Vuelta 2015: Selectie Lotto Soudal

Vuelta 2015: Selectie Lotto Soudal

Foto: Sirotti

donderdag 13 augustus 2015 om 10:59

Lotto Soudal heeft zijn selectie voor de komende Ronde van Spanje compleet. Het team zal volgende week zaterdag met acht Belgen aan de start verschijnen. Enige buitenlander in het gezelschap is – uiteraard – Adam Hansen. De Australiër begint op 22 augustus aan zijn dertiende grote ronde op rij. Alle voorgaande deelnames reed hij uit. Mocht hij daar nu ook in slagen dan rijdt hij daarmee het aloude record (aantal opeenvolgende grote rondes uitrijden) van de Spanjaard Bernardo Ruiz uit de boeken.

Speerpunten in de selectie zijn Jurgen Van den Broeck en Bart De Clercq. Van dit duo wordt een goed klassement verwacht. Daarnaast is de selectie van Jasper De Buyst het vermelden waard. De 21-jarige coureur krijgt van de ploegleiding een rol als sprintaantrekker mee. Kris Boeckmans moet het dan vervolgens proberen af te maken voor de Belgische formatie.

Naast Adam Hansen is Thomas De Gendt de enige renner uit deze selectie die ook aan de Tour de France deelnam.

Selectie Lotto Soudal flag-be voor de Vuelta a España 2015:

flag-be Kris Boeckmans
flag-be Jasper De Buyst
flag-be Bart de Clercq
flag-be Thomas De Gendt
flag-au Adam Hansen
flag-be Maxime Monfort
flag-be Jurgen Van den Broeck
flag-be Tosh Van der Sande
flag-be Jelle Vanendert

Dit artikel delen:

19 Reacties

Marakus 13 augustus 2015 om 11:04

Leuke selectie! Ben benieuwd naar van den Broeck, Vanendert of we de Gendt weer veel in de aanval gaan zien en vooral of Hansen het record verbreekt, het is hem gegund!

Bertvd 13 augustus 2015 om 11:12

Haha die Hansen. Dan moet je toch een geweldig herstelvermogen hebben. Ben benieuwd wat we van ze gaan zien.

Turtlehead 13 augustus 2015 om 11:14

Montfort en VDB2 roomies denk ik:)

Front-runner 13 augustus 2015 om 11:20

@ Turtlehead
Hahaha
Ben ook benieuwd waar Bart de Clercq staat. In Polen kwam hij maar drie seconden tekort en in Catalonie reed hij ook niet onverdienstelijk.

Tokstar 13 augustus 2015 om 11:20

Met VDB, De Clercq, Monfort en Vanendert toch heel wat klimvermogen. Ik zou zeggen, mik op ritwinst.

snoep de hond 13 augustus 2015 om 11:36

@Tokstar,
Jelle Vanendert maakt al een tijdje niet echt meer een verpletterende indruk (behalve dan af en toe tijdens die 3 voorjaarsklassiekers) en Monfort en VDB zijn niet echt rittenkappers (en druk ik mij nog voorzichtig uit).

Dan geef ik Hansen, Boeckmans en De Gendt vele malen meer kans op ritwinst.

Koersmaniak 13 augustus 2015 om 12:12

Sterke selectie voor de Vuelta, met voldoende mannen die bergop kunnen.
Door het sterke deelnemersveld wordt een top-10 wel moeilijker.
Maar een aantal mannen kunnen zeker mikken op ritwinst

Stablinsky 13 augustus 2015 om 12:19

Waar is Louis Vervaeke, die stond op ProCyclingStats een tijdlang in de selectie.

Kobe 13 augustus 2015 om 12:34

Volgens mij is die weer geblesseerd.

Sterke selectie wel!

west 13 augustus 2015 om 12:41

Hansen heeft blijkbaar voor hem de juiste formule gevonden: Down Under – Parijs-Nice of Tirreno – San Remo – Turkije – Giro – Ster ZLM – Tour – Vuelta – WK – Beijing.
10 wedstrijden en 1 of 2 verdwaalde eendaagse, dan zijn 3 Grand Tours blijkbaar uitstekend vol te houden.

achilles 13 augustus 2015 om 12:57

Denk niet dat het ooit de bedoeling was dat Vervaeke hier zou rijden. Heeft 2 weken giro gedaan dit jaar, nog is een grote ronde erbovenop als 21-jarige zou wat zwaar zijn.

baggerdagen 13 augustus 2015 om 13:04

Leuk ploegje, veel Belgen ook. Heeft JvdB nog concrete klassement ambities uitgesproken? Top10 lijkt me al knap.

Sagan=hulk 13 augustus 2015 om 13:08

Vervaeke is niet geblesseerd hoor. De vuelta stond niet op zijn planning. Hij rijdt binnenkort het testevent in Rio en later op het seizoen de 2 Canadese koersen.

Thoin 13 augustus 2015 om 13:13

Normaal gezien zou Dennis Vanendert de Giro gereden hebben, maar door een val in de Waalse klassiekers heeft de ploeg ervoor gekozen Vervaeke over te hemelen van Vuelta naar Giro vandaar dat er op PCS zijn naam nog bij stond!
Daarnaast vrees ik voor Jappi in de bergen, als pistier is het toch lastig zeker die Spaanse puisten, voor de rest gok ik op een goeie De Clercq en veel aanvallen van Hansen en De Gendt

Thoin 13 augustus 2015 om 13:14

@west Bejing zal er helaas dit jaar niet meer bij zijn dan!

mk187 13 augustus 2015 om 17:16

Wat een beest die Hansen!
Montfort kan toch ook best hoog eindigen in het klassement? Ging ook wel aardig in de Giro…

fietskoen1 13 augustus 2015 om 18:46

Prima ploeg voor de Vuelta. De klimmers die ze hebben, zijn geselecteerd. Daarnaast kunnen ze met Boeckmans gaan voor de sprint, met een goede De Buyst. Hopelijk laat Van der Sande zich weer eens gelden!

hardfietser 13 augustus 2015 om 19:10

Top 20 voor Monfort is wel mogelijk maar in dit sterke deelnemersveld acht ik top 10 uitgesloten.

hessers 14 augustus 2015 om 23:26

En waarom geen ligthart?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair