Vuelta 2022: Marc Soler uitgeroepen tot meest strijdlustige renner

zondag 11 september 2022 om 16:17
Vuelta 2022: Marc Soler uitgeroepen tot meest strijdlustige renner

foto: Cor Vos

Marc Soler is uitgeroepen tot de meest strijdlustige renner van de Vuelta a España 2022. De Spaanse klimmer van UAE Emirates kreeg dat vlak voor de slotetappe naar Madrid te horen.

De 28-jarige Soler zat deze Vuelta maar liefst zeven keer mee in de vlucht van de dag. Hij bekroonde zijn eerste aanvalspoging, in de vijfde etappe naar Bilbao, meteen met ritwinst. Later voegde hij daar nog een tweede plaats (etappe 8), een derde plaats (etappe 12) en vierde plaats (etappe 17) aan toe.

In het algemeen klassement kon Soler geen potten breken. Hij gaat de Vuelta afsluiten als 27ste, op ruim 1 uur en 16 minuten van Remco Evenepoel. In het bergklassement eindigt hij als zesde.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Lalsacien 11 september 2022 om 16:30

Prima besluit!

3
Titaantje 11 september 2022 om 17:51

Terechte keuze. Wright en Carapaz waren ook te billijken geweest. Vond het wel verrassend dat Soler maar weinig deed om bergpunten te pakken. die trui had hij kunnen winnen.

3
Handige Harry 11 september 2022 om 19:02

Dat hij maar zesde staat in het bergklassement verbaast mij ook.
Zeker als je bedenkt dat Vine ook nog is weggevallen daaruit.

0
Krist The Vanma 11 september 2022 om 16:45

Terecht, al kon het ook Wright geweest zijn. Ook voor zijn volwassen reactie na het statement.

2
Panamaman29 11 september 2022 om 16:43

Moet je voor meest strijdlustige renner eigenlijk ook finishen? Ik vindt de keuze voor soler meer dan terecht, maar vine was namelijk ook een goede optie geweest.

1
Shinzawai 11 september 2022 om 17:09

Ja, je moet daarvoor de ronde uitrijden.

0
Dikke Vrouw 11 september 2022 om 17:17

Anders kan je t eind podium toch niet op ?

0
A.M.M. Jonkers 11 september 2022 om 17:21

Een zeer terechte beslissing.

1
Jeszon 11 september 2022 om 16:36

Sinds de uitverkiezing van Warren Barguil als meest strijdlustige renner van de Tour hebben ze geen onlogische meer besluiten genomen bij deze prijs.

0
Rick Altenburg 11 september 2022 om 16:47

Even een andere vraag. Wie zou beter zijn Vingegaard, Pogačar of evenpoel? Ik denk Pogačar.

0
Panamaman29 11 september 2022 om 16:52

Allround pogacar, pure klimmer Vignegaard, Tijdrijder evenepoel, als grote ronderenner zonder zonder dat teamsterkte uitmaakt denk ik pogacar.

4
Dikke Vrouw 11 september 2022 om 17:18

Pogi is over ze top denk ik

-3
Landeirovic 11 september 2022 om 17:26

Hahaha, ik lig hier al 10 minuten met de slappe lach. “Pogacar over zijn top”

Won dit jaar “maar” 13 wedstrijden…

Won Strade Bianche, Tirreno Adriatico, Uae Tour, 4e in RVV. 3 ritten in de Tour en 2e in het Klassement…

4
Wheely 11 september 2022 om 17:28

Mooie, Dikke Vrouw!

0
Keukentafel 11 september 2022 om 18:13

Vingegaard is 3 weken per jaar goed. Pogacar en Evenepoel het hele jaar.

1
Stabanger 11 september 2022 om 20:24

200% terecht. Er mocht er maar één die naar huis meenemen.

Schitterend temperamentvolle renner!

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone