Vuelta 2015: Lampre-Merida brengt acht nationaliteiten aan de start

dinsdag 18 augustus 2015 om 14:43
Vuelta 2015: Lampre-Merida brengt acht nationaliteiten aan de start

Foto: Sirotti

In navolging van vele andere teams heeft ook Lampre-Merida de negen namen voor de Vuelta a España geopenbaard. Met acht nationaliteiten afkomstig van drie continenten is het een internationale equipe zonder een uitgesproken kopman.

Door het ontbreken van beoogd kopman Rafael Valls, die niet fit is, is de 35-jarige Przemyslaw Niemiec de klassementsman. De rest van het team bestaat vooral uit avonturiers, waarvan de even oude Rubèn Plaza nog een etappe won in de afgelopen Tour en Maximiliano Richeze zich mag tonen in de sprints. Wit-Rus Koshevoy maakt zijn debuut in een grote ronde.

Selectie Lampre-Merida voor de Vuelta a España
flag-it Mattia Cattaneo
flag-it Valerio Conti
flag-hr Kristijan Durasek
flag-et Tsgabu Grmay Gebremaryam
flag-by Ilia Koshevoy
flag-pl Przemyslaw Niemiec
flag-pt Nelson Oliveira
flag-es Rubèn Plaza Molina
flag-ar Maximiliano Richeze

Deelnemerslijst

Dit artikel delen:

18 Reacties

Verweggistan 18 augustus 2015 om 14:45

edit: klopt, dank

Purito 18 augustus 2015 om 14:55

Ik had wel Ferrari verwacht. Verdiende hij ook wel, na al dat werk voor Modolo.

Tja, wat moet je hier nu van denken. Kijk nog het meeste uit naar Plaza, hoop dat hij nog wat over heeft na zijn sterke Tour. Conti en Grmay ook leuke renners.

Zwiebeln 18 augustus 2015 om 15:03

Richeze misschien hier en daar een top10 notering bij de sprints.

Arema Pro Cycling Team 18 augustus 2015 om 15:09

Beetje een Italiaanse LottoJumbo selectie..

hardfietser 18 augustus 2015 om 15:16

Wat hebben Italianen met Team LJ te maken beste Arema?

Pieter Peet 18 augustus 2015 om 15:22

Waarom geen Rui Costa? Die heeft toch wat goed te maken na zijn mislukte Tour.

Zeker aangezien klassementen rijden in de Tour hem nog nooit echt gelukt is kan het wel eens de moeite waard zijn dit in de Giro/Vuelta te proberen. Of gaat hij zich via Canada voorbereiden op het WK?

Stelvio-fan 18 augustus 2015 om 15:29

@hardfietser: beiden een zwakke selectie misschien?

Ab Normaal 18 augustus 2015 om 15:29

Hoe is het met de vorm van Richeze?
Gaat hij dat ene topjaar benaderen?

Sagan=hulk 18 augustus 2015 om 15:30

@ pieter peet
Costa presteert altijd bijzonder sterk in Canada.

ah-ja 18 augustus 2015 om 15:34

Richeze is ondertussen lead out. En hij zal de sprint moetyen rijden zonder een eigen lead out. Verwacht daar niet veel van. Wel benieuwd naar de jonge gasten Conti, Koshevoy en Grmay.

Arema Pro Cycling Team 18 augustus 2015 om 15:55

10 punten @Stelvio-fan.

ruudenkit 18 augustus 2015 om 16:22

Geen Ulissi?? Jammer, die had toch wel hoge ogen kunnen gooien in diverse etappes

Don Hamstre 18 augustus 2015 om 17:40

Jammer dat ze Xu niet hebben meegenomen, nu is het niet zo heel internationaal :p

SolerEritrean 18 augustus 2015 om 17:43

Grmay zit al aan 69 koersdagen, dat gaan er 90 worden – wat wel veel is voor een jonge renner.

MME 18 augustus 2015 om 17:57

Erg jammer dat Costa er niet mij zit, vooral naar de tour

ProfrondeZevenbergen 18 augustus 2015 om 18:30

Dit is idd niet bepaald een topteam.

SvB 19 augustus 2015 om 00:07

Verwacht wel wat van Durasek. Weet niet waarom, maar een aantrekkelijke renner. Volgens mij niet eerder iets in een 3 weekse koers wat gedaan, maar ze hoeven ook niet te rijden met z’n allen voor een klassement