Vuelta 2019: Astana kiest voor klimploeg rond Fuglsang en López

maandag 19 augustus 2019 om 14:35
Vuelta 2019: Astana kiest voor klimploeg rond Fuglsang en López

foto: Cor Vos (archief)

Astana heeft een achttal aan sterke klimmers opgeroepen voor de Vuelta a España. Het is de vraag wie de kopman gaat zijn, want met Jakob Fuglsang en Miguel Ángel López zijn er twee kandidaten voor die rol.


De Deen Fuglsang eindigde in drie eerdere Vuelta-deelnames nog nooit bij de beste tien in het klassement. Zijn beste einduitslag is een elfde plaats. De jonge Colombiaan López, die topfavoriet is voor de nieuwe jongerentrui, werd afgelopen seizoen derde in de Spaanse ronde.

Deftige ondersteuning
Zij krijgen steun van een ervaren ploeg die vooral in de bergen het verschil moet maken. De broers Ion en Gorka Izagirre behoren daar zeker toe. Eerstgenoemde van de gebroeders werd afgelopen seizoen nog negende in de Vuelta, mogelijk speelt hij ook dit jaar weer een rol. Ook de Spaanse rasaanvallers Luis Léon Sánchez en Omar Fraile zijn erbij.

Uit de Italiaanse hoek maken Dario Cataldo en Manuele Boaro het geheel af. Cataldo rijdt zijn laatste grote ronde in dienst van Astana, hij maakte onlangs bekend te vertrekken naar Movistar. Boaro zal voornamelijk op het vlakke ingezet worden.

Selectie Astana voor de Vuelta a España 2019
flag-it Manuele Boaro
flag-it Dario Cataldo
flag-es Omar Fraile
flag-dk Jakob Fuglsang
flag-es Ion Izagirre
flag-es Gorka Izagirre
flag-co Miguel Ángel López
flag-es Luis Léon Sánchez

Dit artikel delen:

22 Reacties

vincenzo 19 augustus 2019 om 14:39

"Jakob Fuglsang skal køre de 21 etaper på et stærkt Astana-hold, der også inkluderer den columbianske stjerne Miguel Angel Lopez" (https://sport.tv2.dk/cykling/2019-08-19-jakob-fuglsang-skal-koere-vuelta-a-espana).

Poeksel 19 augustus 2019 om 14:45

Ion en MAL?

Jean Dumas 19 augustus 2019 om 14:46

Jij zegt het.

Poeksel 19 augustus 2019 om 14:49

Ion zegt het in de pers. Of zijn ploegleider er ook zo over denkt weet ik niet.

elrio 19 augustus 2019 om 15:11

Toch grappig als je op die linkt klikt en google translate gebruikt dat er overal ‘Bird song’ staat.

freire93 19 augustus 2019 om 14:43

TJV vs MVS vs AST

josi 19 augustus 2019 om 14:45

Zeer sterke ploeg. Astana, Movistar en TJV steken qua bezetting in de bergen toch wel duidelijk boven de rest uit in deze Vuelta, in ieder geval op papier. Nu nog even afwachten wat Ineos gaat brengen.

Poeksel 19 augustus 2019 om 14:47

Ik vind dat niet zo duidelijk wat betreft de verwachte selectie van EF.

Jean Dumas 19 augustus 2019 om 14:46

Wat moet je nu in je tourpoule met al die tweedekansers? Lopez OK, maar Fuglsang of Jon Izagirre?

vevie 19 augustus 2019 om 15:13

Normaal gesproken Izagirre. Die is toch frisser en meer een Vuelta renner dan Fugl

freire93 19 augustus 2019 om 14:49

EF gaat ook wel uitpakken met de nodige klimmers die zei hebben.

Damien Heuvel 20 augustus 2019 om 01:06

CARTHY Hugh United Kingdom
CRADDOCK Lawson United States
DOCKER Mitchell Australia
HIGUITA GARCIA Sergio Andres Colombia
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe Colombia
OWEN Logan United States
URAN URAN Rigoberto Colombia
VAN GARDEREN Tejay United States

Inderdaad geen misselijk ploegje nee.

Chasse_patate 19 augustus 2019 om 14:59

Pfff 2 minuten achterstand op de TTT zal zomaar kunnen.

Sjonge Jonge 19 augustus 2019 om 15:04

In 13 km???

Treenert 19 augustus 2019 om 16:08

Als de spoorbomen dicht zitten, kudde over de weg rent, achter een rouwstoet beland etc. kan het inderdaad zomaar 2 minuten achterstand opleveren.

fietsvriend 19 augustus 2019 om 15:14

Geen misselijke ploeg. Leuk dat er naast Movistar en TJV ploegen zijn die de Vuelta (op papier) serieus nemen. Maar Fuglsang in dienst van MAL (en Izagirre bro’s?) neem ik aan toch. Is toch niks voor hem die Spaanse bergen?

EDIT: sorry, zie nu de reacties. Spuit 11.
EF idd ook nog aardige ploeg, benieuwd naar Martinez

Titaantje 19 augustus 2019 om 16:39

Waarom zou het niks voor Fugl zijn? Dit jaar uitstekend voorseizoen in Spanje gereden en top 5 in Ronde vh Baskenland. Kan hij dus prima.

fietsvriend 19 augustus 2019 om 20:15

Hij lijkt me een ander type klimmer dan de Spaanse bergen vragen.

Plavka 19 augustus 2019 om 20:19

Lopez mi, de gevaarlijkste outsider voor eindwinst, naast Carapaz.

Covadonga 19 augustus 2019 om 22:54

Outsider? Hij is zowat de enige topfavoriet. En zijn ploeg is top.

Bergbeklimmer 20 augustus 2019 om 14:12

Topfavoriet, naast Carapaz en Roglic dan toch.

hjjanssen1973 21 augustus 2019 om 11:56

Ik gok toch op Roglic. De bergen zijn er wel veel, maar niet erg stijl.