Vuelta 2019: Quintana beschouwt Roglic als favoriet

vrijdag 23 augustus 2019 om 08:37
Vuelta 2019: Quintana beschouwt Roglic als favoriet

foto: Cor Vos

Nairo Quintana reed al dertien grote rondes in het tenue van Movistar, maar de aankomende Vuelta a España zal de laatste drieweekse rittenkoers worden voor de Spaanse WorldTour-formatie. “Ik hoop voor de winst mee te doen. De grote favoriet is echter Primož Roglič”, zo vertelt de vertrekkende Quintana aan EsCiclismo.


Quintana bewaart goede herinneringen aan de Vuelta, aangezien hij de ronde won in 2016. Vorig jaar moest de Colombiaanse klimmer genoegen nemen met de achtste plaats, op bijna zeven minuten van eindwinnaar Simon Yates. “We starten met een sterke ploeg”, zo is Quintana van mening. “Maar het is afwachten hoe het lichaam reageert na de Tour.”

“Ik hoop dat ik voldoende hersteld ben. De ambitie is er om het podium te halen. Ik heb me goed kunnen voorbereiden, anders was ik ook niet naar Spanje afgereisd.” De 29-jarige Quintana zal het onder meer moeten opnemen tegen zijn landgenoten Miguel Ángel López en Esteban Chaves, maar ook tegen een zekere Primož Roglič.

“Roglič is de topfavoriet”,  windt Quintana er geen doekjes om. “Hij is een complete renner, die superieur is in de tijdrit. Maar we hopen hem als ploeg te dwarsbomen. De individuele tijdrit is lang, maar ik hoop de schade dan te beperken”, aldus de Colombiaan, die geen rekening meer hoeft te houden met zijn geblesseerde ploeggenoot Richard Carapaz.


Vuelta 2019: Voorbeschouwing – Favorieten algemeen klassement 

Dit artikel delen:

8 Reacties

ivo001 23 augustus 2019 om 08:48

Probeer eerst maar eens Valverde te verslaan.

Olly 23 augustus 2019 om 08:51

Ik zie ook Uran op de startlijst. Dat is ook een landgenoot van NR, ik weet alleen niet wat de ambities van RU hier zijn. Verder is NR zichzelf nu al in een underdog positie aan het manoeuvreren. En als ploeg proberen Roglic te dwarsbomen is ook wel een dingetje tegen deze TJV ploeg. Daarbij genomen of de ploeg van NR nog wel voor hem wil werken, gezien de perikelen van de TdF en de nabije overstap naar Arkea. Ik heb NR niet bij mijn favorieten staan iig.
Ik zit wel reikhalzend uit te kijken naar wat Aru hier weer kan.

Jowinho 23 augustus 2019 om 11:27

Waarom is Rigoberto Uran RU en Nairo Quintana NR en niet NQ?

wimpy 23 augustus 2019 om 09:05

Alles respect voor Quintana maar ik geloof niet echt meer in een podium. Zijn laatste podium in een grote ronde dateert al van 2017 (Giro) en zijn laatste overwinning in een rittenkoers ook (Tirreno 2017). Vorig jaar was hij in de Vuelta ook niet super. Het is aan hem om mij het tegendeel te bewijzen maar ik verwacht dat iemand zoals Majka beter zal zijn…
Etappes winnen zie ik hem wel nog vaak doen.

Johnny7 23 augustus 2019 om 10:02

Roglic is meer de favoriet dan in de Giro met het wegvallen van Carapaz. Hopelijk hebben ze bij Jumbo geleerd dat ze hem niet te vroeg moeten laten pieken. De ondersteuning lijkt ook beter dan in de Giro dus daar hebben ze tevens van geleerd. Alhoewel ze natuurlijk niet hadden kunnen voorspellen dat De Plus toen ziek werd.

Jan Blokland 23 augustus 2019 om 10:38

Het is ook niet moeilijk om Roglic als favoriet aan te wijzen toch. Er zijn volgens mij wel wat zekerheden voor de top vijf schat ik zo in. Angel Lopez, Majka ( is dit jaar echt wel goed), normaal gesproken Kruiswijk, Quintana in dit deelnemersveld, denk toch ook wel Uran. Afwachten is het met Fuglsang, Latour, Aru, Martinez, Valverde, Huhges, J. Izagirre. Ienos verwacht ik niet zoveel van.

Titaantje 23 augustus 2019 om 16:20

als er vijf zekerheden zijn voor de top 5, dan kan niemand anders nog top 5 rijden! ;-)

west 23 augustus 2019 om 11:45

Roglic is de favoriet, maar met die honderd pocketklimmertjes aan de start en alleen Jumbo om te controleren, dan kunnen het wel eens hele lange etappes worden.