Vuelta 2019: EF Education First mikt met Urán op podium

maandag 19 augustus 2019 om 17:56
Vuelta 2019: EF Education First mikt met Urán op podium

foto: Cor Vos

EF Education First heeft dit keer niet als laatste ploeg de selectie voor een grote ronde gepresenteerd. De Amerikaanse formatie rekent in de komende Vuelta a España op de klimmers die de ploeg rijk is, met onder meer kopman Rigoberto Urán, Tejay van Garderen en Daniel Martínez.


Maar dat is het nog niet wat betreft de klimmers. Ook Hugh Carthy, Lawson Craddock, Logan Owen en het aanstormende talent Sergio Higuita zijn van de partij. Mitch Docker is enigszins de vreemde eend in de bijt. Hij zal voornamelijk op het vlakke in actie moeten komen.

Podiumkansen Urán
Urán en Van Garderen wisten al eens top-10 te rijden in de Vuelta a España. Het beste resultaat van de Colombiaan is een zevende plaats, de Amerikaan werd al eens tiende. Na zijn zevende plaats in de voorbije Tour de France, mikt Urán nu op het podium.

“Ik heb hier nog nooit het podium gehaald en de motivatie is groot om daar nog eens op te staan”, vertelt de 32-jarige klimmer, die in de Tour en Giro al wel op het podium heeft gestaan. “Hij weet dat dit jaar een grote kans voor hem is. Niet alleen om voor het podium te gaan, maar ook om een rit te winnen”, vult ploegleider Juanma Garate aan.

Selectie EF Education First voor de Vuelta a España 2019
flag-gb Hugh Carthy
flag-us Lawson Craddock
flag-au Mitch Docker
flag-us Tejay van Garderen
flag-co Sergio Higuita
flag-co Daniel Felipe Martínez
flag-us Logan Owen
flag-co Rigoberto Urán

Dit artikel delen:

19 Reacties

Verweggistan 19 augustus 2019 om 17:58

Ze zijn een week te vroeg met de aankondiging ;)

stibadi 19 augustus 2019 om 18:04

Die nemen wel een aardig team mee zeg. Uran kan podium rijden, Carthy top 10 en de 2 andere Colombianen zie ik ook nog wel verrassen. Craddock is een superknecht. Jammer alleen dat van Garderen een beetje een slapzak is (met alle respect).

lander luypaert 19 augustus 2019 om 18:04

een sterk team!

Tijmuh 19 augustus 2019 om 18:05

"Het beste resultaat van de Colombiaan is een negende plaats"
Da's vreemd. Hij bereikte vorig jaar anders een zevende plaats.

Laat maar, is al bijgewerkt zie ik. Goed zo!

de nieuweMerckx 19 augustus 2019 om 18:05

Utah wel te combineren met de Vuelta? Leuke ploeg, die Higuita zal wel een ritje winnen.

josi 19 augustus 2019 om 18:07

Op papier een mooie ploeg, maar bij diverse renners wel wat vraagtekens hoe goed ze al/nog zijn. Sowieso natuurlijk belachelijk vroeg bekendgemaakt, waar gaat dat heen met deze wereld als je zelfs al niet meer op dit soort zekerheden aan kunt.

Retro Lex 19 augustus 2019 om 18:16

Logan Owen . Die ken ik nie

Verweggistan 19 augustus 2019 om 18:28

Voormalig veldrittalent en een aardig sprintertje, kan ook een heuveltje over. Maar heeft als prof de afgelopen twee jaar weinig laten zien.

Baukema Tomoulin 19 augustus 2019 om 18:24

Ik kijk vooral uit naar Martinez en Higuita. Ik hoop wat dat betreft een beetje dat Uran en Tejay snel door het ijs zakken zodat die andere 2 hun eigen gang mogen gaan.

pirazzi 19 augustus 2019 om 18:37

Ex Rabobank, Garate.

WernerFranke 19 augustus 2019 om 18:40

Alle ballen op Uran, of willen ze Movistar achterna met Uran, Martinez en Carthy?

Brabander 19 augustus 2019 om 19:29

Interessante ploeg. Verwacht veel roze voorin te zien in de bergetappes. Het zijn alleen geen van alle zekerheden, het kan alle kanten op met die gasten

IlPirata 19 augustus 2019 om 19:44

Higuita. en Martinez zullen wel moeten knechten,maar wat een sterke ploeg qua klimmers. Talent Higuita rijdt het hele seizoen al erg goed,Carthy was top in de giro en aanvallend en met kopman Uran weet je het maar nooit.

Vibeman 19 augustus 2019 om 20:00

Uran wordt helemaal niks in de Vuelta, heeft ie nog nooit gepresteerd. Heeft overigens ook al de tour gereden… dus niet vol gefocust op de Vuelta.

Covadonga 19 augustus 2019 om 20:28

Blijkbaar ziet hij het zelf anders.

ivo001 19 augustus 2019 om 22:46

Zouden ze het Movistar lastig gaan maken voor het ploegenklassement? In de tijdritten pakken ze alvast wat tijd.

koos verrek 19 augustus 2019 om 23:03

Sowieso mooiste trui van ’t seizoen, succes jonges!

Jacco van Stierop 20 augustus 2019 om 00:08

En de truien van Mart Smeets, zijn die ook mooi?

Johnny7 20 augustus 2019 om 08:08

Sterke ploeg maar een podium voor Uran betwijfel ik.