0
Rich 4 september 2022 om 16:34

Mooi weer al die kritiek op jv altijd. Zij bepalen de koers!!! Vandaag weer! De nrs 3 4 5 6 7 8 doen niets! Of kunnen niks…..

0
Rich 4 september 2022 om 16:46

En de rest doet weer niks….

0
tvm 4 september 2022 om 18:00

De quotering op valpartijen zal bij Kelderman minimaal zijn: voor elke euro inzet win je maximaal je inzet terug.

Los van dit alles is het uiteraard een zeer sterke coureur, die ik een mooie ritoverwinning gun.

0
I Langof 4 september 2022 om 19:17

Ik gun hem, maar:

vanaf nu helaas maar schadebeperking voor Wilco. Als hij buiten Top 10 eindigt, heeft hij volgend jaar als kopman weinig aanspraken.

0
Rondje 25 4 september 2022 om 22:29

t" Ja, wie anders valt er dan Wilco Kelderman. Er gaat geen grote ronde voorbij waar Kelderman niet valt. Ik vrees dat het daar niet bij blijft in de toekomst. Een goed klassement kan hij weer uit zijn hoofd zetten.
Hopelijk komt hij er doorheen en kan hij volgende week nog voor een etappe gaan.

0
Erik de Vlaming 5 september 2022 om 16:56

Inderdaad hopelijk wint hij nog een etappe.

Kan niet anders dat hij na zijn carrière bij een Hijmans of BAM gaat werken hij weet inmiddels zo veel van de verschillende soorten afval af!!

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone