Vuelta 2022: Meintjes beste vluchter op steile Les Praeres, Evenepoel breidt voorsprong uit

zondag 28 augustus 2022 om 17:26
Vuelta 2022: Meintjes beste vluchter op steile Les Praeres, Evenepoel breidt voorsprong uit

foto: Cor Vos

Louis Meintjes heeft de negende rit van de Vuelta a España gewonnen. Op de steile slotklim van Les Praeres was de Zuid-Afrikaanse klimmer van Intermarché-Wanty-Gobert de beste vluchter. Remco Evenepoel verstevigde zijn koppositie in het algemeen klassement, nadat hij op de laatste klim was weggereden bij zijn tegenstanders.

Castelli

Daags voor de tweede rustdag ging de Vuelta verder met de 171,4 kilometer lange negende rit van Villaviciosa naar Les Praeres, voor een aankomst bergop na een korte maar steile slotklim. Voor de renners begonnen aan de 3,9 kilometer lange klim met stijgingspercentages tot liefst 24 procent, hadden zij al vier beklimmingen in de benen: één van eerste categorie, één van tweede en twee van de derde. Werd het een dag voor de aanvallers, of ging een klassementsrenner met de overwinning aan de haal?

Drie renners verschenen niet meer aan de start. Sepp Kuss (Jumbo-Visma) kon door ziekte niet meer verder, terwijl Wout Poels (Bahrain Victorious) en Pieter Serry (Quick-Step Alpha Vinyl) een positieve coronatest hadden afgelegd. Het tempo lag in de openingsfase erg hoog en het duurde lang vooraleer de vlucht van de dag tot stand kwam. Pas na 44 kilometer kwam een kopgroep met tien man tot stand en de aanvallers konden aan hun voorsprong gaan bouwen, terwijl het peloton gas terug nam.

Vluchters pakken vijf minuten
Samuele Battistella (Astana), Edoardo Zambanini (Bahrain Victorious), Dylan van Baarle (INEOS), Louis Meintjes (Intermarché), Filippo Conca (Lotto Soudal), Thymen Arensman (DSM), Jimmy Janssens, Robert Stannard (Alpecin Deceuninck), José Manuel Diaz (Burgos-BH) en Simon Guglielmi (Arkéa Samsic) sloegen de handen ineen en pakten ruim vijf minuten voorsprong op het peloton, waar Quick-Step Alpha Vinyl, de ploegmaats van rodetruidrager Remco Evenepoel, het initiatief nam. Arensman liet zich na overleg met zijn ploeg terugzakken uit de kopgroep.

foto: Cor Vos

Op twaalf kilometer van de aankomst vielen Conca en Janssens aan uit de kopgroep en alleen Battistella kon van voren terugkeren. Twee kilometer later probeerde Janssens het nog eens en deze keer kon alleen Battistella volgen. Zij begonnen samen aan de slotklim. Daar was de Belg sterker dan zijn Italiaanse medeaanvaller, waarmee nog slechts één aanvaller op kop overbleef. Meintjes bleek zijn klim echter uitstekend te hebben ingedeeld, keerde van voren terug en ging alleen verder – met nog tweeënhalve kilometer te gaan.

Meintjes had van zijn voormalige medevluchters niets meer te duchten en verdedigde zo’n twee minuten voorsprong op Remco Evenepoel, die op de steile monsterklim was weggereden bij zijn concurrenten. De Belg was op weg om zijn voorsprong in het algemeen klassement verder uit te breiden. Meintjes gaf zijn voorsprong niet meer uit handen en sleepte na 171,4 kilometer de zege binnen. Het was voor de 30-jarige Zuid-Afrikaan zijn eerste overwinning van WorldTour-niveau in zijn carrière.

foto: Cor Vos

Evenepoel loopt uit in klassement
Battistella kwam met een minuut achterstand als tweede over de streep, Zambanini kwam iets later als derde binnen. Evenepoel was de nummer vier aan de finish; de Belg pakte zo tijd op al zijn concurrenten. Op Enric Mas pakte hij 44 seconden, op Primož Roglič 52 seconden.

