Vuelta 2019: BORA-hansgrohe mikt op Majka en Formolo

maandag 19 augustus 2019 om 10:28
Vuelta 2019: BORA-hansgrohe mikt op Majka en Formolo

foto: Cor Vos

BORA-hansgrohe heeft het achttal dat ze afvaardigen voor de Ronde van Spanje onthuld. De Duitse WorldTour-ploeg gaat met een bont gezelschap de derde grote ronde van het jaar rijden.


De selectie rond kopmannen Rafal Majka en Davide Formolo telt zes nationaliteiten. In de ritten voor sprinters kan de ploeg rekenen op goudhaantje Sam Bennett. De Ier was afgelopen week driemaal succesvol in de BinckBank Tour. In de rittenkoers door Nederland en België versloeg hij wereldtoppers als Dylan Groenewegen en Arnaud Démare.

Selectie BORA-hansgrohe voor de flag-esVuelta a España 2019
flag-nz Shane Archbold
flag-ie Sam Bennett
flag-lu Jempy Drucker
flag-it Davide Formolo
flag-at Felix Großschartner
flag-pl Rafal Majka
flag-at Gregor Mühlberger
flag-pl Pawel Poljanski

Dit artikel delen:

7 Reacties

Jeroentje 19 augustus 2019 om 10:31

Hoe fit en gretig is Majka?

Sagan=hulk 19 augustus 2019 om 10:34

Sterke ploeg! Bennett zal nog eens bewijzen dat hij op dit moment de snelste sprinter van het peloton is, benieuwd hoeveel keer hij aan sprinten toekomt want het parcours is loodzwaar. Hopelijk blijft hij bij Bora en laten ze hem volgend jaar in de Tour rijden. Verder hebben ze veel renners mee die goed bergop kunnen rijden, Bora gaat lekker ritten kapen. Muhlberger is de verrassing voor mij, in zijn plaats had ik een Bodnar of Pfingsten verwacht om de vroege vlucht in te halen.

Ab Normaal 19 augustus 2019 om 11:07

Bora gaat lekker rittenkapen? Is dat jouw verwachting of hebben ze dat uitgesproken?

davyduck 19 augustus 2019 om 12:17

euh …
Bennett gaat naar QS, samen met archbold.
Majka en Formolo gaan voor het klassement.
Waarom zou je dan iemand moeten meenemen om in de vroege vlucht te steken? Werkmieren heb je nodig, om de massasprint te bekomen en om de kopmannen een berg over te trekken.
Mooie ploeg. Zal een sterk blok zijn naast de echte favorieten.

Sebas 19 augustus 2019 om 15:38

Dat zegt ie toch ook .. Om de vroege vlucht IN te halen.

hartstikkebedankt 19 augustus 2019 om 10:41

Mooie selectie voor Archbold, die heeft een carriere die in het putje dreigde te verdwijnen weer een mooie kickstart gegeven en zou zelfs niet kansloos zijn voor dagwinst mocht hij in een vlucht het mogen afmaken of in een zeer uitgedund peloton.

Random wielerliefhebber. 19 augustus 2019 om 11:53

Bodnar weer niet, wat is daarmee aan de hand?!

Mulhberger mag de dubbel doen na een uitstekende Tour. Toch wel sterk klimblok, echt hele goeie ploeg.