Vuelta 2017: Betancur moet opgeven met gebroken enkel

Vuelta 2017: Betancur moet opgeven met gebroken enkel

Instagram Carlos Betancur

vrijdag 25 augustus 2017 om 08:26

Voor Carlos Betancur zit de Vuelta a España er op. De Colombiaanse klimmer van Movistar maakte gisteren in de etappe naar Sagunt een sterke indruk bergop, maar kwam in een afdaling ten val toen Tejay van Garderen vlak voor zijn neus onderuit ging. Daarbij heeft Betancur zijn enkel gebroken en diverse verwondingen opgelopen in zijn gezicht.

Ondanks de val heeft Betancur de etappe wel uit weten te rijden, hij kwam twaalf minuten na etappewinnaar Tomasz Marczynski over de finish. Daarna is hij voor onderzoek naar het ziekenhuis gegaan. Breuken in zijn hoofd en heup werden uitgesloten, maar scans aan zijn enkel toonden een breuk aan in de malleolus lateralis, de buitenste knobbel van de enkel. Die moet in het gips, waardoor Betancur niet verder kan koersen. Later is de Colombiaan nog vervoerd naar een ziekenhuis in Valencia, waar hij geopereerd is aan de verwondingen in zijn gelaat.

Betancur werd binnen Movistar naar voren geschoven als de man voor het klassement nadat zijn ploegmaat Dani Moreno ten val kwam in de finale van de rit naar Tarrangona. Moreno vindt momenteel nog steeds de gevolgen van die crash.

https://twitter.com/numerodiezco/status/900916289279070208

Una pena tener que despedirme de la vuelta de esta manera pero regresaremos con más fuerza! 💪💪💪

Een bericht gedeeld door carlosbetancur (@carlosbetancur) op

Dit artikel delen:

19 Reacties

vevie 25 augustus 2017 om 08:34

Die ziet er gehavend uit. Zonde, hij reed goed en kon best top 10 gaan rijden. Was eindelijk ook weer in vorm en had nu de kans nu Quintana en Valverde er niet waren.

Tuubke 25 augustus 2017 om 08:36

Lekkere plaatjes bij het ontbijt. Jammer hoor, hij was zo goed bezig.

Maenhout 25 augustus 2017 om 08:55

En dan toch de etappe uitrijden! Als de enkel was getaped in plaats van gegipst hadden ze hem vandaag misschien weer op de fiets gezet…

Rondo 25 augustus 2017 om 09:01

Wat een bikkel, nare verwondingen en toch uitrijden. (mooie loopschoen )

josi 25 augustus 2017 om 09:09

Zonde.

Goozbabs 25 augustus 2017 om 09:13

HIj maakte me toch een smak op het asfalt. Head first en dan met de wang. Vraag me nog steeds af hoe TJ viel.

Romāns Vainšteins 25 augustus 2017 om 09:20

Lijkt Hannibal wel zo. Idioot dat iemand zo nog doorrijdt, eh .. , sorry, bikkel ! bedoel ik, bikkel.

Benji Maso 25 augustus 2017 om 09:21

Ook zo’n bericht krijgt toch weer meerdere likes….vreemd.

Baukema Tomoulin 25 augustus 2017 om 09:45

Hoe kan je überhaupt fietsen met een gebroken enkel? Dat lijkt mij fysiek onmogelijk

Romāns Vainšteins 25 augustus 2017 om 09:47

Sowieso die trend dat verschrikkelijk gevallen renners met een blij duimpje vanuit het ziekenhuisbed zonodig contact moeten leggen via social media … Tekent men daarvoor of zo ?

Sunrider 25 augustus 2017 om 09:52

Movistar wel zeer veel pech dit seizoen.

Wheely 25 augustus 2017 om 10:34

Gelukkig kan hij z’n smartphone nog gebruiken…

Herstellen maar en aanpikken bij Valverde!

Polleke 25 augustus 2017 om 10:37

Volgens de eerder gevallen renners was het wegdek op die plek door boomwortels omhoog gedrukt …

Wheely 25 augustus 2017 om 10:44

Laat Boom zich toch nog gelden deze Vuelta.

Fast Freddy 25 augustus 2017 om 10:58

Het is niet bepaald m’n favoriete renner, maar dit is wel heel erg cru. Met dank aan TJ. Niet dat die dat expres doet, maar op je muil gaan omdat een ander valt is extra zuur.

Ivanoviclover 25 augustus 2017 om 11:14

Is het al geweten hoe die val van TJ gebeurde? Daumont lag al op de grond toe hij viel, iets met het wegdek?

Panclaro 25 augustus 2017 om 11:59

Wat nu, Movistar, want Moreno ook al in de lappenmand… Alles op het talent Soler ! Oeps, die staat al op meer dan 30 minuten… Fernandez dan ! Euh… Laat maar, op naar de Giro 2018 met Landa :-)

Dick H. 25 augustus 2017 om 13:04

Waarom reed hij de etappe nog uit? Allemaal zinloos gedoe.

broekari 25 augustus 2017 om 14:54

4 jaar terug op het voetbalveld door mijn enkel gegaan. Deed ontiegelijk veel pijn, van het veld af gestrompeld, douchen en even langs de hap. In laten tapen en in het weekend misschien wel mee spelen! Enkelbreuk, de binnenste knobbel was recht afgebroken. Mooie breuk en herstelde snel, na 4 weken gips rustig fysio en binnen 2 maanden weer aan het trainen.
Het hoeft dus niet fysiek onmogelijk te zijn om door te gaan.

Headlines

Materiaalzone

Populair