Dit artikel delen:

145 Reacties

ds. Wijdeboks 28 augustus 2022 om 17:31

Volgens mij hoeven we geen voorbehoud of slag om de arm te houden over Remko. Hooguit of hij het 3 weken gaat volhouden. Maar verder grote klasse!

14
Olly 28 augustus 2022 om 17:39

Ja mijn idee ook, ik vindt hem nog iets te druistig met zijn krachten smijten naar mijn gevoel. Maar hij is nog jong en herstelt snel. Wat mij betreft mag hij hem winnen (ik ben geen absolute fan) hij is de sterkste momenteel. Ik hoop dat Mas in de laatste week nog wat over heeft, en wat spanning kan brengen.

5
Eljorro 28 augustus 2022 om 18:45

Steekt er mijlenver bovenuit.
@Olly: druistig met krachten omgaan? Dat is wat hij juist niet doet. Hij gaat in vast tempo omhoog. Super efficiënt.

-1
De Dikbilgorgel van Dorestad 28 augustus 2022 om 23:13

Maak het nou niet nog complexer. Drie weken is natuurlijk een uitdaging, maar de wil om vol te houden is er. Dank voor de support!

0
Romāns Vainšteins 28 augustus 2022 om 17:35

In retroperspectief zijn al die ellenlange epistellen over REVKET’s blijvende handicap op steile klimmen met bijbehorend geneuzel over dat ie vanwege voetbal al uitontwikkeld als sporter is etc bla bla toch wel bijzonder stompzinnig zeg.

Op zich plausibel om nu de 3 weken en echt lange klimmen onder een vergrootglas te leggen maar enige reserve in absoluutheid lijkt me raadzaam.

QS vandaag sterkste man in koers binnen de beste ploeg, afgemeten.

12
Brabander 28 augustus 2022 om 17:52

Dat was al duidelijk ook hè, dat dat geneuzel enorm ridicuul was. Die gast heeft zoveel talent, is nog maar 22 jaar ook.
Maar na de fanboys hebben ook de anti-fanboys hun intrede gedaan blijkbaar. Je zal maar zo zijn…

7
djerkson 28 augustus 2022 om 18:01

De uitspraken over ‘nooit een grote ronde winnen’ over een knaap van 22 mogen nog toegevoegd worden aan je eerste alinea. Zelfs al komt die slechte dag misschien nog, wie durft nog te beweren dat hij geen grote ronde kan winnen?
De drive die in dat kopke zit, is ongelooflijk? Het lijkt wel ‘ik kan iets niet, dus ik maak er een uitdaging van het wel te kunnen’.

4
Eljorro 28 augustus 2022 om 18:46

Wanneer ben je wel overtuigd? Als hij 5x de tour heeft gewonnen?

0
horsm 28 augustus 2022 om 19:40

Ja, is volledig overtuigend als ronderenner. En hij gaat dinsdag weer veel tijd pakken, ook op Roglic.

2
Jacco van Stierop 28 augustus 2022 om 21:46

Die ellenlange epistels en de doemscenario’s die zich zouden kunnen voltrekken worden door enkelen vooral geschetst vanuit een wensgedachte. Vaak erg doorzichtige camouflage.

5
ronddraaien 28 augustus 2022 om 17:35

En ook morgen gaat hij niet in de problemen komen!

12
John Bidon 28 augustus 2022 om 17:37

Arendsman:
we decided together to drop back
we decided together to drop back
we decided together to drop back
we decided together to drop back
we decided together to drop back

8
DonQuijote 28 augustus 2022 om 17:41

Ja bizar hè.

4
Dikke Vrouw 28 augustus 2022 om 17:54

Wat is er gebeurd ?

1
Brabander 28 augustus 2022 om 17:57

Hij heet alleen wel Arensman

0
Wheely 28 augustus 2022 om 17:58

Heeft ie al een interview gegeven?

0
DonQuijote 28 augustus 2022 om 18:12

Ja op Eurosport. En dit was het enige dat hij zei, met een boos gezicht ( dat boze gezocht kan komen door frustratie en afzien)

1
Wheely 28 augustus 2022 om 18:20

Ah thanks, ja kijk er al vol verwachting naar uit na het tafereeltje. ;-)

0
[email protected] 28 augustus 2022 om 18:27

Typisch actie van DSM, maar ze zien dat vast anders! Ik denk dat hij met Ineos ook niet de beste ploeg heeft gekozen om zijn carrière voort te zetten. Team is nou niet een collectief wat je zou verwachten. Veel renner presteren in mijn ogen onder hun niv in grote rnd’s. Gaan het zien je de toekomst

1
de cauwer 28 augustus 2022 om 23:16

Had gewoon tegen de ploegorders moeten ingaan en bij de kopgroep blijven.
Benieuwd wat ze bij DSM zouden doen, hem naar huis sturen terwijl hij zeker top 2 zou gereden hebben en vooraan in het klassement zou staan?

0
Panache 28 augustus 2022 om 17:52

In een bijna perfecte week eigenlijk slechts één verbeterpuntje voor Deceuninck: geef de vluchters een vrijgeleide, of haal ze terug, maar kies niet iets er tussen in. Evenepoel heeft een mooie voorsprong, maar in 3 finishes bergop slechts 44 seconden voorsprong gepakt op Mas. Met boni’s zou dat verschil een stukje groter zijn. Je weet nooit of je in de derde week die seconden nog nodig kan hebben. Bovendien scoor je dan die gewenste etappe (al denk ik dat die dinsdag wel komt). Eerste volle week rapportcijfer Evenepoel: 9,5. Mas: 8. Roglic: 7. Rodriquez: 8. Ayuso: 9. Vine: 9,5.

7
zietemgaan 28 augustus 2022 om 17:57

zoals steeds: heldere en strakke analyse (thumbs up)

2
Gebruikersnaam 28 augustus 2022 om 17:58

Een renner als Evenepoel moet vooral consolideren in bergritten, uitlopen lijkt daar meer een fijne en/of onverwachte bonus.

Zal wel de bedoeling zijn om na dinsdag een voorsprong van tegen de 3 minuten te hebben. Op Mas althans.

1
Jacco van Stierop 28 augustus 2022 om 18:05

Van vooral door boni’s winst pakken ben ik niet zo gecharmeerd. Met veel mogelijkheden voor de vluchters vind ik het als schouwspel een prima Vuelta.

0
kiekske 28 augustus 2022 om 18:05

mis ik nog: yates 6.5, carapaz 4 en marc soler 8.5

0
Deel Koeper 28 augustus 2022 om 18:13
Quote:
Van vooral door boni’s winst pakken ben ik niet zo gecharmeerd.

Bonificaties blijven een lelijke en artificiële manier om klassementsrenners toch voor winst te laten gaan in bergritten. En dan werkt het meestal niet eens, omdat het vaak dezelfde 2/3 renners zijn die er dan mee aan de haal gaan, waardoor een meerderheid ondertussen liever heeft dat vluchters wegblijven. Schrappen die handel.

Daarnaast is ’t ook gewoon qua concept niet erg logisch. De eindwinnaar van een klassement hoort degene te zijn die het snelst alle ritten heeft afgelegd.

-1
vocsnor 28 augustus 2022 om 18:17

Verbeterpunt voor Deceuninck??? Die met 2 ritten hun zaakjes prima voor elkaar. Maar wel zwak in de sprints in het eerste weekend.
Ik zou zweren dat je analyse over een andere ploeg gaat

-1
Maarten_85 28 augustus 2022 om 23:14

Zonder boni stond Roglic nu nog tien seconden verder.

1
De Dikbilgorgel van Dorestad 28 augustus 2022 om 23:24

En zonder blessures stond Roglic nu al minuten voor. Wat is precies je punt?

-4
Maarten_85 28 augustus 2022 om 23:58

Mijn punt is dat Roglic samen met Mas de enige klassementsrenner is die tot nu toe van het bonificatiesysteem heeft geprofiteerd. Wat is jouw punt precies? Als je dan toch per se Roglic' blessures erbij wil halen, gaan we het er dan ook eens over hebben waar Evenepoel ondertussen al gestaan had zonder zijn horrorcrash in de Ronde van Lombardije? Iets met A en B zeggen, nietwaar.

(Duimpje naar beneden komt niet van mij. Zou je kunnen denken. Doe ik niet.)

1
horsm 29 augustus 2022 om 07:35

@Maarten, Evenepoel is inmiddels wel hersteld van die crash. Roglic misschien ook, maar is daardoor niet goed voorbereid. Dat lijkt me duidelijk. Eveneens een mooie prestatie van REV, hoor.

0
Agen Kolar 29 augustus 2022 om 11:20

@Maarten_85, Evenepoel heeft ook al 6 seconden bonificatie gekregen ( de rit naar Pico Jano).

0
Maarten_85 29 augustus 2022 om 18:17

@Agen Kolar

Het heeft lang geduurd eer het kwartje viel, maar het is mij net ook weer te binnen geschoten. Toch bedankt voor de correctie.

@horsm

Daar gaat het mij zelfs niet helemaal om. Zonder die horrorcrash had Evenepoel misschien wel de Giro 2020 gewonnen (in dat deelnemersveld ondanks zijn jonge leeftijd niet kansloos) en ook in 2021 ook al geschitterd. Dan stond ook hier een heel andere Evenepoel aan de start (als de Vuelta al niet te min was geweest voor hem), en wellicht ook een ander Quickstep. Maar zelfs los daarvan, zie ik steeds maar weer hoe Roglic' blessures naar voren geschoven worden door TJV-supporters hier, terwijl die nog nooit dezelfde bedenking hebben gemaakt voor Evenepoel.

0
the student 28 augustus 2022 om 17:35

Lekker steil klimmetje. Precies in t voordeel van de lichtste man. Meintjes een winaar geworden dit jaar.

6
Krist The Vanma 28 augustus 2022 om 18:55

Mooi voor Meintjes, ik gun het hem.

2
Polleke 28 augustus 2022 om 17:33

Hij had gelijk… no problemo, integendeel…

5
Wheely 28 augustus 2022 om 17:56

De aanhouder wint, de hele Tour lang heeft deze website voor je gesupport en vandaag beloon je ons, bedankt Louis!!!

5
Krist The Vanma 28 augustus 2022 om 19:04

*gesupporterd

3
vevie 28 augustus 2022 om 17:31

Top, Remco! Heel netjes! Heeft iedereen naar huis gereden en gaat dinsdag ook iedereen naar huis rijden.

De beste man in koers, momenteel. En nu echt met stip de topfavoriet om de ronde te winnen. Kan nog van alles gebeuren, maar hij is de enige dit het op dit moment verdiend. Heel netjes.

Ook mooi om de Spaanse strijd te zien. Die zullen wel moeten samenwerken willen ze Evenepoel nog kunnen bedreigen, want hopen dat hij erdoorheen zakt kan wel erg riskant zijn. Ayuso en Rodriguez de mannen van deze ronde, uiteraard na Evenepoel. De jonkies houden huis!

Roglic gaat nog moeten bikkelen voor het podium, zoveel is zeker.

4
goldone123 28 augustus 2022 om 17:36

Vrij duidelijk dat roglic nog last van zn val heeft, dat denk wat roglic Rijdt slecht.

-9
goldone123 28 augustus 2022 om 17:36

Vrij duidelijk dat roglic nog last van zn val heeft, dat denk wat roglic Rijdt slecht.

-11
ronddraaien 28 augustus 2022 om 17:37

We lijken op weg naar Spanjaarden op 2-3-4. Hoezo het Spaanse wielrennen is op sterven na dood?

6
devlo 28 augustus 2022 om 17:38

Jammer dat vingegaard en pogacar er niet bijzijn dan ziet hij alleen een schaduw deze over het gepaard getild manneke is drie klassen minder dan deze twee volgend jaar de tour maar eens rijden met deze toppers

-54
vevie 28 augustus 2022 om 17:41

@devlo: nogmaals, ga slapen. Volwassen mannen die zich gedragen als b*****s. Zeer hatelijk.

6
zietemgaan 28 augustus 2022 om 17:45

@Devlo: leer eens met argumenten discussiëren, in plaats van met lelijkheid en scheldwoorden, jij laat alleen haat zien, best eng

3
Stabanger 28 augustus 2022 om 17:45

uitvluchten zoeken :p Roglic won reeds een etappe. Vandaag zogezegd weer last van val. Tjaa…

0
goldone123 28 augustus 2022 om 17:51

Uitvluchten zoeken? Ik zie met me ogen dat roglic slecht rijd? Want die val was echt niks.

-7
goldone123 28 augustus 2022 om 17:51

Uitvluchten zoeken? Ik zie met me ogen dat roglic slecht rijd? Want die val was echt niks.

-4
Krist The Vanma 28 augustus 2022 om 18:52

De Spanjaarden gaan echt niet samenwerken hoor, maar achter elkaar rijden (‘vechtn vo hun skelle’)… zal alleen Evenepoel in de kaart spelen.
Zou het dan toch nog es lukken voor ons Belgen? Go Remco!

1
Tuubke 28 augustus 2022 om 20:11

@goldone123: je toetsenbord staat op repeat. Of denk je dat je meer gelijk hebt als je alles twee keer post?

0
TheBigShow 28 augustus 2022 om 17:35

Hij had het al voorspeld. Wat een baas

4
Klootje Kriekeljon 28 augustus 2022 om 17:37

Remco Evenepoel heerst voorlopig. De vraag van deze Vuelta zal blijven of hij het 3 weken kan volhouden.

In de categorie leedvermaak mis ik al een paar dagen het wrijven in de vlek die Ayuso heet.

4
Romāns Vainšteins 28 augustus 2022 om 17:41

Ik maar denken wat je nou bedoelt en toen : Youri!!!

Jajaja, so hey, die zat er even breed als lang pontificaal dwars naast zeg.
Dat ene trompetmelodietje, maar dan met een f*ckn TUBA!!!

Zaten er wel meer naast trouwens, wist ook niet meteen dat dit dan zijn doorbraak ronde was en Almeida zou tegenvallen.

-1
Landeirovic 28 augustus 2022 om 17:45

Vind je Almeida tegenvallen of dit gewoon naar zijn kunnen? 7e klassement is toch niet super slecht? Met al wat er nog gaat aankomen

1
Romāns Vainšteins 28 augustus 2022 om 18:37

Ik had persoonlijk meer van hem verwacht dus hij valt me om die reden tegen. Doch dat het ‘zijn niveau is’ is ook nog niet aantoonbaar uitgesloten.

0
Maarten_85 28 augustus 2022 om 21:08

Ik had Almeida ook beter verwacht, maar zevende is zeker ook weer niet dramatisch. Het heeft misschien ook met perceptie te maken, vermits hij telkens erg vroeg lost. Maar Almeida is nu eenmaal een renner die beter zijn eigen krachten lijkt te kunnen inschatten en daardoor al vlugger voor het juiste tempo kiest om er niet doorheen te zakken en zo nog meer tijd te verliezen. Hij finisht daardoor beter dan wat je tijdens de klim zou verwachten.

0
zietemgaan 28 augustus 2022 om 17:38

Heel koel gebleven Remco, en 1 m+ voorsprong op Mas en 2 op Roglic, Heel mooi voor die eerste 10 dagen! En de 5de WT zege voor Intermarché, waar ze van Meintjes een winnaar hebben gemaakt! heel leuk

4
Cochise 28 augustus 2022 om 20:47

Beste Bora-renner vandaag: Hindley op plek 24. Had er toch ontzettend veel meer van verwacht met hun drietjes. Vooral Higuita rijdt een bleke Vuelta terwijl hij er net z’n hele seizoen op had afgestemd.

4
Brabander 28 augustus 2022 om 20:54

Bora echt verschrikkelijk matig. Buiten Sam Bennett dan. Degene waarvan je (ik wel tenminste) juist niets verwachtte

0
Romāns Vainšteins 28 augustus 2022 om 21:06

Same here. Enorm tegenvallend, ik had er echt veel van verwacht deze vuelta en denk nagenoeg iedereen.

0
Handige Harry 29 augustus 2022 om 00:14

Van Poppel rijdt ook prima, maar de klassementsrenners vallen inderdaad vies tegen.

0
meqadon 28 augustus 2022 om 17:35

Met pogy vingegaard remco ayuso en rodriguez hebben we een nieuwe sterkere generatie klassementsrenners. We gaan de komende jaren nog verwend worden met deze klassecoureurs.

3
Handige Harry 28 augustus 2022 om 17:40

Bernal mag daar ook wel bij.
Maar de vraag is altijd hoelang ze het volhouden.
Quintana zou ook gaan domineren dachten we, Hart niks meer laten zien na Giro winst.

3
Handige Harry 28 augustus 2022 om 17:37

Het valt wel op dat veel renners niet hun niveau halen van eerder dit jaar.
De top 4 van de Giro is helemaal nergens te zien. Roglic niet genoeg hersteld.
Eigenlijk rijden alleen evenepoel, ayuso, mas en Rodriguez op niveau.

3
meqadon 28 augustus 2022 om 17:42

De giro was dan ook heel zwak bezet.

En over roglic kunnen we gerust stellen dat zijn rijk uit is. 2022 is het jaar vd grote jongens.

-3
Brabander 28 augustus 2022 om 17:59

Jij krijgt minnetjes voor je reactie, maar je slaat de spijker wel op zijn kop. Evenepoel ‘outstanding’, het podium lijkt te gaan tussen E. Mas, C. Rodriguez en Ayuso. Roglič en S. Yates zitten ook nog op het vinkentouw. Maar de rest stelt ronduit teleur

0
Skywalker 28 augustus 2022 om 18:07

De Giro is geen referentie dit jaar denk ik. Als Evenepoel in deze vorm daar had gereden, stond hij misschien ook wel al voor Hindley en Carapaz na 10 dagen Giro.

0
Brabander 28 augustus 2022 om 18:36

Het blijft appels met peren vergelijken

0
oostrijck 28 augustus 2022 om 18:44

Nibali, Landa en Carapaz zijn volledig uit vorm na hun vormpiek in de Giro en hetzelfde geldt ook voor Hindley, in iets mindere mate. In de vorm van de Giro hadden ze hier ook veel beter gereden. Twee grote rondes voor een klassement rijden is tegenwoordig geen sinecure meer.

0
Maarten_85 28 augustus 2022 om 21:02

Ik denk niet dat Nibali en Landa nog het niveau kunnen halen om een Evenepoel of Rodriguez te verslaan, ook niet als ze met de perfecte voorbereiding aan de start verschijnen. Carapaz wel nog.

0
Dikke Vrouw 28 augustus 2022 om 17:34

Remco eind baas ! en gaat ze allen dinsdag nog een optater geven in de tijdrit , leve remco !!!!

2
devlo 28 augustus 2022 om 17:50

Er is maar een Belg veel en veel beter WOUT VAN AERT

-29
Krist The Vanma 28 augustus 2022 om 18:53

@Devlo, wat ben jij een naar mannetje zeg.
Kan je niet gewoon blij zijn als Belg voor zoveel weelde?!

2
Bontempi1962 28 augustus 2022 om 20:45

devlo, los van dat je berichten geen enkel inhoudelijk argument bevatten zou ik me ook iets meer toeleggen op grammatica en spelling. Is maar een kleine moeite.

2
Comments 28 augustus 2022 om 17:36

De boeren in Suid Africa ook eens blij. Prima Louis.
Evenepoel toch niet zo moe van gisteren.

2
plattenband 28 augustus 2022 om 19:20

Haha, was jij het die zei dat hij ‘helemaal op’ was na de finish?

Oeps…

0
Jacco van Stierop 28 augustus 2022 om 17:44

Mooie zege van Meintjes, geduld betracht en op eigen tempo richting winst. Ze lijken veel zaken goed voor elkaar te hebben bij zijn ploeg.
Fraaie exercitie van Evenepoel, uitstekend gebracht door zijn ploeg, en met een oogstrelende balans tussen souplesse en kracht afstand genomen van zijn concurrenten. Roglic lijkt niet in orde, Ayuso en Rodriguez mooie Spaanse beloften, Mas degelijk.

2
Brabander 28 augustus 2022 om 17:48

Jep. Dat Intermarché rijdt toch gewoon echt top het laatste jaar hè. Mijns inziens qua budget en renners echt de ploeg die er het meeste uithaalt.
En inderdaad: het Spaanse wielrennen heeft eindelijk weer eens wat aanstormend talent. Mas weer sterk en C.Rodriguez en Ayuso lijken echt mannen om rekening mee te moeten houden in de toekomst

0
EricV 28 augustus 2022 om 18:43

Meintjes verloor toch niet veel op de laatste klim van de kleppers. Nu hopen dat roglic er nog doorheen komt deze ronde

2
martini151 28 augustus 2022 om 17:38

Benieuwd of Roglic nog kan verbeteren. In de basis lijkt hij mij nog steeds sterker dan Evenepoel, maar met die blessures logischerwijs niet op dit moment. Hopelijk komt er nog strijd, al gun ik het de Belgen wel dat ze weer kunnen juichen om een winnaar in een grote ronde

1
vevie 28 augustus 2022 om 17:43

Hij is in de basis ook beter, maar je kunt altijd tegen een renner opbotsen die je erop legt. Zoals Carapaz in 2019. Je kunt niet alles winnen. Pogacar is in de basis ook beter dan Vingegaard, maar toch erop gelegd. It happens.

1
LDV 28 augustus 2022 om 17:44

In de basis heeft hij enkel nog maar tijd verloren en kraakt hij op de bepalende momenten.

Groeien in een ronde van drie weken kan niet, je kan enkel minder snel aftakelen.

6
goldone123 28 augustus 2022 om 17:58

Denk het niet wss beter dan iedereen dan behalve evenepoel.

0
goldone123 28 augustus 2022 om 17:58

Denk het niet wss beter dan iedereen dan behalve evenepoel.

-3
vocsnor 28 augustus 2022 om 18:08

Ik kan er helemaal naast zitten, maar denk dat Roglic stilaan zijn beste jaren achter zich heeft.
Iedereen mag me later uitlachen wegens veel te voorbarige conclusie.

4
Brabander 28 augustus 2022 om 17:45

Meintjes is wel getransformeerd als renner zeg. Van aanklamper tot aanvaller. Die beleeft zijn 2e (en beste) jeugd. Chapeau. Battistella wel een lichtpuntje in alle Astana-ellende. Jimmy Janssens mag ik ook wel :)
Qua klassement steekt Evenepoel er toch flink bovenuit zeg. Daarachter lijkt het te zullen gaan tussen Enric Mas, Ayuso, C.Rodriguez, Roglič en S. Yates. De rest lijkt al gezien voor het podium

1
De dorpspastoor 28 augustus 2022 om 17:46

Hulde aan Meintjes. Hier vaak een gimmick geweest, deze komt hem toe. Goed en slim gereden, en van de mannen voorin het meest gemaakt voor dit werk.

Daarachter is duidelijk wie de sterkste op dit moment is bij de klassementsmannen. Evenepoel is op dit moment een maatje te groot voor de rest. Steile hellingen: check!

Overigens ik kan me vergissen, maar het leek wel of hij in het allerlaatste stuk zichzelf tegen kwam. Misschien was de tijdwaarneming in beeld wat van slag, maar hij maakte op het eind niet heel snel terrein goed op Meintjes, en het leek ook of Ayuso&Co dichterbij kwamen. Laat dat de strohalm zijn voor de andere klassementsmannen…

1
Brabander 28 augustus 2022 om 17:50

Ik vind Meintjes dit jaar echt ‘bazig’ geworden. Moest eerst ook altijd om hem gniffelen, maar dat is nu verleden tijd

1
meqadon 28 augustus 2022 om 17:53

Idd op het einde liep het een beetje moeilijker. Dat zag je ook aan zijn gezicht. Dit was de eerste keer dat hij zo diep is gegaan. Mss heeft hij alles gegeven omdat roglic en andere toppers gelost waren

0
Cochise 28 augustus 2022 om 17:56

Volgens de tijdsaanduiding leek hij inderdaad plots op een paar honderden meters tijd van 2’20 tot op 1’40 te komen van Meintjes en daarmee ook een minuut uit te lopen op de verenigde Spanjaarden. Dat bleek wat minder aan de meet, geen idee of het aan tijdsaanduiding of kleine overschatting lag.
Alleszins bijzonder knap, nooit gedacht dat hij op dit terrein zo zou kunnen toeslaan, als je dit zelfs maar vergelijkt met dat steile geitenpad in Valencia eerder op het jaar…

1
Krist The Vanma 28 augustus 2022 om 19:03

Het leek inderdaad wel zo, maar de tijdsaanduiding was ook vandaag weer flink kut.

0
Maarten_85 28 augustus 2022 om 21:19

Ik heb een paar keer een verschil van een kwartminuut gezien tussen twee renners bergop terwijl ze hoegenaamd niet in elkaars buurt waren. Van die tijdsmetingen zou ik me dus niet te veel aantrekken.

1
Stabanger 28 augustus 2022 om 21:55

wat Remco betreft heb jij je al vaak vergist

1
zacht 28 augustus 2022 om 19:20

Jay Vine 90e op een kwartier, dat mag ook wel na de afgelopen dagen.

1
Panache 28 augustus 2022 om 19:27

Die heeft gewoon tijd gepakt omdat hij een 3e rit en de bollen wilt. Hij stond vandaag te kort om mee te kunnen met de vlucht.

“Ze wilden me per se niet in de ontsnapping hebben. Elke keer dat ik andere mannen volgde, reed Quick Step achter me aan. Ik mocht simpelweg niet in de vlucht van de dag zitten. Alsnog hadden we twee renners van onze ploeg mee”.

1
Handige Harry 29 augustus 2022 om 00:13

Ik had gehoopt dat hij in zijn huidige vorm toch wel de strijd aanging met de klassementsrenners.
Had hem hier vrij kort zien eindigen.

0
Stabanger 28 augustus 2022 om 17:43

#kenniesturen
#kenniedalen
#kennielangklimmen
#kennieexplosief
#kenniesteillangklimmen

stuk voor stuk DEBUNKED, dood aan de mythes, leve de “hype”! ha-haaaa

0
zietemgaan 28 augustus 2022 om 17:50

Klopt toch helemaal? Vorig jaar was het nog: #kenenkel1.1koersjesaan, tot hij LBL won …, daarna was het ook #kenenkelvijfdaagseprutsrondjes winnen, tot … Het mag echt niet he.
Punt is dat Nederland dacht een aantal top ronderenners te hebben en dat heeft geleid naar een collectieve ontnuchtering. nu komen die Belgen met een topronderenner, en dat is er blijkbaar te veel aan. En dan moeten Cian en co er nog bij komen

0
Krist The Vanma 28 augustus 2022 om 19:01

Waarom er altijd een tweestrijd België Nederland van maken? Nergens voor nodig.
Ik geniet ook van de opmars van een Arensman, net zoals ik er zeker van ben dat veel Nederlanders de altijd aanvallende koersstijl van REV bewonderen.

9
Brabander 28 augustus 2022 om 20:50

@Krist: sommige lieden brengen de discussie graag naar een laag (neo)nationalistisch niveau. Dat schijnt normaal te zijn

2
Gebruikersnaam 28 augustus 2022 om 17:46

Qua sterke blokken bij de tegenstand moet QS nog steeds opletten voor Bora en Ineos, maar echt grote angst is ook niet meer nodig.

UAE zou misschien als duo kunnen dreigen, maar heb het idee dat die twee nauwelijks weten dat ze ploegmaats zijn.

0
Jacco van Stierop 28 augustus 2022 om 18:02

Ineos heeft sterke renners, maar het geen team, het is los zand. Bora kan slechts sporadisch vlammen, blijft allemaal wat flets. Deze Vuelta lijkt er niet een voor uitgekiend ploegspel.

0
ronddraaien 28 augustus 2022 om 18:20

Hindley staat op 5.30 en Higuita en Kelderman al op 10 minuten. Zelfs als die nog een slag slaan, zal Evenepoel daar niet meteen mee inzitten.

0
vocsnor 28 augustus 2022 om 18:34

Tja, en zie je Hindley al aanvallen?

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone